TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Tłumy zagranicznych turystów na zakupach w Polsce!

Coraz prężniej rozwija się w Polsce turystyka zakupowa. Koniunkturę nakręciły między innymi tanie linie lotnicze. Jeszcze do niedawna głównym punktem programu zakupowej turystyki był stadion X-lecia. Obecnie większą atrakcję stanowią wyprzedaże w nowoczesnych centrach handlowych.


Katarzyna Sobierajska z Polskiej Organizacji Turystycznej przyznaje - Rosjan, Ukraińców i Białorusinów powoli wypierają Anglicy i Irlandczycy. Kupują tanie bilety lotnicze i buszują po polskich centrach handlowych.

Sobierajska dodaje - W Polsce boom na zakupowe galerie rozpoczął się zaledwie kilka lat temu. W innych europejskich miastach dawno już się zakończył, więc centra handlowe nie są aż tak atrakcyjne. Cudzoziemców kuszą niższe ceny markowej odzieży, biżuterii i sprzętu elektronicznego. Chętnie kupują bursztyn, porcelanę z Bolesławca, haftowane obrusy i wyroby rękodzielnicze z wikliny.

Instytut Turystyki podaje, że każdego roku do Polski przylatuje o 30-40% więcej mieszkańców Wysp Brytyjskich. Planuje się, że tylko w tym roku obcokrajowcy zostawią w Polsce ponad 3 mld dolarów.

POT najbardziej liczy na wykorzystanie tzw. zakupowych weekendów. Najnowszym pomysłem na promowanie turystyki handlowej jest Festiwal Zakupów. Jest to impreza, która powstaje we współpracy miast z centrami handlowymi, touroperatorami i tanimi liniami lotniczymi. Każde polskie miasto miałoby wybrać termin, w którym warto przyjechać na obniżki cen. Program ma ruszyć w przyszłym roku.

Kupcy walczą o zagranicznych turystów również na własną rękę. W Łodzi kończy się budowa centrum handlowo-rozrywkowego Manufaktura. 250 sklepów, restauracje i muzea zajmą 12 pofabrycznych budynków dawnego imperium Izraela Poznańskiego. Joanna Delbar, rzeczniczka Manufaktury wyznaje - Bywamy na zagranicznych targach turystycznych, będziemy inwestować w reklamy w gazetkach pokładowych.

Częstym klientem polskich sklepów są turyści z Niemiec. Do Polski mają niedaleko, a dodatkowo u siebie w niedzielę zakupów nie zrobią. Poznań przygotował specjalną stronę internetową dla mieszkańców Berlina, którzy mają dogodne połączenia kolejowe. Hasło reklamowe brzmi: "Poznań najlepszy na zakupy".

Niemców zaprasza również targowisko Ptak z podłódzkiego Rzgowa. Paweł Babski, dyrektor CT Ptak wyjaśnia - Zauważyliśmy, że w weekendy na naszym parkingu ustawia się coraz więcej samochodów z niemieckimi rejestracjami. Przyjeżdżają z Berlina, Düsseldorfu i Kolonii. Wygląda na to, że w Niemczech pojawiło się zapotrzebowanie na targowiska, więc postanowiliśmy to wykorzystać. Centrum Targowe Ptak będzie się u Niemców reklamować jako "największe centrum targowe w Europie Wschodniej". Dodatkowo w jednej z hal targowych uruchomiono kasę z biletami lotniczymi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
zakupy turyści zagraniczni turystyka zakupowa Katarzyna Sobierajska Polska centra handlowe Festiwal Zakupów Manufaktura Ptak Centrum targowisko w Polsce wyprzedaże targowiska


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję