TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Boom turystyczny nie poprawił wyników Orbisu?

Stabilnie wzrastający w 2005 r. ruch turystyczny nie wpłynął znacząco na wyniki Orbisu za czwarty kwartał 2005 r. ze względu na umacniającą się pozycję złotego - poinformował prezes Orbisu Jean-Philippe Savoye.


- To prawda, że odnotowaliśmy w ostatnim czasie wzrost liczby turystów przyjeżdżających do Polski, jednak większość umów z operatorami nominowana jest w dewizach, głównie w euro. Dlatego silny złoty wywarł negatywny wpływ na wielkość przychodów, nieomal równoważąc korzyści wynikające z nasilenia ruchu turystycznego - tłumaczył brak zmian w wynikach finansowych firmy Jean-Philippe Savoye. - Z tego powodu wzrost liczby klientów naszych hoteli nie wywarł tak wielkiego wpływu, jakiego moglibyśmy oczekiwać - dodał prezes Orbisu.

Jean-Philippe Savoye podkreślił również, iż silny złoty ma mniejsze znaczenie w przypadku hoteli o niższym standardzie, ale wywiera silny wpływ na obiekty o średnim i wysokim standardzie - zwłaszcza te w Warszawie i innych dużych miastach, gdzie ceny podawane są głównie w euro. - Kontrakty z operatorami zawierane są na rok z góry i ustala się w nich stałe ceny za pokoje. Negocjując je zakładaliśmy pewien kurs złotego. Nieuniknione tu ryzyko kursowe wpłynęło na obniżenie faktycznych przychodów. Chodzi tu głównie o hotele w Krakowie i Warszawie - zdradził Savoye. Powiedział również, iż obecnie firma dąży do minimalizacji strat wynikających z ryzyka spowodowanego zmianą wartości poszczególnych walut, poprzez sprzedaż miejsc hotelowe w euro po stałym kursie walutowym, ustalonym z góry na 3,95 zł za euro.

Prezes Orbisu poruszył również sprawię zmian na rynku usług hotelowych, które zaistniały w ostatnich miesiącach. Jego zdaniem wzrastająca liczba turystów, którzy spędzają w hotelu więcej niż jedną noc, wskazuje na koniec załamania rynku po zmniejszeniu się ruchu z Niemiec. Jean-Philippe Savoye zwrócił również uwagę na fakt, iż do Polski napływa teraz coraz więcej turystów innych narodowości, m.in. Hiszpanów i Anglików. Wszystkie te zmiany na rynku usług hotelowych spowodują - zdaniem Savoye - iż, m.in. warszawski rynek hotelarski osiągnie równowagę a ceny pokoi ponownie będą mogły wzrastać, po tym jak wcześniej spadły o blisko 50%..

Grupa Orbis po pierwszych trzech kwartałach 2005 roku osiągnęła 773,7 mln zł przychodów i 61,3 mln zł zysku netto (84,9 mln zł zysku operacyjnego). Spółka zamierza w tym roku otworzyć w Polsce pierwszy hotel marki ekonomicznej i zwiększyć swoją obecność w krajach ościennych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Orbis zyski Grupa Orbis wyniki finansowe Jean-Philippe Savoye Orbisu Etap hotele klasy ekonomicznej zyski ceny noclegów rynek hotelarski w 2005 ruch turystyczny kurs na




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję