TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Warszawa chce walczyć o turystów

Warszawa postanowiła postawić na przyciągnięcie turystów, inwestorów oraz na samo stworzenie marki miasta oraz skuteczniejsze jej reklamowanie - takie są właśnie plany biura promocji na rok 2009.


Katarzyna Ratajczyk z biura promocji miasta spotkała się z dziennikarzami, aby opowiedzieć, co już udało się zrobić w roku 2007 i jakie cele stawia sobie na rok przyszły. Przedstawiła ponadto Barbarę Takieli jako nową dyrektor Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej. Obie złożyły deklaracje, że będą współpracowały w promowaniu Warszawy. Przyznały także, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Należy poprawić nie tylko wizerunek miasta w Polsce i na świecie, ale również wśród samych warszawiaków. Tak wielu jest tutaj przyjezdnych, którzy nie mają prawie żadnych informacji o mieście, w którym mieszkają oraz pracują.

W tym właśnie celu biuro promocji miasta ma wybierać wreszcie w tym jeszcze roku agencję reklamową, która będzie miała za zadanie zająć się stworzeniem profesjonalnej strategii promocyjnej Warszawy oraz, jak wyraziła się Katarzyna Ratajczyk, "budowaniem jej marki". Dodała także, że pojedyncze billboardy nie wystarczą, należy krok po kroku konsekwentnie tworzyć pozytywne skojarzenia oraz dobrą reputację Warszawy. Na międzynarodowych targach turystycznych dotąd reklamowano Warszawę głównie jako cel clubbingu i shoppingu. Oczywiście nie ma czego się wstydzić, ale prawda jest taka, że turyści z Rosji czy też Niemiec po odwiedzeniu muzeów bądź Łazienek jadą do Arkadii lub innego centrum handlowego. I to również powinno się wykorzystać, jak podkreśliła Katarzyna Ratajczyk. Zapowiedziała ponadto stworzenie nowocześniejszej strony internetowej miasta, co dopiero ogłoszono przetarg, co oznacza, ze potrwa to zapewne jeszcze z pół roku, i ułożenie ciekawego kalendarza sztandarowych imprez, które stałyby się magnesem dla przyjezdnych. W przyszłym roku miasto chce się skoncentrować szczególnie na obchodach 65. rocznicy powstania w Getcie.

Dotąd w Warszawie nie były przeprowadzane żadne profesjonalne badania liczby turystów oraz ich oczekiwań. Jak powiedziała Barbara Tekieli, z dużych miast Polski takie właśnie badania prowadzi jedynie Kraków, który jest liderem w krajowej turystyce. Tego roku Warszawa skorzysta z ich metody, zostaną przeprowadzone badania i wreszcie zostaną zebrane informacje, jakich usług, produktów czy imprez oczekują w Warszawie turyści.

Na pytanie, czy będziemy przyciągać turystów tak jak firma Wizz Air, która reklamuje na londyńskim lotnisku Gdańsk jako miasto taniej wódki oraz śledzika, odpowiedziała, że ta kampania była bardzo krytykowana, a Warszawiaków stać na coś więcej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Warszawa turystyka w Warszawie promocja miasta Warszawa Barbara Takiel Stołeczne Biuro Infomracji i Promocji Turystycznej Katarzyna Ratajczyk profesjonalna strategia promocyjna Warszawy badania rynku Wizz Air Gdańsk Kraków imprezy w Warszawie londyńskie lotnisko




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję