Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Polskie i zagraniczne biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
Przez trzy miesiące tajemniczy klienci firmy ISC odwiedzali biura podróży zlokalizowane w 6 krajach Europy Środkowej. Ocenie poddano 44 polskich, bułgarskich, rumuńskich, czeskich, słowackich i węgierskich tour operatorów.
Klienci testowi firmy ISC - International Service Check, którzy w październiku 2009 oraz lutym i marcu 2010 roku przeprowadzili badania w 44 największych i najbardziej znanych sieciowych biurach podróży (w tym 4 w ujęciu międzynarodowym - Exim Tours, Hydrotour, Neckermann, Kartago Tours) w 6 krajach Europy Środkowej, tj.:
- Polsce - 56 badań w 14 biurach podróży: Almatur, Ecco Holiday, Exim Tours, Gromada, Itaka, Juventur, Neckermann, Orbis, Rainbow Tours, Scan Holiday, Sun Club, Triada, TUI i Wagabunda,
- Bułgarii - 26 badań w 7 biurach: Astral Holidays, Bohemia, Compas, Olymptour, On Travel Eood, Posoka.com, Usit Colours,
- Czechach - 36 badań w 9 biurach: Alexandria, Čedok, Cestovní Kancelář Fischer, Exim Tours, Firo-Tour, Hydrotour, Invia.Cz, Neckermann, Student Agency,
- Rumunii: 24 badania w 6 biurach: Christian Tour, Eurolines, Exim Tours, Filadelfia Turism, Paralela 45, Perfect Tour,
- Słowacji - 24 badania w 6 biurach: Hydrotour, Kartago Tours, Koala, Ruefa Reisen, Satur, Seneca,
- Węgrzech - 28 badań w 7 biurach: Ibusz Utazási Irodák, Kartago Tours, Magyar Autóklub-Autoclub Travel, Neckermann, Otp Travel, Quaestor Utazásszervező, Vista Utazási Irodák.
W badaniu oceniana była wiedza pracowników na temat oferty, sposób jej przekazania (czy w przystępny sposób zachęcono do zakupienia wycieczki, czy po prostu sucho przeczytano informacje z katalogu czy ekranu monitora) oraz poziom uprzejmości w stosunku do obsługiwanych. Pod uwagę wzięto również wygląd, czystość oraz porządek odwiedzanego miejsca, a także sposób prezencji pracowników. Na koniec ocenie poddano budowanie lojalności, czyli sposób w jaki klienci zostali zachęceni do powrotu do biura - czy otrzymali katalogi, ulotki, broszury, wizytówkę.
Ranking polskich biur podróży
Analizując wygląd, najlepsze noty w Polsce otrzymało biuro podróży Ecco Holiday - 92,7% pozytywnych opinii. Na drugim miejscu znalazło się Rainbow Tours (92,1%), a trzecim Itaka (90,8%).
Polacy docenili Rainbow Tours za obsługę - to biuro zdobyło 91% poparcie. Na drugim miejscu w tej kategorii znalazło się Neckermann z wynikiem 88,4%, a trzecim Sun Club - 84%.
Najlepsze w budowaniu lojalności w Polsce jest Scan Holiday - rację tę przyznało 96% respondentów. Drugie miejsce przypadło Sun Club (87%), a trzecie biuru Gromada (85%).
To gdzie warto się udać po ofertę? Najwięcej pozytywnych not zdobyło TUI w CH Hetmańska w Białymstoku - 100% zaufanie konsumentów! 98,4% ex aequo zdobyły Neckermann w łódzkiej Manufakturze oraz Orbis w Poznaniu.
A oto, co podobało się polskim klientom najbardziej:
* Bardzo otwarte podejście do klienta, sposób rozmowy i aktywne słuchanie.
* Miła i rzeczowa obsługa oraz propozycja pomocy w wybraniu korzystnej oferty.
Polscy klienci najbardziej ganili biura za następujące niedociągnięcia:
* Powitanie - pierwszy kontakt może wiele popsuć, nawet gdy po chwili pracownik jest już nadzwyczaj serdeczny, niesmak może pozostać.
* Wyeliminować prywatne rozmowy, wprowadzić identyfikatory i zadbać o to, aby na stolikach był porządek.
Klasyfikacja generalna
Podsumowując wyniki Polska znalazła się na czwartym miejscu z wynikiem 77,5%. Pierwsza pozycja przypadła Słowacji (84% możliwych do uzyskania punktów), druga Węgrom - 81,8%, trzecia Czechom - 80%, a piąta i szósta odpowiednio Bułgarii (72,1%) oraz Rumunii (67,5%). Średnia wyniosła 77,4%.
W kategorii wygląd zwyciężyły Węgry z wynikiem 89,6%, drugie miejsce przypadło Czechom (87,7%), a trzecie Słowacji (87,4%). Polska uplasowała się na pozycji czwartej, zdobywając aprobatę 83,1% klientów. Rumunia (79,2%) i Bułgaria (75,4%) zostały ocenione najsłabiej. Średni wynik w tej kategorii wyniósł 83,9%.
Zgodnie z ocenami tajemniczych klientów na najlepszą obsługę można liczyć w Słowacji (84,1%) i na Węgrzech (79,7%). Polska w tej kategorii zajęła trzecią pozycję z wynikiem 76%, czwarte miejsce przypadło Czechom (75,8%), piąte Bułgarii (73,3%), a szóste, ostatnie Rumunii (65%). Średnia w kategorii obsługa wyniosła 75,8%.
W budowaniu lojalności najlepiej poszło czeskim biurom podróży (80%), nieco gorzej, bo 79% poparcie zdobyli Słowacy. Trzecie miejsce przypadło Węgrom (76%), a dopiero czwarte Polsce (73,2%). Na ostatnich pozycjach znalazły się Bułgaria z wynikiem 64,8% oraz Rumunia - 56,5%. Średni wynik wyniósł 72,4%.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-04 12:53 77.253.217.*]
Dla mnie jednym z lepszych biur jest Alfa star. Z nimi byliśmy z rodziną już dwukrotnie na wakacjach i szczerze powiedziawszy nigdy nie miałem jakichkolwiek zastrzeżeń. Zawsze wszystko było zgodnie z umową, organizowali nam wspaniałe wycieczki. Jednej nie zapomnę do końca życia - nurkowanie. Pojechaliśmy w miejsce gdzie najczęściej pojawiają się delfiny! Wyruszyliśmy ok 9 rano, w cenie mieliśmy 3 nurkowania w różnych miejscach. Jedzenie na pokładzie było również wliczone w cenę. Cudowna sprawa! odpowiedz »
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-05 09:40 217.153.33.*]
Blebleble... w rankingu chodziło o wygląd i jakość obsługi, a z tym Alfa ma potężne trudności. odpowiedz »
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-05 11:03 195.150.165.*]
czy ja wiem... ja tam akurat nie mogę na nich narzekać. U mnie w mieście mają na prawdę bardzo ładne biuro a obsługa jest sympatyczna i kompetentna. odpowiedz »
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-05 11:18 217.153.33.*]
A ja mam traumatyczne przeżycia. Dwukrotny kontakt telefoniczny kończył się informacją, że wszystko mają na stronie. Przez telefon przyjmują tylko rezerwacje, nie informują. Trochę odpychające, nie? odpowiedz »
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-04 14:26 83.22.193.*]
No tak... przed Rumunią i Bułgarią jeszcze... to dobry wynik... odpowiedz »
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-04 18:02 77.65.148.*]
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-06 13:35 83.10.183.*]
LUdzie!!!!!
Sun Club to nie zadne biuro pordóży tylko tylko zwykła Agencja Turystyczna jakich jest tysiące w Polsce!!!!!
Tak trochę jak kupować telewizor w firmowym sklepie, a w supermarkecie gdzie wybór mamy wszystkich marek odpowiedz »Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-10 13:09 80.52.226.*]
a kto ocenil kompetencje ICS skoro pomylili biura podrózy z agencja ( rozrywkową?).
Jaka to korzystna oferta do Egiptu, gdzie za "klatwę faraona" trzeba dodatkowo płacic w Euro i w hotelu 3* w Tunezji trzeba dopłacać do Tv, radio, i czajnika do herbaty?
no , to dopiero atrakcje, hę?
i kto za te ocene zapłacił? - no pewnie te "biura podróży " a kto ich oceniał - ci klienci, sdla których tani egipski alkohol był naprawde wart cirpienia "klatwy faraona" ( w "all inclusive" tenże alkohol jest pod dostatkiem - gratis!0.
Tylko , że w Polsce - jest czysto i takiż alkohol jest nie do pomyslenia, aby klientom podać - nawet gratis!
Nasze standarty hotelowe i ośrodkowe - są o wiele wyższe!
to gdzież jest ta atrakcyjność?!
To nawet nasze obory agroturystyczne zamienione na apartamenty i spa - są o wiele lepsze! odpowiedz »Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-10 13:25 83.249.24.*]
Ciekawe, że spora część wymienionych "najlepszych" touroperatorów, to także ci, po wycieczkach których pojawia się najwięcej reklamacji. Plus jeden z agentów - skąd się w tej grupie wziął?
Czyżby niektóre wyniki badań były zależne od zasobności portfela danego biura...? odpowiedz »Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-10 18:51 79.162.74.*]
Ja mam jedno biuro z którego usług korzystam i nie zamierzam go zmieniać. Co rok jeździmy gdzie indziej i jeszcze nawet raz nie czułem jakiegoś niedosytu. Rezydenci przyjaźnie nastawieni, bardzo kulturalni. odpowiedz »
Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-08-25 10:10 89.72.52.*]
nigdy nie wyjeżdżajcie z EXIM TOURS.
Nie ponoszą odpowiedzialności za braki na miejscu
,np.to czego nie zapewni hotel.(A biuro takie zapewniało)
Wyjątkowa bezczelność i arogancja pilotów (byłem
2 lata temu z nimi w TUNEZJI.)
Z ŻADNYM biurem nigdy to mnie nie spotkało. odpowiedz »Biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
[2010-09-23 09:35 81.219.189.*]
Ja bym mógl być takim tajemniczym klientem. Latałbym sobie na wakacje a później pisał z nich raport...póki co byłem za granicą na wczasach raz z jednym biurem i mogę wystawić mu na szczęście pozytywne świadectwo. Miła obsługa w hotelu, bardzo uprzejmi i chętni do pomocy rezydenci. Ceny w alfastarze też mają nie wygórowane. Czekam na następne wakacje! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Nowy Jork w 2007 odnotował rekordową liczbę turystów
Zagraniczni turyści mogą dzwonić na polską infolinię
Zakup autokarów dotowany przez UE
Jakie wakacje preferują Łodzianie?
Fiskus sprawdzi wakacyjne kurorty
Odbyła się kolejna Krajowa Konferencja Bezpieczeństwa Lotów
Szczecińska prokuratura prowadzi śledztwo ws. wypadku pod Berlinem
Szukam obozu/koloni - Zagranicą - melanż
W Toruniu powstanie hotel francuskiej sieci B&B Hotels
Już można lecieć z bagażem podręcznym!
Związkom zawodowym LOT bezprawnie zabrano komputery z danymi
Nawet 5 lat więzienia za nielegalne pamiątki
Rio de Janeiro: wyciek ropy na plażach, turyści uciekają
Travelplanet.pl skorygował raport za czwarty kwartał 2008 roku
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
*Costa Blanca - Wrzesień i Październik to jeszcze bardzo cie