TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Nie można wywieszać informacji, iż hotel nie odpowiada za rzeczy wartościowe!

W przypadku, gdy z pokoju hotelowego giną przedmioty, to gość ma prawo do odszkodowania od hotelu za skradzione rzeczy. Wszelkie informacje o tym iż obiekt nie odpowiada za pozostawione w pokojach wartościowe rzeczy, wywieszane na recepcji nie są więc skuteczne i nie wyłączają jego odpowiedzialności - napisała Gazeta Prawna.


Odpowiedzialność hotelu
Każdy gość hotelowy, który został okradziony w swoim pokoju może ubiegać się o odszkodowanie za poniesione straty. Odszkodowanie otrzyma za rzeczy uszkodzone lub utracone, jeżeli spełnione są następujące warunki:
- gość sam nie przyczynił się do powstania szkody,
- do powstania szkody nie przyczyniła się osoba, która go odwiedziła, towarzyszyła mu lub była u niego zatrudniona,
- szkoda nie powstała wyłącznie z działania siły wyższej, ani jej przyczyną były właściwości rzeczy, która została uszkodzona.

Do wypłacenia odszkodowania za utracone rzeczy zobowiązany jest zarówno właściciel hotelu, jak i osoba, która go dzierżawi, lub prowadzi w ramach leasingu bądź franchisingu.

Podobne zasady obowiązują przy utracie rzeczy powierzonych osobie zatrudnionej w hotelu, na przykład boyowi lub pozostawionych w miejscu, wskazanym przez pracownika hotelu.

Hotelarza z obowiązku odpowiadania za rzeczy goście nie zwalnia wywieszenie informacji, że nie odpowiada za szkody, ani zaproponowanie gościowi zawarcia umowy, w której wyłączy lub ograniczy swoją odpowiedzialność. Nawet jeżeli taka umowa zostanie zawarta pomiędzy gościem i hotelarzem, to nie będzie ona skuteczna. Analogicznie jest z ogłoszeniem - wywieszenie go nie wyłączy odpowiedzialności hotelarza.

Wygaśnięcie roszczenia gościa

Roszczenie klienta w przypadku utraty rzeczy może jednak wygasnąć.

Gość hotelowy o powstałej szkodzie powinien niezwłocznie zawiadomić właściciela obiektu. Nie zgłoszenie faktu, może powodować wygaśnięcie roszczenia.

Z roszczeniem o naprawienie szkody gość hotelowy ma prawo wystąpić najpóźniej pół roku po tym, jak dowiedział się szkodzie i najpóźniej rok od dnia, w którym przestał korzystać z usług obiektu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
hotel odpowiedzialność za rzeczy gościa roszczenie utracone rzeczy rzeczy wartościowe hotelarz rzeczy skradzione z hotelu odszkodowanie kradzieże w hotelu gość hotelowy hotelarza hoteli pozostawione hotelowego odpowiedzialnosc prawa prawo szkody na


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję