TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zgubiony bagaż, opóźniony lub odwołany lot… Co robić? Dowiedz się 7 lipca

Co zrobić, gdy linie lotnicze zagubią bagaż, a lot zostanie opóźniony lub odwołany? Czy przewoźnik ma obowiązek zapewnić posiłki oczekującym pasażerom? Na te i wiele innych pytań odpowiadają eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich w ramach wspólnej akcji sieci ECC-Net "Dzień Pasażera", wspieranej przez Komisję Europejską. W najbliższy czwartek, 7 lipca, na kilkudziesięciu lotniskach w 23 krajach Europy powstaną stoiska informacyjne dla pasażerów.


W całej Europie prawnicy - eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich - będą bezpłatnie udzielać porad prawnych oraz wręczać ulotki edukacyjne wszystkim zainteresowanym w godzinach 10.00 - 16.00. Akcja odbędzie się także w Polsce - na terenie portów lotniczych w Krakowie oraz Warszawie. Na warszawskim Lotnisku im. F. Chopina podróżni otrzymają nie tylko porady i ulotki informacyjne, zostaną również zaproszeni do udziału w konkursie wiedzy o prawach pasażerów. Dobre odpowiedzi będą nagradzane wakacyjnymi gadżetami. Stoisko uatrakcyjni obecność wielkiej, żywej maskotki - pszczoły - symbolizującej latanie i wakacje.

Patronat honorowy nad Akcją "Dzień Pasażera" objęła Komisja Europejska (Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów) oraz Róża Thun i Artur Zasada, posłowie do Parlamentu Europejskiego. Wydarzenie zostanie zorganizowane przy wsparciu kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki".

Do Akcji przyłączyła się korporacja ELE Taxi. Kierowcy, realizujący 7 lipca kursy na lotnisko, będą załączać do rachunków klientów ulotki informujące o prawach pasażerów.

"Dzień Pasażera" stanowi wspólną inicjatywę Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych we wszystkich krajach UE, Norwegii oraz Islandii. Do zadań sieci należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc konsumentom w polubownym dochodzeniu roszczeń w razie zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.

Akcja "Dzień Pasażera" zostanie przeprowadzona na stołecznych oraz lokalnych lotniskach w następujących krajach Europy: Austria, Belgia, Holandia, Luksemburg, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania, Irlandia, Szwecja, Norwegia, Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Słowacja, Czechy, Węgry, Słowenia, Bułgaria, Rumunia, Malta, Cypr.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Komisja Europejska Europejskie Centrum Konsumenckie ECC-Net Dzień Pasażera port lotniczy w Krakowie port lotniczy w Warszawie Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów Róża Thun Artur Zasada Prawa pasażerów w zasięgu ręki porady prawne zniszczenie bagażu zgubienie bagażu linie lotnicze lotniska Austria Belgia Holandia Luksemburg Włochy Hiszpania Portugalia Wielka Brytania Irlandia Szwecja Norwegia Polska Litwa Łotwa Estonia Słowacja Czechy Węgry Słowenia Bułgaria Rumunia Malta Cypr




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję