Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Projekty turystyczne wymagają kompleksowej promocji
Jeżeli projekty turystyczne, które są współfinansowane z europejskich środków mają dawać duże korzyści, nie wystarczy umieścić przy nich obowiązkowej tabliczki, potrzebne są kompleksowe działania promocyjne - takie wnioski wyciągnięto podczas konferencji "Polska pięknieje - wiedza czyni cuda".
Samorządowcy, przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, przedsiębiorcy zajmujący się turystyką oraz członkowie organizacji turystycznych, którzy przybyli w poniedziałek do Katowic na pierwszą z cyklu siedmiu konferencji "Polska pięknieje - wiedza czyni cuda", przytaczali m.in. dobre przykłady skutecznej promocji takich projektów.
Jak powiedział PAP Przemysław Żukowski z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, fundusze unijne są również naszymi funduszami, należy zatem promować projekty kompleksowo, tzn. pokazywać ich korzyści dla lokalnych społeczności. Chodzi przede wszystkim o produkty, które posiadają nie tylko walor turystyczny, ale płynące z nich korzyści są wielorakie: np. rewitalizacja, czy też rozwój sztuki oraz przedsiębiorczości.
Za przykład wskazał jeden z produktów turystycznych, które zostały nagrodzone w konkursie "7 cudów unijnych funduszy" - "Design Alive!", czyli żywą galerię designu mieszczącą się w cieszyńskiej klubokawiarni Presso. Wyposażenie tejże kawiarni - meble, dywany, lampy, porcelana są jednocześnie przykładami dobrego polskiego wzornictwa.
Podobnym przykładem są dobrze znane w Europie tematyczne szlaki turystyczne. Jak wskazał Żukowski, tworzona właśnie na północy kraju polska część Europejskiego Szlaku Gotyku Ceglanego jest projektem, który dzięki pomocy z Unii integruje istniejący potencjał. Nadeszły zmiany nie tylko turystyczne, ale też kulturowe - mieszkańcy zaczynają myśleć: no tak, to jest u nas, to jest nasze dziedzictwo.
Według uczestników konferencji, walorem Śląska jest inny szlak tematyczny, Szlak Zabytków Techniki posiadający takie atrakcje, jak Zabytkowa Kopalnia Węgla "Guido" oraz Skansen Górniczy "Królowa Luiza" w Zabrzu. Karina Milan z Polskiej Organizacji Turystycznej oceniła, że Szlak Zabytków Techniki jest dobrze promowany, również poza regionem.
To zdanie potwierdził Paul Gilman z zarządu Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego. Jak powiedział, jego pierwsze wrażenie dotyczące Szlaku Zabytków Techniki było dobre, dostał m.in. wielojęzyczną mapę i bardzo dobrą broszurę. Łatwo zrozumiał historię tego miejsca oraz jego ofertę. To wystarczyło, aby chciał część z tych atrakcji odwiedzić.
Karina Milan podkreśliła również, że proces budowania szeroko rozpoznawanej marki turystycznej nie jest krótki. Jeżeli więc samorządom obecnie zależy na wypromowanie jakichś atrakcji, to już teraz powinny być podjęte odpowiednie kroki. Na efekty trzeba będzie bowiem poczekać kilka lat. Dodała ponadto, że dobry pomysł na promocję projektu jest jednym z warunków, które muszą zostać spełnione, aby otrzymać unijne dofinansowanie.
Cykl konferencji "Polska Pięknieje - wiedza czyni cuda" wygrał konkurs na działania promocyjne funduszy europejskich dofinansowane ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, ogłoszony przez MRR. W ramach projektu "Polska Pięknieje" wcześniej zorganizowano m.in. konkurs "7 cudów unijnych funduszy".
Na konkurs spłynęło 90 zgłoszeń, które zostały zrealizowane już przy współudziale unijnych środków projektów turystycznych z całej Polski. Pokłosiem całego konkursu był prezentujący projekty przewodnik turystyczny. Kolejne konferencje cyklu będą organizowane do lutego 2009 r., w Lublinie, Żaganiu, Poznaniu, Toruniu, Gdańsku oraz Tyńcu k. Krakowa.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Dział nagrody i wyróżnienia:
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na
Nowe gwiazdki Michelin w
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Rainbow Tours: zmiany dla wyjeżdżających we wrześniu
Hotel Haffner otrzymał Gazelę Biznesu 2007
"Święto Soli" w Wieliczce - 6 czerwca
Wyjazdy do grobu Jana Pawła II
Warszawa: turyści wybierają tańsze hotele
Wizyta amerykańskich touroperatorów
Emirates kupuje 81 maszyn za 20 mld dolarów
Dworzec autobusowy w Nowym Jorku ewakuowano, gdyż szaleniec straszył bombą
Kraków: pijany kierowca miał wieść dzieci do Bułgarii
Polscy restauratorzy w Berlinie
Centralwings oferuje zniżki dla małych pasażerów