TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Strategia marketingowa Szlaku Zabytków Techniki wkrótce będzie gotowa

Na połowę grudnia zaplanowano zakończenie prac przy strategii marketingowej dla Szlaku Zabytków Techniki, który został wytyczony w województwie śląskim. Szlak otrzymał Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej i 700 tys. zł z przeznaczeniem na kampanię reklamową.


Szlak Zabytków Techniki obejmuje 31 obiektów i łączy najciekawsze obiekty dziedzictwa przemysłowego w województwie śląskim, między innymi: Kopalnię "Guido" w Zabrzu, robotnicze osiedla Nikiszowiec i Giszowiec w Katowicach, dworce kolejowe w Bielsku-Białej i Rudzie Śląskiej oraz Muzeum Piwowarstwa w Tychach.

Przedstawiciele Śląskiej Organizacji Turystycznej i Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, którzy współpracowali przy tworzeniu Szlaku poinformowali, że przygotowywana strategia marketingowa będzie fundamentem dla planowanej na przyszły rok kampanii reklamowej Szlaku. Tomasz Stemplewski z urzędu marszałkowskiego zaznaczył - Kampania reklamowa o wartości 700 tys. zł to nagroda, którą otrzymaliśmy od POT wraz ze Złotym Certyfikatem tej organizacji. Na cały projekt wydaliśmy od października 2006 roku podobną kwotę. Aby jednak kampania miała sens, musimy wpisać ją w założenia powstającej strategii.

Dlatego też, jak uważa Adam Hajduga z ŚOT kampania reklamowa Szlaku rozpocznie się najwcześniej wiosną lub jesienią przyszłego roku. Mimo, że założenia strategii marketingowej Szlaku nie są jeszcze znane, wiadomo już że turystyka przemysłowa ma zazwyczaj wymiar jednodniowy, a turyści zainteresowani tego typu atrakcjami są skłonni dojechać do nich samochodem do 100-120 km.

Hajduga zaznaczył, że do zadań koordynatorów Szlaku należy poprawa jakości oraz zakresu usług turystycznych w jego obiektach jeszcze zanim zostanie reklamowany na szeroką skalę. Chodzi głównie o zwiększenie jego dostępności przez lepsze oznakowanie, wydłużenie godzin otwarcia obiektów oraz namówienie właścicieli, aby oferowali turystom sprzedaż pamiątek lub lokalnych potraw.

Może się zdarzyć, że niektóre obiekty, które nie będą spełniać kryteriów określonych w powstającej strategii komercjalizacji Szlaku, zostaną z niego usunięte. Największe wymagania postawiono obiektom określanym jako "kotwiczne". Wprowadzona kategoryzacja ma pomóc turyście w lepszym zorientowaniu się w ofercie Szlaku.

Według Stemplewskiego, skuteczne zarządzanie tą ofertą utrudnia głównie struktura własnościowa obiektów. Niektóre, jak browary w Tychach i Żywcu należą do wielkich koncernów, osiedla, a niektóre skanseny i muzea do samorządów lub ich spółek, natomiast dworce do kolei, a małe muzea do stowarzyszeń pasjonatów. W związku z tym pojawiają się problemy ujednolicenia oznaczeń poszczególnych punktów Szlaku, właściwej obsługi klienta, a także przygotowania ich zaplecza. Trudne jest również dotarcie ze spójną ofertą do klienta, gdyż większe obiekty promują się same w oderwaniu od pozostałych, natomiast inne nie robią tego wcale.

W minionym roku wszystkie obiekty Szlaku Zabytków Techniki odwiedziło około pół miliona osób. W przyszłym roku ma zostać włączony w struktury Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH), jako pierwszy tego typu samochodowy szlak turystyczny w Europie Środkowo-Wschodniej. Pomoże to w rozpowszechnieniu oferty Szlaku poza granicami kraju.

POT każdego roku przyznaje certyfikaty w konkursie na najlepszy produkt turystyczny. W tym roku po raz pierwszy produkty, które wcześniej otrzymały certyfikaty i od tamtego czasu rozwinęły swoją działalność mogły starać się o Złoty Certyfikat. Szlak Zabytków Techniki pokonał w tej rywalizacji między innymi gdański Jarmark św. Dominika.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Szlak Zabytków Techniki kopalnia Zabrze Guido Nikiszowiec Giszowiec Katowice Bielsko-Biała Ruda Śląska Muzeum Piwowarstwa Tychy certyfikat strategia POT Polska Organizacja Turystyczna Złoty Certyfikat kampania reklama promocja szlak Adam Hajduga Śląska Organizacja Turystyczna Tomasz Stemplewski Europejski Szlak Dziedzictwa Przemysłowego ERIH marketingowa w turystyce hotelu szlaku biura podróży gotowa reklamowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję