Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Finnair przeciw wsparciu publicznemu dla linii lotniczych
W kwietniu z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej na skutek chmury pyłu wulkanicznego z Islandii linie Finnair były zmuszone do odwołania ponad 1700 lotów, komplikując plany podróży ponad 140 tysiącom pasażerów. W wyniku wstrzymania ruchu lotniczego oraz procesu jego wznowienia spółka poniesie stratę około 20 milionów EUR.
Finnair sprzeciwia się jednak rekompensacie strat liniom lotniczym w postaci zatwierdzonych przez komisję dopłat z UE.
"Przedsiębiorstwa o gorszej kondycji ekonomicznej stanowczo domagają się pomocy. Masowe dopłaty wypaczyłyby konkurencję, ponieważ istniałoby ogromne ryzyko wykorzystywania tego systemu przez linie lotnicze do otrzymywania wsparcia w szerszym zakresie. Już teraz możemy obserwować udzielanie wsparcia, które narusza zasady pomocy publicznej w Unii Europejskiej" - mówi Mika Vehviläinen, CEO linii lotniczych Finnair.
Zgodnie z regulacjami UE dotyczącymi usług lotniczych, w celu utrzymania swoich koncesji linie lotnicze muszą w każdym czasie móc wypełnić swoje rzeczywiste oraz potencjalne zobowiązania finansowe dotyczące następnego 12-miesięcznego okresu.
"Zakładamy, że władze niezwłocznie sprawdzą, czy przedsiębiorstwa domagające się wsparcia spełniają warunki swoich koncesji. Wstrzymanie działania na okres tygodnia nie powinno zagrozić wypłacalności przedsiębiorstwa, które spełnia unijne wymogi" - dodaje Vehviläinen.
"Komisja Europejska wysunęła w stosunku do linii lotniczych wygórowane żądania dotyczące obszarów, za które w rzeczywistości powinny odpowiadać państwa członkowskie, a jednocześnie niedostatecznie monitoruje wypełnianie zobowiązań związanych z posiadaniem koncesji oraz obecnie jest skłonna udzielić dopłat liniom, które mogą nie spełniać wszystkich wymogów. W przypadku podobnych sytuacji w przyszłości powinny istnieć odpowiednie przejrzyste wytyczne zarówno w odniesieniu do klientów, jak i linii lotniczych" - stwierdza Vehviläinen.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Wars w 2010 - remont wagonów, nowe menu i kawa z ekspresu
Częstochowa: Ulicy Wieluńskiej i lokalom przy niej położonym potrzebna jest promocja!
Czy Nowy Sącz połączy interesy prywatnych przewoźników i PKS
Znakomita pogoda w górach przyciąga turystów
Rzym: 1500 euro dziennie w Fontannie di Trevi
Podziemne kompleksy w Górach Sowich i ratownicy
Autokarem z Warszawy do "Beskidzkiej 5"
Turyści wkrótce zobaczą Krupówki XXI wieku
Nowe prawo pozwoli budować hotele przy dworcach PKP?
Strona lotniska w Pyrzowicach teraz również po włosku
Targi turystyczne w Madrycie - podsumowanie
W piątek w Warszawie Europejski Dzień bez Samochodu - będzie można podróżować za darmo