Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Ustroń będzie walczyć o turystów!
Ustroń zamierza ulepszyć promocję, tak aby na wypoczynek do uzdrowiska chcieli przyjechać turyści z całej Polski, a nie tylko Ślązacy, czy mieszkańcy Małopolski.
Badania, które zostały przeprowadzone przez Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych Delta Partner, dowodzą, iż Ustroń uchodzi za dość popularną miejscowością uzdrowiskową, ale jedynie wśród turystów pochodzących z województwa śląskiego. Aż 75 proc. gości miasta stanowią Ślązacy, 6 proc. turystów przyjeżdża z sąsiedniej Małopolski, natomiast na trzecim miejscu znajdują się turyści mieszkający w województwie mazowieckim (4 proc.).
Ustroń zamierza zmienić te statystyki tak, aby przyjeżdżali tutaj turyści z całej Polski, a mało tego zatrzymywali się w uzdrowisku dłużej niż przez jeden, czy dwa dni. Jak mówi Grażyna Winiarska, inspektor ds. turystyki i sportu z Urzędu Miejskiego w Ustroniu, miasto posiada dobrze rozwinięta bazę noclegową, może pochwalić się wieloma szlakami spacerowymi, czy też mocą atrakcji takich jak na przykład wyciąg na Czantorię, tory saneczkowe, bądź Leśny Park Niespodzianek. Turyści mogą się, według niej nudzić w Ustroniu, dlatego, że chce się przyciągnąć osoby, które jeszcze nie poznały uroków uzdrowiska, a mogłyby się tutaj zatrzymać na dłużej.
Na tę kosztowną promocję Urząd Miejski pieniędzy nie posiada. Postanowiono w związku z tym złożyć projekt w ramach Beskidzkiej 5 do Regionalnego Programu Operacyjnego. W chwili obecnej trwa ocena projektu. Jeżeli wszystko się powiedzie, Ustroń, który uznany jest za lidera projektu otrzyma 600 tys. zł oraz podzieli się pieniędzmi z Wisłą, Brenną, Szczyrkiem i Istebną.
Jak mówi Zofia Parchańska-Puczek ze Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Gospodarczych Delta Partner, które jest koordynatorem projektu, w grę wchodzi reklama telewizyjna, internetowa i outdoorowa. Należy pokazać, że województwo śląskie to nie tylko przemysł, ale także piękne Beskidy.
Parchańska dodaje również, że jeżeli uda się zdobyć pieniądze z RPO, Beskidzka 5 będzie się promować na przełomie lat 2009-2010. Wszystkie miejscowości, które należą do Beskidzkiej 5 są odwiedzane przez turystów mieszkających najczęściej na Śląsku i przybywających na jeden, czy dwa dni. Dlatego właśnie projekt jest potrzebny całej Beskidzkiej 5.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Długie weekendy listopadowe również
Dział centra informacji i promocji:
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Kraków wśród wybranych przez
Dział hotele, pensjonaty:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
MSiT chce 10 strategii dla
Dział przewodnicy i piloci:
MSiT chce 10 strategii dla
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
MSiT chce 10 strategii dla
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział wydawnictwa:
MROT zachęca mieszkańców Mazowsza do poznawania własnych
Powstanie katalog ofert incentive z
Spragnieni Podróży - fragment
ETC publikuje wskazówki jak uczynić turystykę bardziej
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Linie Wizz Air ogłosiły trzy nowe połączenia z Poznania
Masowe bankructwa pubów w Wielkiej Brytanii
Katastrofa polskiego pociągu w Morawach - aresztowano 2 osoby
Krystian Szopka został szefem kuchni w hotelu Sheraton Poznań
MNI kupuje akcje biura podróży First Class
Parlamentarzyści będą bezpłatnie podróżować również prywatnymi przewoźnikami?
Przewodnik po Paryzu i Francji
Wycieczka objazdowa Hiszpania z Cannes, Monte Carlo, Monaco,
Lufthansa likwiduje swoje biuro w Pyrzowicach
Same korzyści z Krakowskiej Karty Miejskiej
Miesięcznik Podróże po raz setny
W Krynicy Zdrój rośnie pięciogwiazdkowiec
Cel przyjazdu: biznes czy turystyka
Grecja: branża turystyczna wyjdzie na prostą?
Bezpłatne szkolenie z marketingu turystycznego
SkyEurope wzmacnia swoją pozycję na rynku Europy Środkowej!
Nowe połączenia Jet Air z Gdańska
Łódzki port lotniczy inwestuje w infrastrukturę
Bydgoszcz: punkt IT w zabytkowym tramwaju będzie czynny krócej
Spała: Międzynarodowa Konferencja Naukowa dla Gastronomii
Małopolskie wakacje szlakiem Św. Kingi