TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Pomysł PIT: wszyscy zapłacimy za bankrutujących touroperatorów?

22 lipca br. Polski Izba Turystyki przekazała projekt do oceny resortu sportu i turystyki. Zgodnie z tym projektem koszty upadłości słabych biur podroży ponosiłaby cała branża - wszyscy organizatorzy w kwocie zależnej od ilości organizowanych imprez. PIT złożył projekt do resortu, ponieważ chce, żeby rozwiązanie zostało wprowadzone w życie w formie ustawy.


Pomysł PIT jest prosty - stworzenie Funduszu Zabezpieczeń Turystycznych, z którego wypłacane będą odszkodowania dla klientów tych biur podróży, które zbankrutowały. Składkę na ten fundusz, zgodnie z projektem PIT, płaciliby klienci. Byłaby doliczana do kosztu usług kupowanych w biurach podróży. Wysokość takiej składki zależałaby m.in. od rodzaju usługi i nie przekraczała jednego euro.

Zgodnie z projektem PIT, to "symboliczne" euro pomnożone przez ok. 2,5 mln sprzedawanych rocznie wycieczek trafiałoby na konto funduszu. Dzięki środkom z funduszu klient, który zapłacił np. 2 tys. zł za wycieczkę, a nie wyjechał na nią z powodu upadku biura podróży, otrzymałby w całości zwrot wpłaconych pieniędzy. Fundusz organizowałby także podróż powrotną klientom każdego niewypłacalnego biura podróży - zarówno w przypadku wycieczki zagranicznej, jak i krajowej.

Proponowane rozwiązanie, zdaniem PIT, pozwoliłoby na niepodnoszenie 6-proc. składek, które płacą obecnie polskie firmy turystyczne na coroczne ubezpieczenie.

Zgodnie z założeniami środki z funduszu zabezpieczałaby interesy klientów w 100 proc. Jeżeli nie wystarczyłoby pieniędzy z gwarancji, to wówczas sięgano by po środki z funduszu. Decyzje co do zwrotu pieniędzy klientów podejmowana byłaby wspólnie przez ubezpieczyciela i fundusz.

Fundusz zgodnie z projektem PIT prowadziłby też rejestr organizatorów turystyki oraz posiadał informacje o wynikach kontroli prowadzonej przez instytucje udzielające zabezpieczeń finansowych. W przypadku stwierdzonego pogorszenia płynności finansowej, przedsiębiorstwa turystyczne otrzymywałyby zakaz prowadzenia dalszej sprzedaży imprez.

Aktualnie pomysł PIT popierają członkowie Izby oraz ubezpieczyciele, którzy zyskaliby najwięcej w przypadku powołania funduszu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Funduszu Zabezpieczeń Turystycznych pomysł PIT zwroty upadki biur podróży


Komentarze:

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 14:31 83.10.61.*]

      Jasne... Wspierajmy słabe, źle działające firmy obarczając kolejnym parapodatkiem te, które działają lepiej. Świetny pomysł - analogicznie każmy wszystkim piekarzom płacić składką na rzecz tych piekarni, które pieką niesmaczny chleb, i jeszcze mydlmy piekarzom oczy, że przecież to nie oni zapłacą składkę, ale klienci kupujący chleb...   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 15:22 83.27.160.*]

      Czy w tym rządzie siedzą tylko bezmózgi,wspierajmy upadłość ,dopłacajmy do bankrutów ,pytam kto Kopernikowi wydał pozwolenie na działalość ,skoro poprzednie firmy i to w branzy turystycznje rozłożył w super stylu .nasz kraj to jedno wielkie bezprawie na czele z bezmózgami   odpowiedz »

      • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

        [2009-07-28 19:26 88.156.188.*]

        facet kładzie 3 firmy i dostaje zgodę na czwartą firmę, od pozątku było wiadomo ,że to padnie więc w czym problem i skąd ten jazgot. Jak dostaje zgodę od marszałka to widać może i jest ok to teraz zmartwienie marszałka a nie klientów i biur , niech marszłek skoro dał zgodę - płaci!!!   odpowiedz »

        • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

          [2009-07-31 07:56 87.99.21.*]

          Popieram, że jak urzędnik nie potrafi sprawdzić to niech za niego płaci.   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 15:59 83.7.149.*]

