TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak turyści spędzają czas w woj. łódzkim?

W minionym roku, województwo łódzkie odwiedziło 2,3 mln osób, w tym 1,9 mln turystów. 230 tys. stanowili turyści zagraniczni, głównie Niemcy i Brytyjczycy. Łącznie odwiedzający zostawili w regionie 660 mln zł.


W Łodzi zaprezentowano po raz pierwszy wyniki badań ruchu turystycznego w mieście i w regionie. Do tej pory podobne badania przeprowadzono tylko w Małopolsce. Z danych raportu wynika, iż łódzkie pod względem ruchu turystycznego znajduje się w środku listy województw i zajmuje 9. miejsce. - Badania pokazują, ilu turystów i w jakim celu odwiedzają Łódź i region. Chcieliśmy wiedzieć jak spędzają czas i jak oceniają atrakcje, które im oferujemy. Ponawianie badań w kolejnych latach pozwoli nam ocenić skuteczność naszych akcji promocyjnych - oświadczył zastępca dyrektora Regionalnej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski. Szacuje się, iż Łódź odwiedziło w minionym roku 1,14 mln osób - 800 tys. turystów (przynajmniej jeden nocleg w mieście), w tym 135 tys. turystów z zagranicy. Średnio goście krajowi wydali w stolicy regionu 290 zł, natomiast turyści zagraniczni średnio 1070 zł. Łącznie, odwiedzający Łódź zostawili ok. 440 mln zł.

Wśród turystów zagranicznych w Łodzi przeważali Niemcy, Brytyjczycy, obywatele Izraela, Włosi, Turcy i Amerykanie. Sprawy biznesowe, odwiedzanie znajomych i krewnych, zwiedzanie zabytków i wypoczynek - to najczęściej wskazywane przez cudzoziemców cele przyjazdu. Spośród turystów krajowych dominowali mieszkańcy regionu łódzkiego, a także Mazowsza, Śląska i Wielkopolski (70 % Polaków odwiedzających region). Polacy przyjeżdżali głównie na wypoczynek i w odwiedziny do znajomych i krewnych. Goście z zagranicy na wysokim poziomie ocenili: życzliwość mieszkańców, gościnność, atmosferę miejscowości, gastronomię oraz bazę noclegową. Natomiast mocno krytykowali: toalety publiczne, dojazdy, czystość ulic, a także oznakowania turystyczne. Jako największą atrakcję turystyczną Łodzi, uznano Centrum Handlowo- Rozrywkowe Manufaktura. Według raportu, goście zagraniczni zachwyceni byli także główną ulicę miasta - ul. Piotrkowską, muzeami, zabytkami i miejscami związanymi z kulturą żydowską. W regionie wdzięcznie prezentował się Tomaszów Maz. i okolice (zalew sulejowski, Spała), okolice Łowicza, Łęczycy i Uniejowa. - Raport wskazuje na ogromne możliwości wynikające z tego, że branża turystyczna staje się w Polsce coraz bardziej aktywną gałęzią gospodarki. 660 mln złotych zostawione przez turystów to kwota, która może budzić podziw - oznajmił marszałek województwa łódzkiego Włodzimierz Fisiak.

Do słabych stron regionu zaliczono m.in. brak odpowiednio rozbudowanej oferty dla turystyki aktywnej, ofertę kulturalną. Za mankament uznano imprezy i wydarzenia kulturalne, które są mało atrakcyjne lub niedostępne dla turystów. Wiele do życzenia pozostawia także słabo rozwinięta infrastruktura turystyczna. Badania przeprowadzono na podstawie danych GUS, informacji pracowników sektora turystycznego oraz ankiet przeprowadzonych wśród ok. 4 tys. turystów od sierpnia do października. Wykonano je na zlecenie władz miasta i województwa za pośrednictwem Regionalnej Organizacji Turystycznej. W przyszłości badania takie mają być przeprowadzane co roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
województwo łódzkie marszałek Włodzimierz Fisiak zastępca dyrektora Regionalna Organizacja Turystyczna Tomasz Koralewski badania ruchu turystycznego odwiedzający turyści krajowi turyści zagraniczni Niemcy Brytyjczycy obywatele Izraela Włosi Turcy Amerykanie cele wyjazdów sprawy biznesowe odwiedzanie znajomych i krewnych zwiedzanie zabytków wypoczynek życzliwość mieszkańców gościnność atmosfera miejscowości gastronomia baza noclegowa Centrum Handlowo- Rozrywkowe Manufaktura ul. Piotrkowska Tomaszów Maz. Łowicz Łęczyca Uniejów słabe strony turystyka aktywna oferta kulturalna infrastruktura turystyczna




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję