Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Gratisowe wyjazdy do Niemiec mogą drogo kosztować
Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej przestrzega przed darmowymi jednodniowymi wycieczkami w okolice Berlina.
Nie ucichło jeszcze echo sprawy kilkudziesięciu konsumentów, których opłacone wycieczki organizowane przez niemieckie MZM Travels nie doszły do skutku, jak w skrzynkach pocztowych mieszkańców zachodniej Polski znów znalazły się zaproszenia "na wyjątkowy wyjazd do Niemiec". Zaproszenia bardzo przypominają ulotki rozdawane przez firmę MZM w zeszłym roku: podobny układ graficzny, podobna stylistyka językowa, treść w dużej mierze identyczna. Wyjazd ma być połączony z wykładem na temat zdrowego trybu życia oraz prezentacją bliżej nieokreślonych produktów. Również tym razem organizator wyjazdu zachęca do wyjazdu, obiecując gratisowy transport autokarem, darmowe posiłki, prezent o wartości 59 euro oraz losowanie wśród uczestników atrakcyjnych nagród, m.in. samochodu osobowego czy plazmowego telewizora. Tym razem do Niemiec zaprasza szwajcarska firma.
O reklamie poinformował jeden z konsumentów, który na swoje nieszczęście brał udział w podobnym wyjeździe w zeszłym roku i stracił prawie 1200 euro. "Pewno znowu będzie to samo - przejazd autokarem, potem kilkugodzinna prezentacja, połączona z nachalną sprzedażą drogich i nikomu niepotrzebnych przedmiotów, tanie blaszane wisiorki w ramach "cennego prezentu" i jeszcze losowanie niby-nagród, za które trzeba będzie sporo zapłacić", denerwuje się pan Michał. "Sam wpadłem w tę pułapkę, bo chciałem ratować zdrowie żony, ale teraz chcę przestrzec wszystkich przed takimi imprezami".
Sposób postępowania firm chcących wyłudzić od konsumentów pieniądze jest podobny. Podczas wielogodzinnego wykładu, z którego często nie ma możliwości wyjść, słuchacze są najpierw zastraszani istnieniem niebezpieczeństw dla zdrowia, a później pod psychiczną presją są zmuszani do zakupu cudownego środka chroniącego przed tymi niebezpieczeństwami. Częstym tematem takich prezentacji jest elektrosmog i jego negatywny wpływ na człowieka. Prezenter zna sposób, by go uniknąć - pokaz połączony jest ze sprzedażą specjalnych materacy ochronnych po "promocyjnej“ cenie. Wykłady są popierane wynikami pseudonaukowych badań.
Dr Katarzyna Guzenda, zastępca dyrektora Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej we Frankfurcie nad Odrą, powołując się na stanowisko niemieckich urzędów, odradza kupowanie takich materacy, gdyż ani ich działanie,ani wpływ na zdrowie nie zostały naukowo potwierdzone. "Najlepiej nie korzystajmy z ofert darmowych wyjazdów", mówi dr Guzenda. "Wiem, że nagrody czy okazja do zrobienia zakupów w Berlinie kuszą. Ale proszę się nie łudzić, że będziemy mieli na nie czas. Pamiętajmy, że z reguły cena produktów sprzedawanych podczas takich prezentacji wielokrotnie przewyższa ich prawdziwą wartość. Nie wpłacajmy na miejscu żadnych zaliczek! I pamiętajmy, że od umowy zawartej w restauracji czy sali wykładowej podczas pokazu możemy odstąpić w ciągu dziesięciu dni."
W razie sporu z przedsiębiorcą zza Odry konsumenci z Polski i Niemiec mogą korzystać z bezpłatnej pomocy Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. 0049 335 500 80 650, konsument@vzb.de (obsługa także w języku polskim);
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Jagiełły 5, tel. 095 722 32 28;
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. 068 325 59 75.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Europa Środkowa i Wschodnia winduje wyniki europejskiego hotelarstwa
Lotnisko w podlaskim: przetarg na sporządzenie niezbędnej dokumentacji
Mazury i Białowieża w konkursie na nowe 7 cudów natury
W Hiszpanii powstaje mapa czarnych punktów
Trwa pilotaż systemu informacyjnej obsługi uczestników transportu kolejowego
GDDKiA: wkrótce poznamy firmę, która wybuduje MOP-y przy autostradach A2 i A4
Madryt: odwołano 57 rejsów z Barajas
Ibiza Ice Cafe S.A. sprzedała akcje za 1,2 mln zł
Machu Picchu: sektor turystyczny poniesie duże straty
Opole: kierowca autokaru ukarany za spowodowanie wypadku