Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
Obecnie często mówi się o tachografach cyfrowych. Zanim jednak przewoźnik zainstaluje cyfrowe urządzenie rejestrujące powinien sprawdzić, w jakich pojazdach trzeba zainstalować tachograf, a w jakich takiego obowiązku nie ma.
Rodzaje pojazdów, w których musi być zainstalowany tachograf, zostały określone w art. 3 rozporządzenia Rady nr 3821/85 z 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym. Zgodnie z unijnym prawem tachografy muszą być instalowane i używane w tych pojazdach, które są zarejestrowane w państwach członkowskich Unii Europejskiej i są wykorzystywane do transportu drogowego osób lub rzeczy. Brak tachografu w czasie kontroli oznacza dla polskiego przedsiębiorcy karę w wysokości 3 tys. zł.
Kiedy nie ma potrzeby instalowania tachografu?
Obecnie polski i unijne przepisy przewidują zwolnienia z obowiązku instalowania tachografów w:
- pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 tony,
- pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone,
- pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych,
- pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h,
- pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km,
- wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej,
- pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy,
- pojazdach używanych jako sklepy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
czy nie ma błedu
[2006-06-01 16:13 83.5.107.*]
W podpunkcjie w którym mowa ze przewóz osób w ruchu regularnym ( np PKS itp. firmy lini krajowych ) pisze ...., których droga przekracza 50 km .
Czy niewkradł się bład ?? kiedyś było ze -do 50 km linia regolarna nie musi mieć tachografów , czyzby sie coś zmieniło??
Jezeli by tak było to linie krajowe i miedzynarodowe wymontują tacho ,a obowiązek bedą miały autobusy miejskie .A przecież była wielka walka w UE , zeby wprowadzić DTCO . To jaki sens ma ten przepis .Każdy kto ma linie regularną np Kraków -Zakopane ,( powyzej 50 km ) czy z Polski -do - Angli, Niemiec ,Hiszpani itp nie musi mieć tacho z tego tak wynika . Wiec kazdy wymontuje tacho , i ani predkość ani czas pracy nie bedzie rejestrowany - hulaj dusza piekła nie ma !!!! odpowiedz »Bła w tłumaczeniu przepisu Rozporządzenia (EWG) 3820/85
[2006-07-03 22:51 83.31.246.*]
Oczywiście, że jest błąd! Powinno być "nie przekracza 50 km". Zapewniam, że piszę prawdę.
Hanna odpowiedz »Kara za tachograf
[2006-11-17 17:41 82.139.13.*]
Dostałem mandat w Niemczech od BAG za brak tachografu w aucie Fiat Ducato z przyczepa - DMC 5,3t , chociaż jestem osoba bezrobotna , nie prowadzaca działalnosc gospodarczej.Przewóz był jak podpunkt mówi: na potrzeby własne. Nic nie dały tłumaczenia, zapłacic trzeba.
Moze ktoś pomoże radą?
Pozdrawiam odpowiedz »Kara za tachograf
[2006-11-17 19:46 83.5.103.*]
za mało informacjii o zdażeniu. Istnieje droga odwołania , ale może to nic nie dać , niewiedza nie tłumaczy . odpowiedz »
Kara za tachograf
[2006-11-18 19:00 82.139.13.*]
W uzasadnieniu mandatu napisano że auto powinno miec tachograf bezwzgledu czy swiadcze usługi czy jest to przewóz rzeczy na potrzeby własne , co z kolei zaprzecza temu co jest napisane na górze. Ze tachograf nie obowiązuje przy przewozach na potrzeby własne. Pomóżcie!!! odpowiedz »
Kara za tachograf
[2008-03-19 10:39 77.113.24.*]
tachograf odpowiedz »
Kara za tachograf
[2011-12-15 20:30 83.31.43.*]
witam bardzo prosil byl ten wyrok na macin061881@vp.pl dziekuje i pozdrawiam odpowiedz »
Kara za tachograf
[2012-01-25 22:11 77.21.188.*]
prosze o ten wyrok na adres automoni.zlotow@p.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2009-09-03 20:49 77.253.129.*]
A jak jedziesz pojazdem, jako osobą prywatny (podmiot nie przdsiębiorca) to nie musisz wkładać tarczki do zamontowanego tachografu w pojeździe do 3, 5t
Przesili mi swojego maila to postaram się przesłać wyrok sądu okręgowego, który to mówi, że policjant niema prawa wydawania polecenia kierowcy okazania tarczki, kierowcy poruszającym się pojazdem, w którym to nie jest wymagany montaż tachografu w Polsce nie jest wymagane montowanie tachografów pojazdach do 3, 5t odpowiedz »Kara za tachograf
[2009-09-18 20:26 83.5.123.*]
daj ten przepis na e-mail: pph-expert@o2.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2010-07-01 00:36 83.5.64.*]
Witam, podeślij mi ten wyrok sądu na plastpet@plastpet.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2010-09-09 01:29 82.209.59.*]
TO PROSTO, EG Verordnung 3821/85, tam piszany EG Verordnung 3820/85 par. 14. nie dotycze podmiote priwaty, nic jest piszany od 7,5 to, moszes jehac do 42 lub wiece ton, tacho nie jest potrzebny, jezeli to privat, jezeli transportujes np Twoj nowego samochod, Twoje meble.... ale nie od ojca czy wujek, juz transportujes dla obca osoba i prawo jest na cale inne.... Kazde inspektor mysli, ze osoba na kierownica jest male wykstalcony, tylko ja mialem przejemnosc widac, ze odwrotny. odpowiedz »
Kara za tachograf
[2011-11-07 21:39 91.207.68.*]
mam inny klopot dotyczacy wkladania tych tarczek lub ich nie wkladania.
