TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Największe miasta reklamują się w Polsce i za granicą

"Życie Warszawy" napisało o walce polskich miast o turystów i inwestycje. Do promocji używane są pomysły już znane: chwytliwe hasła, billboardy czy reklamy na autobusach ale także nowatorskie np. cukierki w kształcie prezerwatyw. Zdaniem ekspertów, taka reklama się opłaca.


Moda na Warszawę minęła. W rankingach atrakcyjności biznesowej i turystycznej obecnie dominują inne miasta, liderem promocyjnego wyścigu jest Wrocław, ale przykład z niego szybko wzięli inni.

Wrocław i Kraków nie maja sobie równych pod względem liczby turystów i nowych inwestycji. Według "Życia", dzięki planom prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza, w miasto zainwestowano już 300 mld euro, dzięki czemu powstało sto tys. nowych miejsc pracy. Z kolei do Krakowa przyjeżdża najwięcej turystów z zagranicy. Amerykańska agencja turystyczna Orbitz gród Kraka wybrała za najmodniejsze miasto 2007 roku. Rok temu odwiedziło go ponad 7 mln turystów. W tym roku może być ich więcej, bo w czerwcu miasto będzie obchodzić 750-lecie. Iza Helbin z biura promocji Krakowa informuje, że na urodziny miasta zaproszony będzie każdy. W Polskę ruszą charakterystyczne dla Krakowa postacie, między innymi lajkonik, który będzie reklamował jubileusz.

Reklamę miasta mają też w planach władze Warszawy. Stolica chce się promować przede wszystkim za granicą i korzystać z doświadczeń Krakowa czy Wrocławia. Zdaniem Katarzyny Ratajczyk, dyrektora biura promocji miasta, Warszawa powinna promować też architekturę socrealizmu.
W swoją reklamę zainwestował także Gdańsk. Pod koniec kwietnia rozpoczęły się działania promocyjne skierowane do mieszkańców Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jako swój atut miasto chce wykorzystać nowe bezpośrednie połączenia lotnicze m.in z Londynem i Dublinem. Zdaniem Anny Zbierskiej z referatu promocji, dzięki reklamie być może obcokrajowcy wybiorą Gdańsk jako miejsce na weekend. Miasto będzie się reklamować m.in. w 600 reklamach telewizyjnych, 445 billboardach i reklamach prasowych.

Nowe połączenia lotnicze chce wykorzystać także Kraków, który planuje wielką kampanię w Stanach Zjednoczonych. Za granicą promował się już Wrocław - w ubiegłym roku reklamy miasta pojawiły się na Ukrainie i w Anglii.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
miasta promocja reklama kampania Warszawa Życie Warszawy Warszawę stolica Wrocław Wrocławia Kraków Krakowa Gdańsk turystów inwestycje billboardy reklamy autobusach biznes Rafał Dutkiewicz Orbitz Iza Helbin Polskę lajkonik jubileusz Katarzyna Ratajczyk socrealizm architektura Wielkiej Brytanii Irlandii Stanach Zjednoczonych Londyn Dublin Anna Zbierska obcokrajowcy weekend na Ukrainie w Anglii lot największe miasto z do miast polski polsce loty naj większe włoch najwieksze


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję