Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
Kraków przyciąga, ale mniej zarabia
Aż 8 600 000 tyle gości odwiedzi Kraków w 2011 roku. W porównaniu z rokiem ubiegłym liczba ta wzrosła o 450 000. Do stolicy Małopolski przyjechało 6 450 000 osób z Polski i 2 150 000 z zagranicy - tak wynika z badań przeprowadzonych dla Urzędu Miasta Krakowa przez Małopolską Organizację Turystyczną.
Wyniki badań uwzględniające estymację dotyczącą końcówki roku prezentowane są jak co roku podczas XVIII Forum Turystyki odbywającego się w Urzędzie Miasta Krakowa. Biorą w nim udział m.in. przedstawiciele Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Krakowskiej Izby Turystyki, Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium, Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej, Urzędu Marszałkowskiego, hotelarze, gastronomicy, biura podróży i przewodnicy.
Z raportu prezentowanego podczas Forum wynika, że w 2011 r. do Krakowa przyjechało 8 600 000 osób (w 2010 r. było to 8 150 000 osób, w 2009 r. 7 300 000 - a więc liczba wciąż wzrasta). Z tego 6 450 000 osób to goście z Polski, a 2 150 000 to goście z zagranicy (w 2010 r. było ich odpowiednio 6 050 000 i 2 100 000).
W 2011 r. wśród gości zagranicznych po raz kolejny przeważali mieszkańcy Wielkiej Brytanii, było ich jednak mniej niż w poprzednim roku (20% w 2011 r., 26,17% w 2010 r.). Na drugim miejscu uplasowali się Niemcy (12,6% w 2011 r., 11,22 % w 2010 r.), a na trzecim Hiszpanie (10,5% w 2011 r., znaczny wzrost udziału z 6,3% w 2010 r.) kolejne miejsca zajęli Włosi i Francuzi. Wzrosła liczba gości m.in. z USA, Rosji, Irlandii i Izraela.
Wśród gości krajowych przeważali mieszkańcy Małopolski (19,75%) i Śląska (10,94%), ale ich liczba w porównaniu z poprzednimi latami spada na korzyść mieszkańców Podkarpacia, Dolnego Śląska, a także Województwa Świętokrzyskiego i Łódzkiego. Podczas pobytu w Krakowie w 2011 roku goście wydali 2 9 mld zł, a więc o 0,6 mld zł mniej niż w 2010 roku. Krajowi średnio 236 zł na osobę, a zagraniczni średnio 624 zł na osobę (bez kosztów dojazdu i opłaconego wcześniej noclegu).
Głównym celem przyjazdów jest: zwiedzanie zabytków (42,6% - zagraniczni, 20,6% - krajowi), wypoczynek (26,7% - zagraniczni, 17% - krajowi), rozrywkę (5,6% - zagraniczni, 9,2% - krajowi), odwiedzenie krewnych lub znajomych (5,3% - zagraniczni, 7,90% krajowi) oraz cel religijny (4,90% zagraniczni, 6,6% - krajowi). W zestawieniu pojawiają się także m.in. sprawy służbowe, udział w imprezach kulturalnych, edukacja
oraz udział w kongresach, konferencjach i szkoleniach.
Jako źródło informacji o Krakowie goście z zagranicy najczęściej podają: rodzinę i znajomych (41,06%), szkołę (33,55%), internet (30,42%), telewizję (30,08%) i przewodniki (26,08%). Goście z Polski na pierwszym miejscu wskazują szkołę (62,2%) na kolejnych: rodzinę i znajomych (53,7%), telewizję (29,37%), prasę (18,2%) i internet (17,72%).
Zarówno turyści z kraju jak i z zagranicy wysoko oceniają atmosferę miasta, gościnność i życzliwość jego mieszkańców. Prawie 87% turystów z kraju i prawie 89% turystów z zagranicy poleci Kraków swoim znajomym. 72% odwiedzających zagranicznych zamierza ponownie przyjechać do Krakowa, przy czym zdecydowanie zdeklarowanych jest prawie 30%. W przypadku odwiedzających krajowych ponad 85% wyraziło wolę ponownego przyjazdu do Krakowa, z tego prawie 50% jest jednoznacznie zdecydowanych.
Podczas XVIII Forum Turystyki oprócz raportu dotyczącego ruchu Turystycznego w Krakowie w 2011 r. podsumowywane są także tegoroczne działania Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta oraz Krakowskiego Biura Festiwalowego. Wręczone są także Certyfikaty dla profesjonalnych Organizatorów Kongresów PCO w Krakowie oraz Certyfikaty dla firm wyróżnionych w konkursie pt. "Najciekawsze oferty imprez integracyjno-motywacyjnych w Krakowie i Małopolsce".
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Oferta Ryanaira zawiera w sobie wszystkie podatki i opłaty
Olsztyński PKS - czy dalej będzie woził ludzi?
PAŻP: w czerwcu ruch lotniczy w Polsce wzrośnie
Wezyr Holidays łączy się z Coral Travel
Obowiązkowe szkolenia dla pilotów LOT-u
Restauratorzy jak na spowiedzi
Rzeszów: firma Aksjon będzie zarządzać hotelem Bristol
Wynajem samochodów w Grecji z AUTOWAY POLSKA Kreta, Rodos, K
Dreamlinery, a jednak będą wcześniej w Polsce?
Tygodnie dzielą nas od deregulacji?
Mount Tongariro obudził się po ponad stu latach