      No tak zaraz by w takim Funduszu zasiedli znajomi znajomych z PITu i ustalili by sobie apanaże wysokie a my byśmy pracowali na nich-a koszty ponosiłby klient -dobre rozwiązanie wymysliliście.
      Dlaczego własnie takie biura i opertaorzy którzy organizują pobyty Egipt,Tunezja,Hiszpania,Kanary nie płacą większej skladki na wypadek bankructwa itd.Tylko my którzy jesteśmy organizatorami imprez np w krajach ościennych mamy ponosić koszty tych co zwyczajnie w świecie naciągają.,Czy słyszeliście aby zbanrutowal taki turoperator który organizuje wypoczynek w krajach ościennych i w kraju i dolicza niedużą marże? chyba nie.Najlepiej przeganiać się cenami-i wmawiać sobie- jakoś to będzie więc i jest to co jest-niech turystyką zajmują sie ludzie branżowcy a nie spekulanci-którzy zauważyli zyciowy interes i idą na całość nie oglądając się na innych   odpowiedz »

      • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

        [2009-07-28 16:35 83.4.139.*]

        Popieram, zwłaszcza to o małych organizatorach, niejednokrotnie bardzo dobrych, którzy robią dobre i niedrogie imprezy. Dlaczego mają płacić za tych dużych, którzy bezmyślnie, jak mucha na lep, rezerwują miejsca w hotelach, samolotach i sami przed sobą boją się przyznać, że przesadzili.   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 16:00 83.29.99.*]

      Takich bzdur jak żyję to nie czytałam... a najlepsze to.."PIT prowadziłby też rejestr organizatorów turystyki oraz posiadał informacje o wynikach kontroli prowadzonej przez instytucje udzielające zabezpieczeń finansowych. W przypadku stwierdzonego pogorszenia płynności finansowej, przedsiębiorstwa turystyczne otrzymywałyby zakaz prowadzenia dalszej sprzedaży imprez". Panowie... komunizm się kłania.....z tym to od razu do Trybunału w Strasburgu....od razu przenoszę firmę do wolnego innego kraju...czy PIT będzie mi sprawdzał księgowość ? Oni chyba poszaleli, znacjonalizować biura podróży, to lepszy pomysł !!!! PIT ma rządzić naszymi piniędzmi a my z wyjazdów narciarskich mamy płacić za letnich bankrutów...no i jeszcze za urzędników PITU z pensjami krociowymi, ja chyba na to nie zarobię... ratunku, kto nas ustrzeże przed głupotą Władysława Jura   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 16:14 83.31.148.*]

      to jest przerzucenie odpowiedzialności z osób które mają firmy na klienta. Klienta zapłaci za imprezę i za bankructwo
      A jeszcze zapłacimy większy VAT bo urzędy skarbowe zinterpretuja tą składkę jako usługę dla bezpośredniej korzyści klienta.....   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 16:37 77.253.202.*]

      że to komunistyczne mrzonki, pisałem już parę razy, teraz wychodzi na to, że ubezpieczenie będzie musiało być tak czy owak i jak nie starczy z ubezpieczenia, wtedy łaskawie fundusz wypłaci kilka srebrników. Większych kretyńst dawno nie czytałem. PITasy chcą sprawić sobie doskonałe źródło finansowania własnych wydatków. Jeśli branża się na to zgodzi, to oznacza, że to jedno bezmózgowie. A może wrócić do czasów, gdzie był tylko państwowy Orbis i parapaństwowa Gromada. To by się palantom w Warszawce podobało. I co na to Unia???   odpowiedz »

      • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

        [2009-07-28 19:23 88.156.188.*]

        fuduszem musi ktoś zarządzać, musi być cały aparat prezesów, sekretarek osobistych, finansówka i Bóg wie co I TO TAK NAPRAWDĘ O TO CHODZI!!!!! nowe koryto dla " swoich" a my mamy za to płacić!!!!! przecież nie PIT i nie resort sportu i turystyki   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 21:05 83.31.62.*]

      Dlaczego odbiera się biurom podróży prawo do bankrutowania. Przecież to taki sam biznes jak kopanie węgla, budowanie statków, czy opływanie w bankowych luksusach. Winę za kryzys nie ponoszą biura podróży, lecz podpuszczeni przez dziennikarzy, zachłanni i tępi urzędnicy i politycy. Jakoś nie słyszałem, żeby banki tworzyły fundusze na ofiary bessy giełdowej. Nikt nie wpadł na pomysł by fundusze emerytalne chciały rekompensować zmarnowane aktywa emerytów.
      Przestańcie traktowac biura podróży jak chłopców do bicia! Czym sobie zasłużyliśmy na takie traktowanie? Czy pracownicy biur podróży zarabiają po 5/10 tys zł/ na miesiąc jak górnicy lub stoczniowcy? Czy za pracę w biurze podróży dostał ktoś super wartościowe akcje tak jak niedawno pracownicy PKO BP, ?, Czy zarządy biur podróży dostają pensje po parędziesiąt, czy paręset tys pln/miesiąc, tak jak zarządy upadających banków czy LOT-u? Czy jeżeli Państwo stać na wywalanie MILIARDÓW na ratowanie tych "biedaków", nie morze chyba też wydać parę milionów i samo utworzyć funduszu do ratowania turystów? Czemu my mamy za wszystko płacić? ?????
      lechu.   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-28 21:29 83.22.173.*]

      ha ha ha...
      PIT chce wyhodować kurę znoszącą STALLLEEE złote jajka do ich gniazda... :) :) :)   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-29 01:15 85.89.185.*]

      wszystko co napisano tu wczesniej to prawda ludzi pracy , a pomysł wymyslili działacze, którzy marza o posadach i nie maja pojęcia o tym biznesie i o ... rzetelności - prosze wskazac kto naprawde pracuje z nich w naszej branży, jakie biuro prowadzi Jasio Korsak? co stało sie z biurem Józia Rtajczyka ( rajm ikaria tours )?   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-29 10:08 79.191.220.*]

      A ja mam takie pytanie...Kopernik na ile był ubezpieczony, jaka była suma gwarancji ....czy Urząd marszałkowski się rozlicza z wydanych piniędzy za transport...dlaczego Urząd marszałkowski nie korzysta z czarterów biur podróży , ktore operują w regionie , w którym działało zbankrutowane biuro, dlaczego nie zleci tour operatorowi działającemu w tym regionie ściągnięcie klientów do domu, dlaczego klienci którzy mieli zapłacone wczasy w Tunezji nie mogli ich dokończyć...dlaczego Urząd marszałkowski wydaje piniądze z gwarancji w panice bez żadnego rozsądnego planu, w Angli gdy w zeszłym roku zbankrutował duży tour operator ( 60 tysięcy ludzi było do ściągniecia z całego świata) to władze zleciły rozwiązanie tego problemu innemu tour operatorowi i pieniadze z ubezpieczenia poszły do tour operatora któremu zostałi przekazani klienci. To tylko kwestia organizacji. Bankrutctwa są dla ludzi, a minimalizowanie skutków bankrutctwa jest sprawą branży i ubezpieczyciela, nie mogą się zajmować tym problemem urzędnicy, którzy nie mają bladego pojęcia o turystyce. To tak jakby pracownik biura podrózy miał minimalizować skutki bankrutctwa w górnictwie. A PIT, który oczywiście bardzo popiera branżę i bardzo miło wypowiada się o biurach podróży, pomaga im i dba o interesy branży turystycznej powinien się po prostu rozwiązać. Wstyd... Władysława Jura   odpowiedz »

      • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

        [2009-07-29 14:36 83.22.147.*]

        Amen!   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-29 10:41 79.190.65.*]

      Pomysł PIT o stworzeniu funduszu jest absurdalny. Będzie to bezkarność dla kanciarzy. Najlepszym pomysłem byłoby, aby operatorzy składali czeki zabezpieczające "in blanco" i odpowiadali całym, swoim majątkiem, a nie tak jak jest obecnie, że ogłasza upadłość i po krótkim czasie otwiera drugie biuro turystyczne.   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-29 11:13 77.113.70.*]

      Sprawdziłam, ALFA STAR nie jest zadłużone, wpisujcie jak sprawdzicie któreś biuro i będzie wiadomo:) Pozdrowienia!!   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-29 12:33 87.207.59.*]

      Każdy właściciel biura podróży powinien obowiązkowo posiadać polisę z sumą gwarancyjną 100 000 Euro i co rok ją odnawiać. Jeśli nie wywiąże się z umowy powinien odpowiadać całym swoim majątkiem.   odpowiedz »

      • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

        [2009-07-29 19:58 83.24.85.*]

        BRAWO BRAWO BRAWO super pomysł z tym funduszem i obciążaniem klientów i biur, tylko dlaczego tak mało? 1 euro? Dlaczego nie 10 euro?
        Można byłoby dać wtedy ,, normalne '' pensje pracownikom takiego funduszu, a nie jakieś marne 5000zł. A i ,, biedne słabe'' biura bankrutowałyby częściej a ich właściciele za chwilę otwierali nowe.
        A może by tak jeszcze fundusz na zapomogi dla właścicieli biur, które zbankrutowały. Mogliby zmienić samochód, kupić lepszy dom czy na otarcie łez popłynąć dookoła świata.
        Chrońmy krętaczy, oszustów i złodziei zasługują na to. Trzeba nie lada się napocić, żeby położyć biuro podróży. BRAWO panowie BRAWO.   odpowiedz »

        • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

          [2009-07-30 01:41 212.76.37.*]

          To jest granda w bialy dzien, PIT ponoc ma bronic branzy a oskarza ja , oslabia i obrabowuje w bialy dzien. PIT wynocha do Korei, na kolejne zebranie i pozostancie tam na zawsze. Debile wszystkich krajow laczczcie sie z PIt-em !, czytelnik.   odpowiedz »

    • Pomysł PIT: wszyscy zapłacimy za bankrutujących touroperatorów? 

      [2009-07-30 12:29 89.75.45.*]

      co bedziemy zrzucać sie by znowu takie przekretasy jak Tarik   odpowiedz »

    • Pomysł PIT: wszyscy zapłacimy za bankrutujących touroperatorów? 

      [2009-07-30 12:35 83.24.32.*]

      Fundusz popieram, dotyczy to głównie zagranicy - tak kwoty sa większe.
      Rowniez Urzad Marszałkowski powinien mieć metody, narzedzia i jednocześnie obowiązek kontroli gdy biuro zmienia ubezpieczyciela.
      Jest weryfikacja przy ubezpieczaniu, ale urząd powinien miec prawo sprawdzić i porównac np rozliczenia firmy z ostatnich 3 miesiecy i z analogicznego okresu rok i dwa wstecz.
      Zmiana ubzpieczyciela może wynikać z korzystniejszej oferty innego lub z kłopotów firmy (i zaporowej stawki u poprzedniego).   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-30 12:39 95.48.186.*]

      Stanowisko Zarządu DIT w sprawie utworzenia Państwowego Funduszu Gwarancyjnego.

      Zarząd DIT po przeanalizowaniu projektu autorstwa PIT o Państwowym Funduszu Gwarancyjnym jest stanowczo przeciw tworzeniu nowej " organizacji turystycznej",
      która będzie "super nadzorcą i policjantem" na rynku turystycznym.

      Fundusz miałby prowadzić rejestry organizatorów turystyki, które obecnie są w 16 Urzędach Marszałkowskich, byłby beneficjentem polis i gwarancji bankowych a także nadzorowałby oraz monitorowałby sytuację finansową organizatorów turystyki a przynależność wszystkich organizatorów byłaby obowiązkowa. Trzeba stwierdzić ,że takie rozwiązania są na rękę
      dla firm ubezpieczeniowych gdyż one mogą zyskać dodatkowego płatnika i za oszczędzić
      trochę środków przy wypłacie odszkodowań. Także Urzędy Marszałkowskie od jakiegoś czasu zgłaszają postulat, że beneficjentem polisy nie może być Marszałek Województwa,
      bo nie ma ludzi ani specjalnych agend do sprowadzania klientów zbankrutowanych biur podróży. Należy autorom projektu pogratulować wyczucia i czasu ogłoszenia tego dokumentu. Miejmy nadzieję, że nie jest to zapis na zamówienie polityczne.
      Aby Fundusz mógł jeszcze monitorować i nadzorować sytuację finansową przeszło 3000 podmiotów, które mają status organizatora turystyki trzeba zatrudnić nie 3 członków Zarządu ale rzeszę ludzi w Warszawie a później w terenie , bo przecież nie wszyscy organizatorzy są zarejestrowani w Warszawie. Powstaje pytanie , dlaczego tych działań nie mogą wykonywać
      dalej Urzędy Marszałkowskie- rejestry oraz banki lub firmy ubezpieczeniowe , który udzieliły zabezpieczeń, to przecież leży w ich interesie.

      Projekt zakłada ,ze wszyscy organizatorzy turystyki będą płacić składkę na fundusz
      niezależnie jaki rodzaj turystyki organizują: samolotowa ,autokarowa, krajowa ,młodzieżowa.
      Jak historia uczy i pokazuje to właśnie organizatorzy imprez samolotowych przyczynili się
      do podniesienia składek ubezpieczeniowych oraz do złej opinii o całej branży.
      Wystarczy tutaj wspomnieć takie "tuzy" polskiej turystyki jak: SDS, Alpina, Big-Blu, Aladin,
      czy najnowszy przypadek -BP Kopernik. Dlatego firmy organizujące chartery muszą płacić o wiele więcej niż ci co organizują wczasy w Kołobrzegu , spływ kajakowy czy rajd pieszy dla uczniów szkoły podstawowej.
      Wrzucenie tu także tzw. organizatorów niekomercyjnych/ kluby, fundacje, parafie, nauczyciele/ jest bardzo złym pomysłem . Ci organizatorzy działają poza "Ustawa o usługach turystycznych" i koszty ich bankructw czy przekrętów niech ponosi Skarb Państwa , gdyż mimo wielu zapewnień ze strony urzędników odpowiedzialnych za turystykę, nie można ustalić ,że pod "Ustawę o usługach turystycznych" podlegają wszystkie podmioty, które wykonują funkcję organizatora turystyki.
      Często autorzy projektu odwołują się do dyrektywy europejskiej lub Ustawy o usługach turystycznych i wykazują wiele sprzeczności oraz zaniedbań ustawowych . I chwała im za to.
      Ale pamiętamy ,że to koledzy z PIT-u ogłosili nam swój wielki sukces ,że mamy Ustawę o turystyce a teraz wszystko jest nie tak i trzeba tworzyć "super organizację", która ma wyręczać służby Marszałka Województwa, firmy ubezpieczeniowe.
      A może chodzi o nowe miejsca pracy ????

      Wrocław 28.07.2009

      Marek Ciechanowski Prezes DIT   odpowiedz »

      • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

        [2009-07-30 14:36 86.111.109.*]

        Czy biura turystyczne prowadzą głupki, które nie znają się na biznesie ?- w większości zdecydowanie nie; więc jak któryś nie potrafi zadbać o biznes i bankrutuje to niech odpowiada całym swoim majątkiem i niech ma obowiązek wykupienia "słonego" ubezpieczenia na taką okoliczność- jak można zrzucać to na klientów (nawet jeśli to niewielki koszt)?! Co to za przywileje, aaa i dane o sytuacji finansowej biura powinny być łatwo sprawdzalne, poza tym rynek turystyczny jaki jest- każdy widzi- najsłabsi i tak odpadną, więc odpowiednie organy niech nie wydają pozwoleń, a touroperatorzy licencji jak leci, tylko dlatego, że ktoś ma lokal i kasę, a jest głupi, ma zero wiedzy i szacunku dla ludzi- w tym klientów- tak niestety jest (np. w Toruniu)   odpowiedz »

    • Pomysł PIT: wszyscy zapłacimy za bankrutujących touroperatorów? 

      [2009-07-30 15:11 83.21.10.*]

      Popieram.Ponadto:
      Proszę porzucić niegrzeczna formę,w jakiej zwracają się Państwo do swoich czytelników pisząc:
      ''słyszeliście Państwo''
      ''uważacie Państwo''
      na formę poprawną i grzeczną:
      ''słyszeli Państwo''
      ''uważają Państwo''
      Przecież nie mówi się:
      ''zobaczysz pan'' tylko''zobaczy Pan''
      lub
      ''zabierzesz Pan to ze sobą''
      tylko
      ''zabierze Pan to ze sobą''
      Analogia jest prosta.
      Dziękuję
      Wojtek   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-30 22:39 83.6.212.*]

      chyba żarty sobie robicie jakiś arab otwiera biuro w Polsce a ja mam pózniej z naszej kasy pokrywać to że on znika z kasą, może sprawdzajcie w urzędzie komu dajecie koncesje to bedzie lepsze uchronicie klientów i ubezpieczycieli   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-31 07:54 87.99.21.*]