porady chciałbym uzyskac telefonicznie jesli jest to możliwe. informacja ITD od innej informacji ITD z różnych zrodel jest bardzo mało dajna..potrzebuję informacji gdzie teoria jest podparta praktyką i na odwrót.
kontakt do mnie stepnie meilowy to : lubowjaco@wp.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2009-09-03 21:30 77.253.129.*]
Przesili mi swojego maila to postaram się przesłać wyrok sądu okręgowego, który to mówi, że policjant niema prawa wydawania polecenia kierowcy okazania tarczki, kierowcy poruszającym się pojazdem, w którym to nie jest wymagany montaż tachografu w Polsce nie jest wymagane montowanie tachografów pojazdach do 3, 5t
Zgodnie z unijnym prawem tachografy nie muszą być instalowane w pojazdach do 7, 5t przeznaczonych do użytku (własnego) podmiot prywatnym niema obowiązku wkładania tarczki w pojeździe, który ma zamontowany tachograf i niema obowiązku księgowania taczek. odpowiedz »Kara za tachograf
[2010-08-25 07:15 81.210.37.*]
bardzo proszę o przesłanie tego wyroku - boro29@interia.pl bardzo pilne odpowiedz »
Kara za tachograf
[2015-07-13 14:01 188.146.103.*]
moge prosic o ten wyrok ?? na meila robertfx@tlen.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2015-10-20 22:54 77.112.99.*]
Mnie ukarano mandatem 800 euro za jazdę bez tacho, mimo, że jechałam jako osoba prywtna.
Mam zamiar się odwołać
Proszę o przesłanie wyroku;) e-mail: solska_photoart@wp.pl. Z góry dziękuję odpowiedz »Kara za tachograf
[2015-11-18 17:34 91.239.251.*]
u mnie 890 euro Proszę o przesłanie wyroku i ewentualną pomoc na email gieliniewski@wp.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2008-02-20 17:50 83.15.44.*]
witam w klubie. ja też zapłaciłem za to samo.bus zprzyczepą. 100 euro i 100 zł. prawda jest taka ze jak nie znasz niemieckiego perfekt to sie nie wykłucisz. nasze mandaty były bezprawne. a niemcy w ten sposób z premedytacją wykorzystują naszą nieznajomość j. niemieckiego. odpowiedz »
Kara za tachograf
[2009-09-03 21:28 77.253.129.*]
Przesili mi swojego maila to postaram się przesłać wyrok sądu okręgowego, który to mówi, że policjant niema prawa wydawania polecenia kierowcy okazania tarczki, kierowcy poruszającym się pojazdem, w którym to nie jest wymagany montaż tachografu w Polsce nie jest wymagane montowanie tachografów pojazdach do 3, 5t
Zgodnie z unijnym prawem tachografy nie muszą być instalowane w pojazdach do 7, 5t przeznaczonych do użytku (własnego) podmiot prywatnym niema obowiązku wkładania tarczki w pojeździe, który ma zamontowany tachograf i niema obowiązku księgowania taczek. odpowiedz »Kara za tachograf
[2010-06-30 23:45 148.122.35.*]
kolego jeli morzesz poslac kazik949@interia.eu odpowiedz »
Kara za tachograf
[2010-12-20 12:33 83.23.219.*]
Kupilem samocod w Niemczech LT45 z tachografem do celow prywatnych,czy jestem zwolniony z prowadzenia ewidencji tacho i na jakiel podstawie.Samochod ciezar calkowity 4600kg odpowiedz »
Kara za tachograf
[2010-07-25 11:39 194.63.133.*]
Proszę o przesłanie treści wyroku. Gdzie można znaleźć tekst dotyczący instalowania tacho w samochodach do użytku własnego do 7,5 t.
