Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
Każda niemal usługa może być poddana reklamacji, tak jak każdy klient ma swoje prawa. Pasażer również. Dziś kiedy rynek lotniczy jest tak konkurencyjny warto wiedzieć gdzie się udać, jeśli nie będziemy zadowoleni z usług przewoźnika. Skargi na linie lotnicze przyjmuje Europejskie Centrum Konsumenckie, najwięcej dotyczy tanich lini, które podbijają rynek atrakcyjnymi cenami. Pasażerowie najczęściej piszą skargi związane z zaginięciem bagażu.
W konwencji montrealskiej, regulującej tę kwestię czytamy, że "przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe na skutek zniszczenia, zaginięcia lub uszkodzenia towaru, który został mu powierzony". Ta prosta zasada staje się bardziej enigmatyczna i trąci paradoksem w momencie, gdy z bagażu giną jedynie rzeczy wartościowe. Linie lotnicze zastrzegają, że w takich przypadkach nie ponosi odpowiedzialności za utracone przedmioty. W ramach rekompensaty za utracony bagaż pasażer może otrzymać tylko 1200 euro na osobę.
Wiele skarg dotyczy również opóźnień lotów. Rozporządzenie unijne WE 261/2004 mówi, że pasażerowi należy zapewnić darmowy nocleg oraz transport miedzy lotniskiem a hotelem, jeśli lot został opóźniony o co najmniej jeden dzień. W przypadku kilkugodzinnego opóźnienia przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia napojów, posiłku, dwóch rozmów telefonicznych i wysłania dwóch faksów oraz e-maili.
Wydawać by się mogło, że skarżenie się z tak potężnymi firmami jak przewoźnicy lotniczy jest bardzo trudne, nic bardziej mylnego, jeśli spotka Cię niemiła niespodzianka związana z odwołaniem lub przesunięciem lotu czy też nie dostaniem się na pokład nie z twojej winy, zgłoś reklamację i domagaj się naprawienia szkody. Jeśli takie zabiegi nie pozwolą Ci na otrzymanie odszkodowania napisz skargę do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa). Do skargi trzeba dołączyć potwierdzenie rezerwacji i kopię skargi, złożoną wcześniej do linii lotniczej. Wysokośc odszkodowania waha się między 250 do 600 euro w zalezności od tego jak długi był lot.
Skargi można również kierować do Europejskiego Centrum Komsumenckiego (pl. Powstańców 1, 00-950 Warszawa, tel. 22 556 01 18). Instytucja ta nie moze sama ustalać kar, a jedynie pośredniczy w sporze miedzy pasażerem a linią
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2007-10-01 10:27 89.78.190.*]
Zupełnie się zgadzam z tym artykułem. Linie lotnicze nie dbają o swoich klientów, myślę, że jest to spowodowane tym, że chcąc nakłonić jak największą liczbę osób swoimi tzw. "tanimi liniami lotniczymi" zapominają czasem, że jeżeli klient kiedy straci swój bagaż więcej razy nie skorzysta z danego przewoźnika. odpowiedz »
Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2007-10-07 20:43 83.29.247.*]
domagać sie zwrotu odszkodowania ; polubownego załatwienia sprawy / jeżeli nie uda się to wnieść sprawę na droge postępowania sądowego . sama doświadczyłam na własnym przypadku w styczniu br.2007 jak tanie linie lotnicze konkretnie wizzair olewają sprawy utraty bagażu do dzis po wielu telefonach i listach poleconych nie mam żadnej odpowiedzi ; nie mowiąc o zwrocie odszkodowania lub innej propozycji z ich strony . nikomu nie polecam tych linii i sama też zmieniłam przewoznika odpowiedz »
Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2008-02-27 23:45 78.147.101.*]
Ja podobna sytuacje mam z Centralwings przy czym dostalam propozycje rekompensaty w wysokosci 550,26 zl (wyjezdzalam na 2 tygodnie wwiec kwota nie jest w zaden sposob adekwatna do strat). Odwolam sie od tej decyzji i ... otrzymalam liscik, zeby dostrczyc im kate pokladowa, PRZYWIESZKE (cyt) powterdzajaca nadanie bagazu i RACHUNKI na rzeczy znajdujace sie w walizce! Zakrawa to o kpine! Rowniez zmienilam przewoznika! odpowiedz »
Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2008-05-16 23:01 83.4.168.*]
Uwaga,podrozujace do Petersburga!!!!!
Wrocilem z lotniska [lot S.Petersburg-Warszawa-Krakow] i dopiero w domu zauwazylem zaginiecie znacznej czesci bagazu - poprostu zostala otwarta walizka,ktora byla zabezpieczona ''mini-klodka'' [ zgodnie z wymogami przewoznika].Sytuacja jest absurdalna - z jednej strony niby otrzymalem bagaz,natomiast jego zawartosc byla naruszona.Jakos nie przyszlo mi do glowy natychmiast sprawdzic wlasnie zawartosc walizki-to raczej normalne.Teraz widze,ze to chyba trzeba robic zawsze.Sam fakt odebrania swojego bagazu jeszcze wcale nie swiadczy o tym ze wszystko z nim w porzadku!Zaginely/skradziono mi wartosciowe rzeczy,glownie markowa odziez i buty oraz perfumy,ktore zostaly zakupione na lotnisku w strefie bezclowej w Warszawie.Sporzadzenie PIR-u okazalo sie niemozliwym,jak mnie poinformowano ''na telefon'',to wiadomo,maja haka!Nie rozumiem,jak to jest mozliwe - niby Przewoznik odpowiada za powierzony mu bagaz ale tez tak nie do konca,poniewaz nie ponosi odpowiedzialnosci za szereg przedmiotow pozostawionych w bagazu?! Jest stosowana wobec pasazerow bardzo szczegolowa i malo przyjemna kontrola bezpieczenstwa lotu,trzeba sie rozebrac,zdjac marynarke,pas i buty i t.d.Przy czym przy tranzytowych polaczeniach to jest powtarzane parokrotnie.A bagaz,co z nim sie dzieje?Jezeli az tyle moich rzeczy zginelo,to oznacza - byl czas na to i sprzyjajace warunki.Wystarczy sobie tylko wyobrazic,ze mozna nie tylko wyjac cos ale i odwrotnie - wlozyc jakis przedmiot nieporzadany - naprzyklad narkotyk,bron lub bombe?Niemal raj dla terrorystow!Jestem ciekawy,czy jest stosowany jakis monitoring,sprawdzanie wagi bagazu nie tylko pod czas odprawy,bo tak naprawde chyba Przewoznik bardziej dba o to,zeby uiscic z nas oplate za kazdy dodatkowy kilogram?
Trudno jest z tym sie pogodzic.Oczywiscie,zlozylem skarge w nieprzekraczalnym terminie do 7 dni.
Raczej linie nie uznaja moich roszczen,m.in. brak P.I.R. zrobi swoje,ale moze Panstwu cos podpowiem i bedziecie uwazac.Podobno takie historie zdazaja sie wlasnie w Petersburgu.
Pozdrawiam!
Oleg odpowiedz »Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2013-01-02 18:43 198.96.114.*]
jak dlugo mozna docodzic odzyskania swojego bagazu odpowiedz »
Co zrobić jeśli samolot sie spuzni
[2008-08-14 22:32 82.43.73.*]
witam. mam sprawe troche innej natury.
co zrobic jezeli kupujac bilet na samolot zakupilem rowniez w tych samych liniach lotniczych(wizzair) bilet na transfer z lotniska do okreslonego celu...
samolot byl opuzniony 6 godzin w sposob 'przeciagania' z godziny na godzine (podobno nie bylo zalogi) ,co za tym idzie bylem spuzniony tez na transfer ....bus nieprzyjechal ,telefonow nieodbierano przez pare godzin ,gdy odebral jakis czlowiek powiedzial zebym wzial taxi do mijesca docelowe ,rachunek za taxi i przeslal im to mi zwroca koszta ...tak tez zrobilem
otrzymalem odpowiedz ktora mnie oczernila , niewprost zostalem nazwany klamca ale odpisano mi ze samolot byl na czas..a ja naprawde siedzialem na lotnisku 6 godzin ,przeszedlem 3 razy odprawe celna
pytanie do kogo zglaszac skarge i jaki urzad badz instytucja pomoze mi odzyskac swoje peniadze i dobre imie
pozdraiwam Michał O. odpowiedz »Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2015-07-20 18:33 77.79.239.*]
Mi udało się wywalczyć odszkodowanie, nie było łatwo. Jestem osobą w stałych rozjazdach więc postawiłam na pomoc online ,wypełniłam tutaj formularz http://uwazaj. pl/odszkodowania-linie-lotnicze/ i od razu zaczęto pracować nad moim problemem. Życzę powodzenia wszystkim, którzy walczą o odszkodowania. odpowiedz »
Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2018-04-27 13:06 89.77.162.*]
http://odszkodowaniezaopoznienie.pl/ Polecam. Pomoga odzyskac pieniądze. odpowiedz »
Co zrobić jeśli zginie nam bagaż?
[2019-01-21 13:26 195.136.56.*]
Jest też prostsza metoda. Wykupienie usługi Bezpieczny bagaż. Tutaj https://www.bezpieczny-bagaz.pl/ jest więcej info. Usługa Bezpieczny Bagaż jest prosta, ale skuteczna. Bagaż zostaje odpowiednio oznaczony. Jest info o nagrodzie, unikalne ID właściciela i kontakt do centrum obsługi. To właśnie to centrum zajmuje się procedurą zwrotu. Niezależnie od miejsca na świecie, oni organizują powrót bagażu do właściciela, którego są w stanie zidentyfikować po ID.
Karina odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Park Inn nagrodzony w rankingu hoteli ekonomicznych
Fundusze inwestycyjne wchodzą w polski rynek gastronomiczny
Podsumowanie wakacyjnej akcji Orlenu
Chiny: w wyniku trzęsienia ziemi zginęło 37 turystów, a los kolejnych 15 jest nieznany
Reklamy tanich linii lotniczych nadal kłamią!
Porozumienie AMW z spółką PL Mazury-Szczytno. Jest szansa dla lotniska
Bydgoszcz: policja zapłaci czynsz za dbanie o bezpieczeństwo w porcie
Gryfiński Festiwal Miejsc i Podróży już 25 lutego
Z Bydgoszczy także do Berlina, Kopenhagi i Katowic
Szwecja: otwarcie Treehotelu - hotelu na drzewach
Tanie linie - wysokie opłaty lotniskowe, paliwowe i ubezpieczeniowe!
Bilety elektroniczne do paryskiego Disneylandu
Drugi hotel pięciogwiazdkowy w woj. śląskim
Dojdzie do połączenia PKS i RDA w Krakowie
Wielka Gala "Latam z Katowic!" 2006 - nagrody rozdane
szukam osoby do pokoju na wyjazd do Gecji