TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Intercity w 2007 r. bez podwyżek!

- PKP Intercity przewiozły w 2006 roku ponad 10,6 mln pasażerów, a to oznacza rekord w historii spółki - podała Rzeczpospolita. Najlepiej prosperująca spółka z grupy PKP, zamierza go poprawić o kolejny milion w 2007 r.


- Polaków ogarnął kolejowy boom, a PKP Intercity korzysta na nim. W 2006 r. liczba przewiezionych przez firmę pasażerów wzrosła o 11 %. To dobry wynik, bo cały rynek kolejowych przewozów pasażerskich zwiększył się o 3-4% - czytamy w Rzeczpospolitej. Szybko rosnąca liczba pasażerów, pozytywnie wpłynęła na wyniki PKP Intercity. Według wstępnych danych, do których dotarła gazeta, przychody ze sprzedaży w minionym roku wyniosły 965 mln zł wobec 896 mln zł z 2006 r. - Spółce może się natomiast nie udać osiągnąć zapowiadany 40-milionowy zysk: prawdopodobnie będzie o kilka milionów niższy. Ale w 2005 roku zysk firmy wyniósł jedynie 3,1 mln zł netto - napisała gazeta. Wg prezesa spółki, Czesława Warsewicza miała na to wpływ przeprowadzona pod koniec 2006 r. inwentaryzacja jej majątku trwałego. - Musieliśmy wpisać w straty odpisy z majątku, którego wartość zmalała w ubiegłych latach - wyjaśnił prezes Warsewicz.

Majątek trwały spółki, który w ponad 90% stanowi tabor (wagony), jest wart ok. 880 mln zł. Prezes PKP IC uważa, inwentaryzację jako jeden z pierwszych kroków w drodze do przygotowania spółki do wejścia na giełdę. Adrian Furgalski, ekspert rynku kolejowego, Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, pozytywnie ocenia wyniki przewoźnika. - Jeszcze dwa lata temu spółka miała blisko 50 mln zł strat. Ważne, że jest na plusie i idzie do przodu, a przede wszystkim rosną jej przychody ze sprzedaży - oświadczył Furgalski, który dodał, że w najbliższych latach nie należy oczekiwać wielkich zysków, bo przed PKP IC, są duże inwestycje, na które spółka - oprócz kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i środków zewnętrznych - musi na nie przeznaczyć własne pieniądze.

Firma rozpoczęła trzyletni program wymiany taboru. W 2007 r., spółka planuje modernizację ok. 120 wagonów (koszt 150 - 160 mln zł) oraz rusza z przetargiem na zakup nowych lokomotyw. - Na razie pod tym ostatnim względem jest uzależniona od PKP Cargo - skomentowała Rzeczpospolita. Prezes PKP IC zapowiedziała, iż w tym roku, spółka nie nosi się z zamiarem podniesienia cen biletów. - Co więcej, w drugim i trzecim kwartale planujemy wprowadzenie nowych, promocyjnych ofert - ogłosił Czesław Warsewicz, który niestety nie zdradzi szczegółów. Jego zdaniem, wynik netto za 2007 r., nie powinien być gorszy, od uzyskanego w tym roku. Wg planu, przychody ze sprzedaży, mają wynieść ponad 1 mld zł, a zysk ze sprzedaży wzrosnąć o 10 %.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Rzeczpospolita przewoźnik PKP Intercity spółka prezes Czesław Warsewicz grupa PKP PKP Cargo kolejowy boom przewozy pasażerskie inwentaryzacja majątek trwały tabor wagony wejście na giełdę Adrian Furgalski ekspert rynku kolejowego Zespół Doradców Gospodarczych TOR wynik netto przychody ze sprzedaży zysk ceny biletów brak podwyżek podwyżki w ic inter city z 2007


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję