Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
Warszawa chce walczyć o turystów
Warszawa postanowiła postawić na przyciągnięcie turystów, inwestorów oraz na samo stworzenie marki miasta oraz skuteczniejsze jej reklamowanie - takie są właśnie plany biura promocji na rok 2009.
Katarzyna Ratajczyk z biura promocji miasta spotkała się z dziennikarzami, aby opowiedzieć, co już udało się zrobić w roku 2007 i jakie cele stawia sobie na rok przyszły. Przedstawiła ponadto Barbarę Takieli jako nową dyrektor Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej. Obie złożyły deklaracje, że będą współpracowały w promowaniu Warszawy. Przyznały także, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Należy poprawić nie tylko wizerunek miasta w Polsce i na świecie, ale również wśród samych warszawiaków. Tak wielu jest tutaj przyjezdnych, którzy nie mają prawie żadnych informacji o mieście, w którym mieszkają oraz pracują.
W tym właśnie celu biuro promocji miasta ma wybierać wreszcie w tym jeszcze roku agencję reklamową, która będzie miała za zadanie zająć się stworzeniem profesjonalnej strategii promocyjnej Warszawy oraz, jak wyraziła się Katarzyna Ratajczyk, "budowaniem jej marki". Dodała także, że pojedyncze billboardy nie wystarczą, należy krok po kroku konsekwentnie tworzyć pozytywne skojarzenia oraz dobrą reputację Warszawy. Na międzynarodowych targach turystycznych dotąd reklamowano Warszawę głównie jako cel clubbingu i shoppingu. Oczywiście nie ma czego się wstydzić, ale prawda jest taka, że turyści z Rosji czy też Niemiec po odwiedzeniu muzeów bądź Łazienek jadą do Arkadii lub innego centrum handlowego. I to również powinno się wykorzystać, jak podkreśliła Katarzyna Ratajczyk. Zapowiedziała ponadto stworzenie nowocześniejszej strony internetowej miasta, co dopiero ogłoszono przetarg, co oznacza, ze potrwa to zapewne jeszcze z pół roku, i ułożenie ciekawego kalendarza sztandarowych imprez, które stałyby się magnesem dla przyjezdnych. W przyszłym roku miasto chce się skoncentrować szczególnie na obchodach 65. rocznicy powstania w Getcie.
Dotąd w Warszawie nie były przeprowadzane żadne profesjonalne badania liczby turystów oraz ich oczekiwań. Jak powiedziała Barbara Tekieli, z dużych miast Polski takie właśnie badania prowadzi jedynie Kraków, który jest liderem w krajowej turystyce. Tego roku Warszawa skorzysta z ich metody, zostaną przeprowadzone badania i wreszcie zostaną zebrane informacje, jakich usług, produktów czy imprez oczekują w Warszawie turyści.
Na pytanie, czy będziemy przyciągać turystów tak jak firma Wizz Air, która reklamuje na londyńskim lotnisku Gdańsk jako miasto taniej wódki oraz śledzika, odpowiedziała, że ta kampania była bardzo krytykowana, a Warszawiaków stać na coś więcej.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Krakowscy taksówkarze domagają się wolnego rynku
Trójmiasto wyróżnione na targach turystycznych w Helsinkach
Zaktualizowany przewodnik "Tatry. Polskie i Słowackie"
Gdańskie Smaki - potrawy wg przepisów z 1858 roku
JAL - najpopularniejsze linie lotnicze świata
W styczniu ruszają loty na Ukrainę... z Katowic. Balice odchodzą z kwitkiem.
Linie Condor już mają zimowy rozkład lotów
Premium Food Restaurants zadebiutuje na NewConnect
Jak to jest z przekraczaniem granicy z dzieckiem
Zabytki Doliny Katmandu w Nepalu już bezpieczne
Trzeci stopień zagrożenia lawinowego na Babiej Górze
Geovita - coraz większa konkurencja dla hoteli
POT zaprosiła do Polski touroperatorów z Indii
Fischer Air Polska znowu będzie latać?
W czasie ferii za 1 euro na Ukrainę i Białoruś?
płyny w bagażu rejestrowanym (w luku samolotu)