Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Małopolska i Kraków liderem pod względem atrakcyjności turystycznej
Agencja Synovate przeprowadziła badania z których wynika, że Małopolska i jej stolica to najatrakcyjniejszy turystycznie region Polski. Kraków jako miasto atrakcyjne pod względem turystyki wskazało 62% badanych.
Na drugim miejscu w rankingu uplasowały się: Gdańsk i Pomorze, natomiast gorzej niż rok temu została oceniona Warszawa. Gdańsk jako miasto atrakcyjne turystycznie wskazało 27% badanych. Trzecie miejsce zajęło Zakopane, którego walory dla docenia co czwarty Polak. Wrocław jako pod względem turystyki ocenia co piąty ankietowany. Warszawa w zestawieniu uzyskała 13% poparcia. Stolica w tamtym roku miała o 4% głosów więcej. Oznacza to największy ze wszystkich miast spadek popularności.
Natomiast patrząc na regiony turystyczne równie największa popularnością cieszy się Małopolska, którą popiera 31% ankietowanych. Pozycje lidera straciło województwo pomorskie, którego popularność w ciągu roku spadła o 11%. Pomorskie docenia 26% Polaków. Prawie co piąty badany za najciekawsze na wczasy uważa Warmię i Mazury.
Na atrakcyjność turystyczną miast duży wpływ mają prowadzone prze akcje promocyjne, z których jakąkolwiek zapamiętało 31% Polaków. Najbardziej utkwiły turystom w pamięci kampanie reklamowe Wrocławia - 12% wskazań, Krakowa - 5% i Gdańska - 3%.
Agencję Synovate przeprowadziła badanie w kwietniu 2008 roku metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI) na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków w wieku 18-64 lat.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Szumne zapowiedzi, a stawki
Dział przewodnicy i piloci:
MSiT chce 10 strategii dla
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Warszawa promuje się jako miasto Chopina
WizCom International dołączyło do Hotel Cache
Sopot: turyści mogą usiąść na najdłuższej sofie świata
Hiszpania rozwija tanią ofertę hotelarską
Protest przeciwko budowy lotniska w Obicach
Kraków: w podziemnym Dworcu Głównym powstanie m.in. placówka lotniska
Wizyta papieża nakręca Polską gospodarkę!
Szansa na tańsze przeloty do USA?
20% zniżka Wizz Air’a dla grup
Ośrodki spa - sposobem na wydłużenie sezonu na Warmii i Mazurach
Hilton Gdańsk zdobywcą TopHotel Luxury 2010
SkyEurope rozpoczyna loty z Wiednia
60 lat działalności linii lotniczych SAS
Trasa Greenways i nowy tour-operator
Rozbudowa toruńskiego lotniska coraz bardziej realna
Remont Okęcia będzie krótszy niż zapowiadano
Hotel Kuracyjny w Gdyni przyłączył się do Polish Prestige Hotels
Od 1 grudnia 2007 czeskie autostrady drożeją
Couchsurfing.org - praca licencjacka