Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilotaż wycieczek szkolnych z Pucka/kwiecień,maj
- specjalista ds. turystyki - dział rezerwacji
- Przewodnik po Budapeszcie
- Praca biurowa Warszawa
- Specjalista d/s/turystyki ŁÓDŹ
- Przewodnik turystyczny
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- Doradca Turystyczny
- Szkolenie Animacja Czasu Wolnego
- Animacja która się zwraca!


Wyższe limity odpowiedzialności przewoźników lotniczych
2009-10-2730 grudnia br. wejdą w życie nowe - wyższe limity odpowiedzialności przewoźników lotniczych z tytułu przewozu pasażerów, bagażu, towarów oraz opóźnień określone w art. 22 Konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego.
r e k l a m a
Przeprowadzona w ramach Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) rewizja limitów związana jest z art. 24 Konwencji montrealskiej. Zgodnie z tym artykułem określone w Konwencji granice odpowiedzialności przewoźnika podlegają rewizji co pięć lat o wskaźnik inflacji, jeżeli wskaźnik ten przekroczył 10% licząc od daty poprzedniej rewizji.
W wyniku obecnej rewizji granice odpowiedzialności przewoźnika wzrosną w porównaniu z dotychczasowymi o 13,1%:
- w przypadku szkody wynikłej z opóźnienia w przewozie osób - z 4 150 SDR* do 4 694 SDR na każdego pasażera;
- w przypadku zniszczenia, utraty, uszkodzenia lub opóźnienia w przewozie bagażu - z 1 000 SDR do 1 131 SDR na każdego pasażera;
- w przypadku zniszczenia, utraty, uszkodzenia lub opóźnienia w przewozie ładunku - z 17 SDR do 19 SDR za kilogram;
- w przypadku szkody wynikłej w razie śmierci lub uszkodzenia ciała pasażera nie podlegającej wyłączeniu lub ograniczeniu odpowiedzialności przewoźnika - z 100 000 SDR do 113 100 SDR na każdego pasażera.
W praktyce oznacza to, że pasażer dostanie o 13% wyższe odszkodowania za straty powstałe w wyniku opóźnienia samolotu oraz za zagubienie lub zniszczenie bagażu.
W związku z obecnym kryzysem gospodarczym, który negatywnie wpłynął na sytuację finansową przewoźników lotniczych, Polska, działając na podstawie art. 24 ust. 2 Konwencji montrealskiej (jako jeden z 12 krajów) wyraziła sprzeciw wobec podniesienia limitów odpowiedzialności. Jednak wobec braku sprzeciwu przez co najmniej połowę państw sygnatariuszy (97 państw), nowe limity wejdą w życie z dniem 30 grudnia br.
Konsekwencją rewizji limitów określonych w Konwencji montrealskiej będzie również zmiana limitów ubezpieczenia określonych w rozporządzeniu (WE) nr 785/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie wymogów w zakresie ubezpieczenia przewoźników lotniczych i operatorów statków powietrznych. Zmiana ta będzie miała na celu dostosowane minimalnych sum ubezpieczenia do nowych limitów odpowiedzialności.
SDR (Special Drawing Rights) - Specjalne Prawa Ciągnienia; umowna jednostka monetarna stanowiąca koszyk walut (USD, EUR, JPY, GBP).
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Unia wspiera turystykę dobrymi
Katowice Airport na ścieżce
Skytrax wybrał najlepsze lotniska w 2025
Starsze aktualności:
Duży touroperator
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Hotel Gołębiewski nie ruszy w
Turystyka dużo lepiej oceniana przez
Czy lato w Grecji będzie
Polacy jadą chętnie na kolejny długi
Niewielkie spadki cen
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Liczba przyjazdów do Turcji ciągle
NIK ujawnia nieprawidłowości w parkach
Grażyna Kocyłowska - nowym dyrektorem marketingu hotelu Sheraton Kraków
W 2010 roku z centrum na Okęcie pociągiem dojedziemy w 20 minut
W katastrofie Airbusa A320 w Sao Paulo zginęło 200 osób
Efekty promocji Jordanii: 5 mln turystów, 841 mln dinarów zysku
Biuro podróży Funclub nagrodzone Laurem Klienta 2009
Prohibicja w Warszawie i w Krakowie
Pogoda w Tatrach odstrasza turystów
Wysoka pozycja Polski i Gdańska w raporcie statystycznym ICCA za 2008 rok
Kraków i Chorzów: PKP nie przerywa modernizacji dworców
Przewoźnik Szwagropol ulepsza flotę
Sfinks uważa, że cena w wezwaniu AmRestu jest za niska
Petersburg: jedno z 10 najatrakcyjniejszych turystycznie miast świata