Prawie dwukrotnie wzrosła liczba skarg na linie lotnicze
W ciągu ubiegłego roku blisko dwukrotnie wzrosła liczba skarg składanych przez pasażerów do Europejskich Centrów Konsumenckich na linie lotnicze.
Europejskie Centra Konsumenckie opublikowały kolejny raport dotyczący przestrzegania praw pasażerów linii lotniczych. Wynika z niego, że w ubiegłym roku pasażerowie zgłosili do ECK 2 tys. 979 skarg, czyli aż o 98% więcej niż w roku 2005.
Polubowne rozwiązanie udało się wypracować w przypadku 42% skarg, natomiast 17% spraw pozostawało cały czas otwartych w momencie sporządzania raportu.
W sumie sieć Europejskich Centrów Konsumenckich odnotowała w ubiegłym roku 4 tys. 901 zgłoszeń od klientów linii lotniczych. Jednak 39% z nich stanowiły prośby o informację, a 61% to były skargi. Najwięcej skarg związanych było z bagażem (33%) i odwołaniem lotu (26%).
Europejskie Centrum Konsumenckie w Warszawie odnotowało w minionym roku 223 zgłoszenia dotyczące linii lotniczych. Ponad połowa reklamacji dotyczyła zagubionego, opóźnionego lub zniszczonego bagażu.
W tym roku, skargi dotyczące bagażu stanowią już 80% wszystkich skarg. Reklamacje dotyczące opóźnień lub odwołań lotu lub też odmowy wpuszczenia na pokład przekazywane są do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
ECK poinformowały, że zgłoszenia które do nich wpływają są tylko częścią wszystkich problemów pasażerów z liniami lotniczymi, gdyż część skarg wpływa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, do rzeczników konsumentów, sądów lub instytucji powołanych do polubownego rozwiązywania sporów.
ULC poinformował, że do Komisji Ochrony Praw Pasażerów w tym roku wpłynęło już ponad tysiąc spraw. Prezes Urzędu na wniosek Komisji wydał w sumie 474 decyzje, z czego 338 stwierdzało naruszenie przepisów, 69 brak naruszenia przepisów, a 67 to decyzje o umorzeniu postępowania w danej sprawie.
W większości przypadków przewoźnicy zostali ukarani za niewypłacanie odszkodowań, sprzedaż większej liczby biletów niż jest miejsc w samolocie, czyli tzw. overbooking, niedokonanie zwrotu za niewykorzystany bilet, brak opieki, szczególnie nad matkami podróżującymi z małoletnimi dziećmi.
W tym roku Komisja Ochrony Praw Pasażerów przeprowadziła też kontrole w portach lotniczych, które miały na celu sprawdzenie, czy przewoźnicy lotniczy przestrzegają przepisów unijnych dotyczących praw pasażerów. Przeprowadzono kontrole w: Gdańsku, Katowicach (wspólnie z przedstawicielami Komisji Europejskiej), Krakowie oraz Warszawie. Kolejne mają odbyć się w: Poznaniu, Łodzi oraz Rzeszowie. Po kontroli nie stwierdzono rażących naruszeń.
W przyszłym roku nacisk ma zostać położony na doraźne kontrole linii lotniczych. Będą je przeprowadzali pracownicy KOPP wraz z inspektorami ULC, którzy zatrudnieni są w delegaturach terenowych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Skarga na linie lotnicze
[2008-03-30 21:59 77.250.108.*]
Uprzedzam o rzetelnosci linii Skyeurope, opozniaja i odwoluja loty bez zadnych informacji i najmniejszej rekompensaty. Zdecydowanie odradzam!!! odpowiedz »
Skarga na linie lotnicze
[2008-05-14 19:18 78.30.77.*]
Niestety mam podobny problem ze Skyeurope. Od dwóch miesięcy nie mogę doczekac się zwrotu pieniędzy za odwołane przez nich loty, a na infolinii ciągle mnie spławiają. Latam sporo tanimi liniami, ale nigdy nie spotkałam sie aż z taką nierzetelnością! Również odradzam! odpowiedz »
Skarga na linie lotnicze
[2010-12-15 19:09 67.243.60.*]
Witam,
nazywam się Agnieszka Cywińska i mieszkam w New Yorku. Chciałabym złożyć skargę na załogę lotu 011 z Warszawy do Newarku w dniu 15 października 2010 r. Wraz z kilkumiesięcznym dzieckiem podróżowałam z Warszawy do Newarku. Jestem zbulwersowana zachowaniem załogi która przez cala podróż nie raczyła się zapytać czy nie potrzebuje jakiejkolwiek pomocy. Nie mogłam zostawić dziecka samego sobie nie mogąc skorzystać z toalety, brak pomocy z bagażem ,podaniem gondoli, podaniem pasów bezpieczeństwa w trakcie lotu dla dziecka ,itp. Pomagali mi pasażerowie siedzący w tym samym przedziale również zbulwersowani sytuacja której byli świadkami !!!!! Pasażerowie Ci widząc co się dzieje zostawili mi swoje namiary w razie złożenia skargi na zaistniała sytuacje. Wszyscy włącznie ze mną byli zszokowani tą sytuacją ponieważ LOT jest tak otwarty na wszystkie dzieci i cały czas to reklamuje!!!!!Nadmieniam iż bardzo często latam tymi liniami i po raz pierwszy doznałam takiego traktowania i takiej obojętności na zaistniałe sytuacje, jestem w szoku po dzień dzisiejszy jak tylko wspomnę ten felerny lot. Nigdy więcej nie skorzystam z tych linii lotniczych!!!!
Domagam się pieniężnego odszkodowania za doznane krzywdy oraz ukarania załogi tego lotu za zaistniałe zachowanie żeby taka sytuacja nigdy więcej już nie miała miejsca !!!!!
Z poważaniem Agnieszka Cywińska
agnieszkagrozen@op.pl odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Polak - zaniedbany, podchmielony robotnik lub rolnik w niemodnym przyodziewku
ING Bank Śląski wypowiedział Sfinksowi umowę kredytową
Kraków: utrudnienia dla kierowców na południowej obwodnicy
Atrakcje turystyczne Gminy Alwernia
Mount Everest: będą przenośnie toalety, by wspinaczka była ekologiczna?
Katastrofa śmigłowca w Rosji: zginęło dwóch polskich turystów
Zakorkowana granica ze Szwajcarią
Miejscowości turystyczne bez ciszy nocnej?
Krakowski dworzec dopiero we wrześniu
Biuro Kopernik oddaje pieniądze
Zwiedzaj i słuchaj - pierwsze w Polsce przewodniki turystyczne w wersji audio!