      Zdecydowanie mówię nie. Dlaczego niem mówi się o tym że chyba prezesi PIT-u szykują sobie intratne posadki za dobrą zresztą naszą kasę!!!!! Przecież chcą powołać zarząd, radę nadzorczą i pewnie zatrudnić personel. I my będziemy się z tego funduszu na to składać. Proszę sprawdzać komu daje się zezwolenia. Trzeba odróżnić KONIECZNIE turystykę z własnym dojazdem od turystyki autokarowej jak również turystykę samolotową. Przecież w ostatnich latach to padły biura z turystyki samolotowej. Uważam, że w tym kierunku winno iść zabezpieczenie. Upadek Kopernika to ponownie turystyka samolotowa a więć ciągnie za sobą bardzo dużo kasy. Fundusz jest poronionym pomysłem prezesów PIT-u, którzy nie myślą logicznie i od dawna nie są naszymi reprezentantami.   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-07-31 12:18 62.121.131.*]

      6 procent ubezpieczenia to juz bardzo duzo a tu dodatkowe oplaty,najpierw jedno euro potem okaze sie ze wiecej, wiec pomyslu aby bylo i ubezpieczenie i dodatkowo wspolny fundusz to w nie w ogole nie widze - jestem przeciw, zaraz pojawi sie jakis trzeci pomysl nastepnej oplaty.
      wzajemny fundusz tak np. jakis nikly procent od sprzedanego miejsca w imprezie ale bez dodatkowego ubezpieczenia. czy juz haracz nalozony ustawa placony dla ubezpieczycieli nie wystarcza?
      ale branza tu nie ma nic do powiedzenia, tutaj decyduje lobby ubezpieczycieli i urzednikow centralnych ktorzy tylko z nazwy dbaja o branze.   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-08-04 15:20 83.19.22.*]

      Super pomysł !! Popieram w 100 % !!!   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-08-05 02:51 213.17.236.*]

      Oczywiście, że to niedorzeczny pomysł. Ile jeszcze będziemy płacić dodatkowo, a co za tym idzie podnosić ceny imprez ?
      Już ubezpieczenie jest zbędnym obciążeniem ! Jak się coś stanie to i tak towarzystwa ubezpieczeniowe to sobie ściągną z uczciwego touroperatora, a z malwersanta, który planuje upadek i tak nie !
      Powinna obowiązywać gwarancja bankowa lub depozyt pozwalający swą wysokością na awaryjne działania wobec klientów, którzy są w danym momencie zagranicą.
      Wysokość gwarancji lub depozytu powinna być uzależniona głównie od stopnia ryzyka touroperatora, które bez wątpienia jest najwyższe dla tych którzy czaterują rejsy samolotowe.
      Chociaż reprezentuję biuro, które jest członkiem PIT-u - nie popieram pomysłu funduszu zabezpieczającego.
      Gwarancja, depozyt bankowy, a nawet ubezpieczenie powinny być dostosowane do charakteru organizowanych przez touroperatora imprez, a rola oceny powinna przypadać Urzędom Marszałkowskim na podstawie analizy oferty touroperatora i jej skali. Janusz - TOP   odpowiedz »

    • Pomysł PIT: wspierać upadających kolesi !!! 

      [2009-08-06 23:52 83.22.118.*]

      Gdy upadł Dromader (do końca przyjmując wpłaty od Klientów i Agentów) a jego prezes płakał przed kamerami TV wówczas prezes PIT przed tymi samymi kamerami szczerze współczuł swemu koledze.
      Więc Ciąg Dalszy Następuje !
      Kogoś kto zna genezę powstania PIT-u już nic nie zaskoczy.
      Więc po co ta jałowa dyskusja. Nieumocowani towrzysko nie są od dyskusji tylko od płacenia a finał i tak będzie taki jak warszawka zechce.
      Z pewnością będą następne posunięcia towarzysko-finansowe. I wtedy dowiemy się: Qvo Vadis branżo (ramię w ramię z PIT-em).   odpowiedz »

    • PIT chce by firmy ustawowo płaciły za słabsze biura 

      [2009-08-07 16:25 83.5.131.*]

      biurokraciżydzi zapewne lub inne postnomenklatura lub po chcą sobie zorganizować ciepłe posadki
      a klienci mają za nich płacić
      właścicielka znanych biur   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję