Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Białystok: "obciach" będzie kreował wizerunek miasta?
Czy w budowaniu wizerunku turystycznego miasta i regionu wszystko musi być kryształowe? Czy należy się wstydzić "obciachu", czy może być on atutem w kreowaniu wizerunku miasta?
W czasie seminarium naukowego zorganizowanego przez wydział zarządzania Politechniki Białostockiej, uczestnicy zastanawiali się, w jaki sposób należy kreować pozytywny wizerunek miasta i regionu, by te były częściej odwiedzane przez turystów. Poza pracownikami wydziału, w seminarium uczestniczyli również m.in. samorządowcy oraz przedstawiciele magistratu.
- Co znaczy "pozytywny wizerunek"? Dzisiejsza turystyka dawno wymknęła się spod kontroli. Kiedyś radni Pacanowa usiłowali skończyć z Koziołkiem Matołkiem, bo według nich był on obciachowy. Mieszkańcy sprzeciwili się temu i do dziś "w Pacanowie kozy kują". Wąchock np. swoją atrakcyjność turystyczną buduje na znanych wszystkim dowcipach. Ludzie przyjeżdżają i zastanawiają się, gdzie jest ta słynna ulica, z której zwija się na noc asfalt - podkreślał prof. Marcin Smoleński, kierownik Katedry Turystyki i Rekreacji. Smoleński dodał, że mieszkańcy powinni włączać się w tego typu promocję. Nie należy wstydzić się obciachu, w promocji on się przydaje. Inną sprawę podkreślał prof. Tadeusz Popławski z Katedry Marketingu. - Wizerunek nie może stać na glinianych nogach. Musi wynikać z tożsamości miasta - mówił. Profesor stwierdził, że mimo tego, że w Białymstoku odbędzie się kongres esperanto, a ulicy trudno spotkać miezkańców posługujących się tym językiem. Należałoby uczyć esperanto w szkołach i na tym budować tożsamość miasta. Na to potrzeba jednak trochę czasu. - Tymczasem Białystok - czy też region - ma wiele innych możliwości, z których się nie korzysta. Przykładem jest znany na całym świecie sękacz, który wciąż nie jest odpowiednio wypromowany - ubolewał Popławski. Do dyskusji włączył się ponownie prof. Smoleński mówiąc: - Do promocji tego ciasta moglibyśmy wykorzystać stereotyp zdrowego żywienia. Skoro sękacz jest ciężkostrawny, to można go przewrotnie zareklamować: "Zjedź tę bombę. Niech cię rozsadzi".
Innym przykładem są plakaty, które będą reklamować w tym roku politechnikę na targach pracy. - W zeszłych latach ludzie śmieli się, że nasza uczelnia oferuje tylko - rozdawane podczas działań promocyjnych - darmowe długopisy. W związku z tym w tym roku wypuściliśmy plakat: "Politechnika - darmowe długopisy...". Tuż przed targami na plakatach pojawi się natomiast napis: " ... a może i praca". Czasami warto szokować - podkreślił Smoleński.
Do dyskusji włączyła się przedstawicielka magistratu, która rozpoczęła wątek głośnej sprawy logo Białegostoku. - Jeździliśmy niedawno na targi turystyczne do Wrocławia oraz do Łodzi. Nasze stoisko reklamowane było przez logo Wschodzącego Białegostoku. Wzbudziliśmy ogromne zainteresowanie, usłyszeliśmy mnóstwo słów sympatii i wsparcia. Każdy chciał mieć jakąś pamiątkę. Ludzie podchodzili i mówili, że kibicują, byśmy utrzymali logo takie, jakie jest - opowiadała Izabela Łysko z biura promocji magistratu.
Naukowcy stwierdzili, że logo warto byłoby tylko nieco zmodyfikować. Rezygnacja z czegoś, co jest kojarzone przez całą Polskę, nie przyniesie, ich zdaniem, nic dobrego.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział targi, konferencje, workshop:
POT promuje Polskę w Europie i
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
POT przyznała rekomendacje na lata
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Wodne tramwaje oprowadzą turystów po Gdańsku?
RMF FM: są jeszcze wolne miejsca na wakacje w Polsce
Chińska Armia Terakotowa w Brnie
Kierowcy fałszują wskazania tachografu, policja tego nie wyłapuje
Aerofłot żąda dużego odszkodowania od Boeinga
Nowe przejścia polsko - ukraińskie w 2006 roku!
Podkarpacie połączone z Węgrami?
Dziś ruszyły targi INTOUREX 2008
Węgry: wypadek polskiego autokaru jadącego do Chorwacji
Powstanie turystyczny szlak śladami Kodu Leonarda da Vinci!
Cudzoziemiec okradał warszawskie restauracje
Sanepid wchodzi do domów weselnych
Monitoring biur podróży - jesienią nowe przepisy?