Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
1,3 mld zysku w liniach lotniczych!
Pomimo rosnących cen paliw, największe europejskie linie lotnicze zakończą rok z zyskiem. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA szacuje, że mogą one sięgnąć nawet 1,3 miliarda dolarów, ale będzie to o 400 milionów dolarów mniej niż w roku 2005 roku. IATA zrzesza ponad 250 przewoźników międzynarodowych.
Największe straty osiągną linie z USA i Afryki i będzie to ponad 6 miliardów dolarów. Amerykanie stracą 5,2 miliardów dolarów, czyli o 1,5 miliarda mniej niż w zeszłym roku, a Afrykańczycy 900 milionów dolarów, czyli o 500 milionów dolarów więcej niż w roku 2005. Najmniejsze starty zanotują linie z Azji i Pacyfiku. Według szacunków IATA linie te wypracują łącznie 1,7 miliarda dolarów zysku, czyli o 400 milionów dolarów mniej niż w 2005 roku.
W Europie, gdzie jest najwięcej przewoźników zyski mogą osiągnąć nawet 1,3 miliarda dolarów. Leigh Bailey z agencji ratingowej Standard&Poor’s przyznał - Spodziewamy się, że największe z firm: British Airways, Lufthansa i AirFrance-KLM, w najgorszym razie osiągną w bieżącym roku zysk operacyjny porównywalny z zeszłorocznym.
Agencja opublikowała raport z działalności największych linii lotniczych z Europy. Podała w nim między innymi, że przez ostatnie dwanaście miesięcy obroty w British Airways i Lufthansie systematycznie rosły, odpowiednio o 27% i 10%. Według przedstawicieli S&P taka tendencja powinna się dalej utrzymywać.
Z szacunków IATA wynika, że przychody wszystkich linii lotniczych w tym roku wyniosą 448 miliardów dolarów, czyli o 35 miliardów dolarów więcej niż w roku 2005. W tym czasie przewoźnicy na paliwo wydadzą około 112 miliardów dolarów, czyli aż dwa i pół razy więcej niż dwa lata temu.
Jednak rosnące koszty paliwa będą równoważone przez coraz wyższe dopłaty do biletów i zwiększone wymagania właścicieli linii. Przewoźnicy będą żądać od pracowników żądać jeszcze wydajniejszej pracy. Zdaniem Baileya może się to przyczynić do strajku personelu w samym szczycie sezonu.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Nowy czterogwiazdkowy hotel w Krakowie
Z zimowych rozkładów znikają niektóre połączenia
Przez granicę w Tatrach przejdziemy dopiero w czerwcu
Lotniczy konflikt na linii Moskwa-Paryż
Kolejowi przewoźnicy wymieniają i unowocześniają tabor
Strategia rozwoju turystyki w regionie Świętokrzyskim już zatwierdzona!
Amadeus i TravelTainment chcą zachęcić agentów do korzystania z TT-TravelOffice
Boom na polskim rynku hotelowym - 550 hoteli do 2012 roku
Zawiercie: związek komunikacyjny gmin uratuje PKS?
Medal MEN dla kucharza Hotelu Anders
South Africa Airways dołączą do Star Alliance
Wiceprezes Solarisa nagrodzona
W Hongkongu powstanie najwyższy hotel świata
HolidayCheck Award 2010: najlepsze hotele na świecie oferuje Turcja
Turystyka przyjazdowa do Niemiec w pierwszym kwartale 2010
Historia gdańskiego lotniska w Rumi-Zagórzu
Amsterdam: halucynogenne grzyby zagrożeniem dla turystów?
Grecos holiday z Poznania - opinie