Pozdrawiam,
Krzysztof odpowiedz »LEGNICZANIN O TACHOGRAFIE
[2010-12-18 20:37 46.113.97.*]
panowie tachogrf byc musi mam auto auto lawete do3.5 t kontrole mailem 2 razy wtym czasie ciaglem lawete cały zestaw ok 5ton dwa razy rządali tacho raz policiaty raz bagie ( a najwiecej trzepią przy granicy od goerlitz do bautzen) odpowiedz »
Kara za tachograf
[2011-10-28 15:56 95.48.236.*]
Rozporządzenie 561/2006 art 3, pkt h i 13 pkt d odpowiedz »
Kara za tachograf
[2010-11-11 14:24 79.162.140.*]
Witam . Czy mógłby mi pan przesłać wyrok sądu w sprawie tacho. e-mail toledo98@wp.pl Z góry dziękuję?? odpowiedz »
Kara za tachograf
[2010-11-15 18:00 83.28.236.*]
czy w samochodzie prywatnym do 3,5t posiadającym tacho mam obowiązek jego stosowania odpowiedz »
Kara za tachograf
[2011-03-29 21:44 178.56.224.*]
prosze o przeslanie wyroku. z gory dziekuje. odpowiedz »
Kara za tachograf
[2011-03-29 21:50 91.94.67.*]
Proszę o przesłanie wyroku na adres: plastpet@plastpet.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2014-02-26 10:51 83.12.52.*]
witam serdecznie. czy kierujac własnym samochodem pomocy technicznej o dopuszczalnej masie całkowitej do 7.5 t mam obowiazek zakładania tarczki tachografu ? dodam , że kieruję sporadycznie. w/g potrzeby. odpowiedz »
Kara za tachograf
[2014-04-02 11:49 95.40.35.*]
Nie jestem pewien ale chyab tak. Uderz do auto tacho ze Skierniewic(są tez inne punkty na zachodnim mazowszu) mają sporo rzeczy zw z tachometrami, na bank doradzą i pomoga technicznie. odpowiedz »
Kara za tachograf
[2015-07-13 13:59 188.146.103.*]
moge prosic o ten wyrok ?? na meila robertfx@tlen.pl odpowiedz »
Kara za tachograf
[2009-09-08 19:23 83.7.104.*]
nie ma ju z na potrzeby własne jeśli prowadzi się działalność gospodarczą, jest przewóz towarów o przeznaczeniu "niehandlowym"
http://www. lex. com. pl/w_akt_ue. php?akt=08. 51. 27
a u niemca można latać ale do 2,8t DMC odpowiedz »Kara za tachograf
[2009-09-08 19:26 83.7.104.*]
wiem że Generalny Inspektor Transportu Drogowego ma taką komórkę jak dział zagraniczny tam się zgłoś dla kolegi wywalczyli zwrot kasy za legalizacje tacha (Hiszpanie zakwestionowali i zrobili swoją) kara była duża wysokości nie pamiętam odpowiedz »
Kara za tachograf
[2011-06-08 11:46 62.141.194.*]
podobno jest jkiś paragraf że polacy na terenie niemiec nie musa prowadzić tachografu "rysowanego" samodzielnie.
Paragraf tyczy się tego że niemcy przegrali sprawe w 2004 roku. ale jaki numer paragrafu to nie wiem. czy zna ktoś ten paragraf? odpowiedz »Kara za tachograf
[2017-04-06 15:00 178.235.146.*]
Główny Informator Transportu Drogowego
Grupa ekspertów d.s. transportu drogowego
Skip to content
Aktualności
Poradnik
Zakazy
Misja
Oferta
Kontakt
Start > Poradnik > Kto nie musi rejestrować czasu pracy, kto nie musi posiadać w pojeździe tachografu?
Kto nie musi rejestrować czasu pracy, kto nie musi posiadać w pojeździe tachografu?
Data: 11 grudnia 2013.
Zwolnienia od rejestracji czasu pracy kierowców, a co za tym idzie z konieczności instalacji i używania tachografu określone zostały w art. 3 rozporządzenia WE 561/2006.
Jazda bez tachografu - kategorie przewozów:
przewóz osób na linii regularnej, o długości trasy do 50 km;
pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nieprzekraczającej 40 km/h;
pojazdami będącymi własnością sił zbrojnych, służb obrony cywilnej, straży pożarnej i sił odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego, lub wynajmowanych przez nie bez kierowcy, gdy przewóz wykonywany jest w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom i pozostaje pod ich kontrolą;
pojazdami używanymi w razie wypadków lub do prowadzenia działań ratunkowych, w tym pojazdami używanymi w niezarobkowym przewozie pomocy humanitarnej;
pojazdami specjalistycznymi używanymi do celów medycznych;
pojazdami specjalistycznymi pomocy drogowej poruszającymi się w promieniu 100 km od swej bazy;
pojazdami poddawanymi próbom drogowym do celów rozwoju technicznego lub w ramach napraw albo konserwacji oraz pojazdami nowymi lub przebudowanymi, które nie zostały jeszcze dopuszczone do ruchu;
pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy - dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą.
pojazdami użytkowymi o statusie pojazdów zabytkowych zgodnie z przepisami Państwa Członkowskiego, w których są użytkowane, wykorzystywanymi do niezarobkowych przewozów osób lub rzeczy.
Ponadto w art. 13 rozporządzenia WE 561/2006 dopuszczono możliwość wyłączenia, przez państwa członkowskie UE, z obowiązku rejestrowania czasu pracy kolejnych kategorii przewozów. Polska przyjęła wszystkie te wyłączenia.
Dotyczy to przewozów wykonywanych:
pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych;
pojazdami używanymi lub wynajmowanymi bez kierowcy przez przedsiębiorstwa rolnicze, ogrodnicze, leśne, gospodarstwa rolne lub rybackie do przewozu rzeczy w ramach własnej działalności gospodarczej w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa;
ciągnikami rolniczymi i leśnymi używanymi w działalności rolniczej lub leśnej, w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa, które jest właścicielem lub użytkownikiem takiego pojazdu;
pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, używanymi:
przez operatorów świadczących usługi powszechne określone w art. 2 ust. 13 dyrektywy 97/67/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 1997 r. w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług [11] do dostarczania przesyłek w ramach usług powszechnych, lub
do przewozu materiałów, sprzętu lub urządzeń do użytku kierowcy w trakcie pracy.
Pojazdy takie są używane wyłącznie w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa oraz pod warunkiem że prowadzenie takich pojazdów nie stanowi głównego zajęcia kierowcy;
pojazdami poruszającymi się wyłącznie po wyspach o powierzchni nieprzekraczającej 2300 km2 w strefach, które nie są połączone z resztą terytorium kraju mostem, brodem, lub tunelem przeznaczonym dla pojazdów silnikowych;
pojazdami używanymi do przewozu rzeczy w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa, z napędem na gaz ziemny lub ciekły lub z napędem elektrycznym, o dopuszczalnej masie całkowitej, wraz przyczepami lub naczepami, nieprzekraczającej 7,5 tony;
pojazdami używanymi do nauki jazdy i egzaminów w celu uzyskania prawa jazdy lub świadectwa kwalifikacji zawodowych, pod warunkiem że nie używa się ich do zarobkowego przewozu rzeczy lub osób;
pojazdami używanymi w związku z odprowadzaniem ścieków, ochroną przeciwpowodziową, konserwacją urządzeń zaopatrujących w wodę, gaz i elektryczność, utrzymaniem i kontrolą dróg, zbieraniem odpadów z gospodarstw domowych i ich wywozem, usługami telegraficznymi i telefonicznymi, nadawaniem programów radiowych i telewizyjnych oraz wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych;
pojazdami wyposażonymi w 10 do 17 miejsc siedzących, używanymi wyłącznie do niezarobkowego przewozu osób;
specjalistycznymi pojazdami do przewozu wyposażenia cyrków i wesołych miasteczek;
specjalnie wyposażonymi pojazdami szczególnego zastosowania, które w podstawowym zakresie służą celom edukacyjnym w czasie postoju;
pojazdami używanymi do odbioru mleka z gospodarstw rolnych oraz odwożenia do nich pojemników na mleko lub produktów mlecznych przeznaczonych na pasze zwierzęce;
specjalistycznymi pojazdami do przewozu pieniędzy oraz/lub przedmiotów wartościowych;
pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
pojazdami używanymi wyłącznie na drogach wewnątrz obiektów, takich jak porty, obszary międzyportowe oraz terminale kolejowe;
pojazdami wykorzystywanymi do przewozu żywych zwierząt z gospodarstw na miejscowe targowiska i z powrotem lub z targowisk do miejscowych rzeźni w promieniu do 50 km.
Należy podkreślić, że wszystkie wyłączenia należy interpretować ściśle z ich treścią. odpowiedz »Kara za tachograf
[2017-04-06 15:10 178.235.146.*]
Ponadto w art. 13 rozporządzenia WE 561/2006 dopuszczono możliwość wyłączenia, przez państwa członkowskie UE, z obowiązku rejestrowania czasu pracy kolejnych kategorii przewozów. Polska przyjęła wszystkie te wyłączenia.
Dotyczy to przewozów wykonywanych:
pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych;
pojazdami używanymi lub wynajmowanymi bez kierowcy przez przedsiębiorstwa rolnicze, ogrodnicze, leśne, gospodarstwa rolne lub rybackie do przewozu rzeczy w ramach własnej działalności gospodarczej w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa;
ciągnikami rolniczymi i leśnymi używanymi w działalności rolniczej lub leśnej, w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa, które jest właścicielem lub użytkownikiem takiego pojazdu;
pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, używanymi:
przez operatorów świadczących usługi powszechne określone w art. 2 ust. 13 dyrektywy 97/67/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 1997 r. w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług [11] do dostarczania przesyłek w ramach usług powszechnych, lub
do przewozu materiałów, sprzętu lub urządzeń do użytku kierowcy w trakcie pracy.
Pojazdy takie są używane wyłącznie w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa oraz pod warunkiem że prowadzenie takich pojazdów nie stanowi głównego zajęcia kierowcy;
pojazdami poruszającymi się wyłącznie po wyspach o powierzchni nieprzekraczającej 2300 km2 w strefach, które nie są połączone z resztą terytorium kraju mostem, brodem, lub tunelem przeznaczonym dla pojazdów silnikowych;
pojazdami używanymi do przewozu rzeczy w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa, z napędem na gaz ziemny lub ciekły lub z napędem elektrycznym, o dopuszczalnej masie całkowitej, wraz przyczepami lub naczepami, nieprzekraczającej 7,5 tony;
pojazdami używanymi do nauki jazdy i egzaminów w celu uzyskania prawa jazdy lub świadectwa kwalifikacji zawodowych, pod warunkiem że nie używa się ich do zarobkowego przewozu rzeczy lub osób;
pojazdami używanymi w związku z odprowadzaniem ścieków, ochroną przeciwpowodziową, konserwacją urządzeń zaopatrujących w wodę, gaz i elektryczność, utrzymaniem i kontrolą dróg, zbieraniem odpadów z gospodarstw domowych i ich wywozem, usługami telegraficznymi i telefonicznymi, nadawaniem programów radiowych i telewizyjnych oraz wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych;
pojazdami wyposażonymi w 10 do 17 miejsc siedzących, używanymi wyłącznie do niezarobkowego przewozu osób;
specjalistycznymi pojazdami do przewozu wyposażenia cyrków i wesołych miasteczek;
specjalnie wyposażonymi pojazdami szczególnego zastosowania, które w podstawowym zakresie służą celom edukacyjnym w czasie postoju;
pojazdami używanymi do odbioru mleka z gospodarstw rolnych oraz odwożenia do nich pojemników na mleko lub produktów mlecznych przeznaczonych na pasze zwierzęce;
specjalistycznymi pojazdami do przewozu pieniędzy oraz/lub przedmiotów wartościowych;
pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;
pojazdami używanymi wyłącznie na drogach wewnątrz obiektów, takich jak porty, obszary międzyportowe oraz terminale kolejowe;
pojazdami wykorzystywanymi do przewozu żywych zwierząt z gospodarstw na miejscowe targowiska i z powrotem lub z targowisk do miejscowych rzeźni w promieniu do 50 km.
Należy podkreślić, że wszystkie wyłączenia należy interpretować ściśle z ich treścią. odpowiedz »
Kara za tachograf
[2020-12-18 01:19 109.173.156.*]
jebnij odwołanie odpowiedz »
obowiązek posiadania tachografu w pojezdzie
[2008-10-05 10:14 83.9.123.*]
Osrodek wczasowy który jest spółką z o.o. zamierza zakupic autobus 18 miejsc tylko i wyłącznie na potrzeby tego osrodka jako dowóż nieodpłatny do miasta wczasowiczów jak i też dowóz pracowników do pracy i z pracy. czy wymagany jest obowiązek posiadanie tachografu w tym pojezdzie.nadmieniam ze pojazdem kierowac będzie co najmniej trzech wyznaczonych pracowników posiadających wymagane uprawnienia. odpowiedz »
obowiązek posiadania tachografu w pojezdzie
[2009-09-03 21:24 77.253.129.*]
Uważam, że jeżeli pojazd nie bendzie zarobkował i bendzie miał wyznaczoną stałą dzienną trasę do przejechania to powinien zaliczać się do pojazdów komunalnych lub miejskich na potrzeby własne przedsiębiorstwa których to nie obowiązuje używanie tachografu ale musi być karta drogowa. odpowiedz »
tachograf
[2008-12-11 17:16 217.96.51.*]
brak w tekscie aktu prawnego aby uznać treść za wiarygodną. 1985 to już przeszłość odpowiedz »
wykresówki
[2009-02-18 14:26 195.205.202.*]
Czy w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5t, a wyposażonych w tachografy jest obowiązek używania tarczek i ich przechowywanie? odpowiedz »
wykresówki
[2009-09-03 20:48 77.253.129.*]
A jak jedziesz pojazdem, jako osobą prywatny (podmiot nie przdsiębiorca) to nie musisz wkładać tarczki do zamontowanego tachografu w pojeździe do 3, 5t
Przesili mi swojego maila to postaram się przesłać wyrok sądu okręgowego, który to mówi, że policjant niema prawa wydawania polecenia kierowcy okazania tarczki, kierowcy poruszającym się pojazdem, w którym to nie jest wymagany montaż tachografu w Polsce nie jest wymagane montowanie tachografów pojazdach do 3, 5t odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2009-05-01 22:42 78.30.78.*]
witam mam pytanie jezeli mam samochod ciezarowy do 3,5T z zainstalowanym seyjnie tachografem czy musze go uzywac?? jak to wyglada podczas kontroli?? czy musi byc wazna legalizacja?? czy poprostu mozna jezdzic bez tarczek jak osobowka?? odpowiedz »
[2009-08-29 13:00 195.117.92.*]
witam. mam pytanie jestem rolnikiem i jechałem samochodem 3,5 t a do tego miałem jeszcze przyczepę. przewoziłem towar i złapało mnie ITD. ukarali mnie za brak tachografu mimo iż mówiłem że robię to w celach prywatnych. jak to jest?? mogli mnie ukarać?? odpowiedz »
jestem rolnikiem i jechałem samochodem 3,5 t a do tego miałem jeszcze przyczepę.
[2009-09-03 20:37 77.253.129.*]
Nie mieli prawa cię ukarać, bo nie jesteś przewoźnikiem i w pojazdach do 3, 5t w Polsce nie jest wymagane montowanie tachografu.
Jedynie mogli cię ukarać za to, że jesteś przedsiębiorcą, bo rolnik to nie podmiot prywatny ( rolnika zalicza się do przedsiębiorcy a przedsiębiorca podlega przepisom transportowym).
Jeżeli udowodnisz, że jechałeś prywatnie nie zarobkowo i to, co wiozłeś to była twoja własność to
Przesili mi swojego maila to postaram się przesłać wyrok sądu okręgowego, który to mówi, że policjant niema prawa wydawania polecenia kierowcy okazania tarczki, kierowcy poruszającym się pojazdem, w którym to nie jest wymagany montaż tachografu w Polsce nie jest wymagane montowanie tachografów pojazdach do 3, 5t odpowiedz »jestem rolnikiem i jechałem samochodem 3,5 t a do tego miałem jeszcze przyczepę.
[2010-10-15 13:33 79.188.136.*]
Kolego. z tego co wiem to prowadziłeś zespół pojazdów powyżej 3,5 t a tu jest wymagane stosowanie tacho. Samochód 3,5t + przyczepka a liczy sie zespół odpowiedz »
Zgodnie z unijnym prawem
[2009-09-03 21:07 77.253.129.*]
Zgodnie z unijnym prawem tachografy nie muszą być instalowane w pojazdach do 7, 5t przeznaczonych do użytku (własnego) podmiot prywatnym niema obowiązku wkładania tarczki w pojeździe, który ma zamontowany tachograf i niema obowiązku księgowania taczek.
Posiadam na to dowód wyrok sądu okręgowego. odpowiedz »Zgodnie z unijnym prawem
[2009-09-15 10:40 195.238.169.*]
Proszę przedstawić te dowody lub artykuły.Jest to bardzo ważna sprawadla wielu osób. odpowiedz »
Zgodnie z unijnym prawem
[2009-11-08 11:11 83.7.252.*]
Auto DMC 3490kg + przyczepa DMC 2700kg. Przewóz towaru (od siedziby firmy do klienta) wyprodukowanego właśnie w tej firmie, powroty na pusto. Czyli auto na użytek własny. Zaświadczenie z gminy jest, że auto o takich i takich nr rejestracyjnych jest wykorzystywane na użytek własny w celach niezarobkowego przewozu rzeczy. Tacho musi być? E-mail: plastpet@plastpet.pl odpowiedz »
Zgodnie z unijnym prawem
[2010-09-12 17:56 94.72.120.*]
witam serdecznie czyli jak mam auto do 7,5ton a ma ono tachograf to nie musze zakladac tarczy i moge jezdzic bez ograniczen odpowiedz »
Zgodnie z unijnym prawem
[2011-07-14 19:09 83.21.95.*]
Witaj.
co z pojadami typu VWt5 + laweta z mini koparką JCB8018, ktory jest używany na potrzeby firmy w celu dojazdu na budowę? Możesz mi wyslac ten wyrok mailem? moj adres : aniesia23@vp.pl odpowiedz »Zgodnie z unijnym prawem
[2011-11-29 22:48 31.41.140.*]
Zgodnie z unijnym prawem
[2012-01-29 13:08 86.63.124.*]
prosze o przeslanie wyroku dostalem 2500uer mandatu w niemczech odpowiedz »
Zgodnie z unijnym prawem
[2012-03-16 00:11 77.253.149.*]
aktualnie już wiadomo, że w tym używaniu na potrzeby własne ustawodawca ma na myśli wyjazd po węgiel na swój użytek na przykład odpowiedz »
minibus
[2010-02-22 18:55 82.5.249.*]
kupilem za granica minibusa vw lt46 na "blizniakach" jest wyposarzony w tacho ma 15siedzen,czy zeby przyjechac do polski musze uzywac tacho ?dziekuje! odpowiedz »
kolo
[2010-03-02 21:12 217.96.62.*]
czy w smieciarce jezdzi sie na tacho????? odpowiedz »
kolo
[2010-03-04 15:01 81.168.161.*]
Nie odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2010-04-15 14:36 194.169.228.*]
Jakie przpisy o tachografach obowiązują rolników odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2011-04-06 22:58 79.162.138.*]
czy ciężarówka w rolnictwie musi mieć sprawny tachograf i muszą być zakładane tarczki odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2011-12-20 20:09 82.160.33.*]
Czy samochod używany w rolnictwie musi mieć zainstaloway tachograf odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2012-06-03 20:14 188.47.226.*]
ciężarówka w rolnictwie
[2012-10-14 16:26 77.45.100.*]
Czy samochod używany w rolnictwie musi mieć zainstaloway tachograf? odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2012-02-03 21:36 178.36.182.*]
ciezarowka 7.5 tony jestem rolnikiem czy obowiazuje mnie czas jazdy tak jak zawodowych kierowcow cizarowek ?? odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2012-02-09 20:30 83.10.242.*]
również jestem zainteresowany pojazdami do 7t przeznaczonych dla rolnika. odpowiedzi prosze kierowac na maila jurekkalisz1988@op.pl odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2012-03-16 00:08 77.253.149.*]
pojazdy używane, lub wynajmowane bez kierowcy, przez przedsiębiorstwa rolnicze, ogrodnicze, leśne, gospodarstwa rolne lub rybackie do przewozu rzeczy w ramach własnej dzialalności gospodarczej w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa są WYŁACZONE z obowiązku rejestrowania wszelkich czasów - art. 29 ustawy o czasie pracy kierowców, tej znowelizowanej od 2012 roku. odpowiedz »
ciężarówka w rolnictwie
[2014-12-21 23:42 83.21.203.*]
czy rolnik maiac ciezarowke 6 ton musi miec taho odpowiedz »
tacho wywrotka
[2010-07-06 00:23 217.97.247.*]
czy mam obowiazek zakladania wykresowek jak auto jezdzi po budowie na odcinku 20 km z jednego miejsca na drugie jezeli nie to czym to zastapic??? tomek odpowiedz »
tacho wywrotka
[2014-04-06 13:39 37.209.157.*]
czy wywrotka ktura pracuje na budowie do 50km musi miec tarczki odpowiedz »
stosowanie tacho
[2010-11-15 18:06 83.28.236.*]
czy w samochodzie prywatnym do 3,5t posiadającym tacho mam obowiązek jego stosowanie romek odpowiedz »
stosowanie tacho
[2011-02-02 21:44 109.173.203.*]
tak, nawet wtedy kiedy śpisz jak suseł odpowiedz »
stosowanie tacho
[2013-02-08 09:44 213.238.113.*]
ma pojazd do 3,5 t ma tachograf czy jest obowiazek stosowania tarczek odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2011-07-14 19:03 178.56.14.*]
Kupilem Iveco Daily jest tam wlasnie zamontowane orginalnie tacho , auto jest oczywiscie do 3,5 t i zamierzam nim jezdzic do niemiec po towar dla siebie nie zatrudniajac nikogo. i teraz pytanie czy mam wymontowac tacho calkowicie czy moge sobie z nim jezdzic bez legalizacji poprostu nie uzywajac go???? i wlasnie jak w brifie bedzie wbite tacho to moge miec jakis problem??
Kamil odpowiedz »Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2012-01-23 19:39 89.174.100.*]
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2012-06-07 10:26 88.199.129.*]
mam własna działalnosc autobus na 19 osób ale woże nim swoich pracowników czy musze miec tachograf odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2012-10-08 05:45 79.185.37.*]
tak odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2013-02-17 20:53 82.58.156.*]
wynajelem z kolega auto lawete na moje i kolegi nazwisko po w 3,5 ton do 7,5 ton auto ktore wiozlem bylo na mnie . ale on prowadzil !!! pytanie musial jechac na tacho ???? i czy mogl wogule prowadzic ten zestaw??? odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2013-11-18 11:42 83.5.111.*]
czy beczkowóz do pompowania szamba na ternie miasta na odległości 15 km 20 km oraz kontenerowiec bramowiec do opróżniania kontenerów na takiej samej odległości ? odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2014-02-11 20:51 178.43.7.*]
mam sprintera 18 osób odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2014-07-10 09:01 164.126.184.*]
cz pojazdy specjalistyczne powyżej 3.5 ton typu dźwig ,podnośnik muszą mieć ważną legalizacię tachografu i kto płaci ewentułalny mandat pracodawca czy kierowca odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2013-02-14 13:26 83.26.48.*]
morzesz tym autem normalnie jeżdzić po polskich drogach niewsadzająć karty do tacho, lecz tachograf musi być sprawny i posiadać legalizacje odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2014-01-05 23:16 87.206.188.*]
Kupilem Iveco Daily jest tam wlasnie zamontowane orginalnie tacho , auto jest oczywiscie do 3,5 t i zamierzam nim jezdzic do niemiec po towar dla siebie nie zatrudniajac nikogo. i teraz pytanie czy mam wymontowac tacho calkowicie czy moge sobie z nim jezdzic bez legalizacji poprostu nie uzywajac go???? i wlasnie jak w brifie bedzie wbite tacho to moge miec jakis problem?? odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2016-06-12 13:16 148.81.171.*]
Art.13 rozporządzenia WE 561/2006 dopuszcza możliwość wyłączenia,przez państwa członkowskie UE,z obowiązku rejestrowania czasu pracy kolejnych kategorii przewozów.Polska przyjęła wszystkie te wyłączenia.Dotyczy to przewozów wykonywanych:
-pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych.Moje pytanie dotyczy czy bus {22 osoby} będący własnością szkoły resortowej [podlegający bezpośrednio pod Ministerstwo] nie świadczący usług zarobkowych musi być wyposażony w tachograf.Marian Słota jolslota@interia.pl Dziękuje za odpowiedz. odpowiedz »
[2013-03-29 21:49 37.109.152.*]
[2013-09-26 14:58 31.0.195.*]
czy jeżdżąc poj do 3,5tony busem vv krafter ma już fabryczenie tacho czy muszę mieć kartę kierowcy przewóz towarów na potrzebywłasne firmy . odpowiedz »
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
[2014-04-15 19:47 79.190.74.*]
Tachograf musi mieć każdy bus który ma więcej jak 9 miejsc, dlaczego
Każdy autobus dopuszczony do ruchu bezwzględnie musi mieć tacho do 2005 roku prod. może być tacho analogowe natomiast od 2006 tylko i wyłącznie tacho na kartę - w przeciwnym razie nie przejdzie przeglądu.
Autobusem jest każdy bus powyżej 9 miejsc. odpowiedz »[2016-01-16 20:06 31.179.232.*]
Witam mam pytanie, nie posiadam działalności gospodarczej ale pracuje dorywczo w jednej firmie jako pracownik fizyczny na umowę zlecenie . Posiadam prywatnie samochód ciężarowy do 3.5t czy podczas przejazdu takim samochodem dla tej firmy na umowę zlecenie z podłączoną przyczepą muszę posiadać tachograf , nadmienię że przez rok trafi mi się może jeden taki kurs . Pozdrawiam odpowiedz »
[2016-02-18 20:31 89.64.22.*]
tylko w Niemczech musisz miec w takim wypadku taCHOGRAF LUB jego papierową wersję "tages kontrolblat "w innych krajach powyzej 3,5 T DMC odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Hotelowy naciągacz w rękach kryminalnej
Kraków: pierwszy hotel na wodzie
Czechy, Słowacja, Łotwa i Estonia czasowo znoszą opłaty za wizy dla Ukraińców
Przewodnik po Wrocławiu w języku japońskim!
Budować nowe czy zabezpieczać stare?
Będzie nowa siedziba Muzeum Śląskiego!
Zakopane: oszukani na 37 tys. euro
Google: turyści coraz częściej kupują przez internet
Czerwcowy weekend w wiosce wikingów
Indyjskie koncerny kupią praskie lotnisko?
Lufthansa kupi Austrian Airlines?
Za lojalność lokale gastronomiczne mogą dostać od producentów wiele!
Jak jeden hotel zabierał klientów drugiemu
9 dolarów za przyjście do restauracji w klapkach
Znów mgła nad Balicami i Pyrzowicami
ULC zatwierdził rozkłady lotów na zimę 2009/2010