TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Turystyka gejowska na Tour Salon 2008

Podczas poznańskich targów turystycznych Tour Salon 2008 po raz pierwszy w Polsce została zorganizowana branżowa konferencja dotycząca turystyki gejowskiej. Również po raz pierwszy na targach turystycznych znalazło się stoisko organizacji International Gay & Lesbian Travel Assocciation (IGLTA).


Stoisko International Gay & Lesbian Travel Assocciation znajdowało się pośród innych firm i organizacji turystycznych w pawilonie 3A. Odwiedzający pytali głównie o gejowskie biura podróży w Polsce, ofertę turystyczną dla mniejszości seksualnych, możliwość współpracy z zagranicznymi touroperatorami, a także o narzędzia marketingowe pozwalające zorientować działalność na sektor GLBT (geje, lesbijki, biseksualiści oraz osoby transgenderyczne).

Pojawienie się IGLTA na targach przedstawiciele branży turystycznej przyjęli z dużym zainteresowaniem.

W dniu 17 października International Gay & Lesbian Travel Assocciation zorganizowała konferencję pt. " Turystka gejowska - najszybciej rozwijający się sektor w turystyce". Była to oficjalna impreza towarzysząca Tour Salon 2008. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele touroperatorów, agentów turystycznych, internetowych biur podróży, hotelarzy, linii lotniczych oraz firm marketingowych. Na konferencji obecne były również media.

W konferencji udział wzięło 6 prelegentów:
1. Dariusz Pałęcki, prezes Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o., który przedstawił dane szacunkowe dotyczące rynku gejowskich usług turystycznych w Polsce, a także przygotowanie polskich firm do obsługi tego typu rynku. Na podstawie statystyk przedstawił wielkość ruchu turystycznego, który omija Polskę z powodu braku pozytywnych opinii o gejowskiej turystyce w Polsce, braku ofert skierowanych do tej grupy oraz braku marketingu Polski w świecie gejowskim.
2. Tom Nibbio, Globalny Ambasador IGLTA, który zdefiniował pojęcie turystyki gejowskiej, przedstawił oczekiwania klienteli GLBT, a także pokazał wielkość tego rynku w Europie oraz dynamikę jego wzrostu.
3. Iva Trifonov, Dyrektor Generalny Sheraton Poznan Hotel, która przedstawiła filozofię sieci Starwood zgodnie z którą trzeba być otwartym i wykazywać zrozumienie wobec wszystkich gości.
4. Ian Johnoson z firmy Out Now Consulting, który od ponad 20 lat zajmuje się marketingiem skierowanym do sektora GLBT. Na bazie doświadczeń z korporacjami takimi jak City Bank oraz Hilton przedstawił konkretne rozwiązania wdrażane przez światowe firmy, które kierują swoją ofertę również do mniejszości seksualnych.
5. Julian Cotignola, Dyrektor Marketingu Czech Airlines, który podczas prezentacji zwrócił uwagę na wymagania klienteli GLBT i przedstawił założenia otwartej polityki tolerancyjności wobec klientów linii lotniczych.
6. Maciej Zimowski, Dyrektor Bird Service z Krakowa, który udowodnił, że Polska z powodzeniem może konkurować z innymi europejskimi destynacjami, a wyjątkowe walory kraju są niepowtarzalne w skali całego kontynentu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
targi Tour Salon Poznań konferencja turystyka gejowska geje lesbijki biseksualiści International Gay & Lesbian Travel Assocciation GLBT Dariusz Pałęcki Tom Nibbio Iva Trifonov Ian Johnoson Julian Cotignola Maciej Zimowski mniejszość seksualna współpraca




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję