Lotnisko w Goleniowie musi zostać rozbudowane
Port Lotniczy Szczecin-Goleniów zamierza w tym roku obsłużyć 260 tys. pasażerów, a w przyszłym już 400 tys. A jeżeli lotnisko zostanie rozbudowane, to uruchomione zostaną nowe połączenia.
We wtorek, 11 grudnia Centralwings rozpoczął sprzedaż biletów na połączenie Szczecin - Dortmund. Samoloty zaczną latać na tej linii od końca marca. Najtańszy bilet z opłatami kosztuje 208 zł w jedną stronę.
Będzie to już piąte międzynarodowe stałe połączenie pasażerskie z Goleniowa. Obecnie ze szczecińskiego lotniska można polecieć do Londynu, Edynburga i Dublina.
Maciej Jarmusz, dyrektor Portu Lotniczego w Goleniowie poinformował - Prowadzimy rozmowy z kilkoma przewoźnikami i jestem przekonany, że do letniego rozkładu lotów dojdą kolejne połączenia. Dopóki nie będzie tego na papierze, nie chcę podawać, o jakie destynacje chodzi.
Wiadomo, że jednym z rozważanych kierunków są Włochy, gównie Rzym i Bari. Jednak przewoźnicy nie chcą nic deklarować. Kamil Wnuk, rzecznik Centralwingsu przyznał - Lataliśmy z Łodzi do Rzymu i niestety, nie było to połączenie efektywne. Musieliśmy je zamknąć. Dodał - Loty do Dortmundu wprawdzie wprowadzamy na podstawie badań potrzeb klientów, ale też do końca pewności nie mamy, czy to udane posunięcie.
Samoloty Centralwigs ze Szczecina do Dublina i Edynburga zapełniane były średnio w 78%. Jest to wynik zbliżony do ogólnopolskiego. Polski tani przewoźnik zamierza też zwiększyć częstotliwość lotów do Irlandii i Szkocji.
Jednak wzrost liczby wylotów z Goleniowa to oprócz sukcesu też kłopot. Jarmusz tłumaczy - Potencjał terminalu jest większy od możliwości samego lotniska. Niskokosztowe linie korzystają z dużych samolotów, a miejsca na płycie postojowej jest niewiele.
Stosunkowo małe samoloty ATR-72 z rozpiętością skrzydeł 27 metrów, które latają do Warszawy potrzebują 1600 metrów kwadratowych płyty. Natomiast skrzydła boeinga 737-800 należącego do Ryanaira mają aż 36 metrów i potrzeba im aż 2300 metrów kwadratowych płyty. Jarmusz wyjaśnia - Jak samoloty dobrze się ustawią, wcisną się trzy. Jeśli nie, miejsca będzie zaledwie na dwa.
Port lotniczy będzie rozbudowywany. Plany inwestycyjne zakładają poniesienie 89 mln zł wydatków. Połowa z potrzebnej kwoty ma pochodzić z funduszy europejskich, a resztę muszą dołożyć właściciele, czyli Polskie Porty Lotnicze, województwo oraz miasta Szczecin i Goleniów.
Za pieniądze płyta postojowa zostanie rozbudowana o dodatkowe 38 tys. metrów kwadratowych, a droga kołowania zmodernizowana oraz poszerzona. Jarmusz zaznacza, że pozwoli to na utrzymanie atutów w stosunku do Berlina, jakimi są krótki czas kołowania i startu.
Po modernizacji lotniska samoloty tanich linii będą mogły bazować w Goleniowie i być tam serwisowane.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Polacy coraz częściej chcą wypoczywać w tropikach?
Czy zabudowane Krywlany są za małe na port lotniczy?
Virgin Atlantic: loty na biopaliwie
Warminki i "Bocian w locie" wyróżnione !
British Airways: piloci zaakceptują mniejsze płace, ale w zamian za akcje firmy
Loty z Poznania do Alicante od maja z Ryanairem
"Dzień Dobry w Górach" znów nadchodzi...
TOPR: rekordowa liczba wypadków narciarskich
Lotnisko we Wrocławiu przebudowało swoje www
Tarnowskie Centrum Informacji wydało 4 rodzaje folderów promocyjnych
Rocznica - 350 lat franciszkanów na Górze św. Anny
Szukamy pilotów wycieczek z Białegostoku (wycieczki krajowe)