Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wakacje.pl Łódź CH M1
- WYGODA - Rezydent zimowy 2025
- Specjalista ds. turystyki, Albatros Travel...
- Sprzedam agencję turystyczną w Kielcach
- KIEROWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Specjalista ds. Turystyki
- Organizator imprez / Specjalista d.s. turystyki...
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. turystyki
Dynamika rozwoju polskiej gastronomii wysoka jak nigdy?
W 2007 roku wartość polskiego rynku gastronomicznego wzrosła aż o 53% w porównaniu z rokiem poprzednim - donosi "The Wall Street Journal Polska". Oznacza to, że Polacy wydali w ubiegłym roku na jedzenie poza domem 20 miliardów zł.
Pod tym względem powoli Polska zaczyna gonić Europę, ale wciąż nam jeszcze daleko do starej Unii. Pod koniec lat 90 Polak jadał w restauracjach tylko kilka razy w roku, podczas gdy przeciętny obywatel Ameryki odwiedzał lokale gastronomiczne 150 razy a Francuz i Niemiec - 50-70 razy.
Prognozy dla branży przewidują lekkie spowolnienie, ale i tak do 2012 roku rynek poszerzy się o jedną czwartą - pisze gazeta. Polacy zarabiają coraz więcej, dlatego decydują się jeść poza domem. Poza tym pracownicy korporacji i dużych firm nie mają czasu przygotowywać posiłków w domu. Widać już, że miejsca w biurowcach, w których można prowadzić restaurację lub bar sprzedają się znakomicie.
Według badań GfK Polonia na 10 tys. Polaków przypada 15 knajpek, dla porównania w Belgii i Hiszpanii jest to 50. Polacy wydali w 2007 roku na jedzenie poza domem 5 mld euro, Niemcy 64 mld, Francuzi 54 mld.
Prognozy na przyszłość są na tyle dobre, że dwa miesiące temu w Polsce zainwestował rosyjski gigant Rosinter a powrót rozważa Taco Bell.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Ferie zimowe z odnowioną infrastrukturą sportów zimowych
Polferries wprowadził sprzedaż biletów online
Nowy terminal lotniczy w Madrycie
Lyon: szybki tramwaj na lotnisko
Jarmark Świętego Dominika w Gdańsku
Scan Holiday z nowym Call Center
Niemieckie TUI umożliwia wcześniejszy powrót przerażonym turystom
Szczecinek: najdłuższy w Europie wyciąg dla narciarzy wodnych
Barbara Kołodziej nowym Dyrektorem ds. Sprzedaży i Marketingu krakowskiego Holiday Inn
Były trener ŁKS otwiera restauracje bałkańską
Warszawa: zakończono budowę jedynej linii metra w Polsce
163,5 mln zł przeznaczy świętokrzyskie na rewitalizację i promocję turystyczną
Czy baza Ryanaira powstanie w Polsce?