Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Zagraniczny turysta rzadko zagląda na Podkarpacie?
Z badań jakie zlecił Podkarpacki Urząd Marszałkowski, a przeprowadzili je latem ub. roku eksperci z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie wynika, że Podkarpacie odwiedzają prawie wyłącznie polscy turyści.
Przybysze z zagranicy to tylko 4,2 proc. gości na Podkarpaciu. Jeśli już tacy są, to pochodzą ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii i mają polskie obywatelstwo. Przyglądając się ruchowi turystycznemu na Podkarpaciu zwracano uwagę na dwie kwestie: kto przyjeżdża i jakie są opinie turystów o regionie. W ten sposób powstały ankiety na podstawie których można było sformułować wnioski: Polacy to aż 95,8 proc. wszystkich turystów, a tylko 4,2 proc. z nich to obcokrajowcy. Spośród turystów z Polski przeważają mieszkańcy województw: małopolskiego, mazowieckiego, lubelskiego, śląskiego. Natomiast jeśli chodzi o turystów zagranicznych to są to głównie obywatele: Stanów Zjednoczonych, Wlk. Brytanii i Niemiec.
Celem przyjazdów, w przypadku niemal połowy odwiedzających Podkarpacie, jest wypoczynek. Najczęściej podróże odbywają się z rodziną lub osobą towarzyszącą, samochodem, a sporadycznie w zorganizowanej grupie i autokarem. Krajoznawstwo, czyli zwiedzanie zabytków, poznawanie przyrody to drugi powód przyjazdów (29 proc). Turyści zostawiają średnio na Podkarpaciu 250 zł na osobę - takie sumy deklaruje blisko połowa ankietowanych, a jedna trzecia z nich zostawia tu do 500 zł na osobę.
Jeśli chodzi o atrakcje turystyczne to nadal bezkonkurencyjne pozostają Bieszczady. Następnie wskazywano na: Rzeszów, Przemyśl, Łańcut, Krasiczyn, Leżajsk, Jarosław, Bolestraszyce i Krosno.
Turyści najbardziej narzekają na na zły stan dróg, ich złe oznakowanie, brak parkingów i słabą informację turystyczną. Obcokrajowcy, częściej niż polscy turyści, zwracali uwagę na stan toalet i brak znajomości języka angielskiego w ośrodkach turystycznych. Za zalety regionu uznano: krajobrazy, gościnność mieszkańców, dobra kuchnia, obcokrajowcy zwracają również uwagę na czystość i ład w otoczeniu.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Długie weekendy listopadowe również
Dział centra informacji i promocji:
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Euro 2008 w Austrii wymaga ulepszenia procesu wydawania wiz
Wzmożone kontrole na kąpieliskach!
Ustawa-bubel powoduje problemy z paszportami dla siedmiolatków
Konferencja dla branży gastronomicznej
Rainbow Tours zamknął 2007 rok na plusie
www.eurohotele2012.pl www.rankhotel.pl euro
Turyści rezygnują z wyjazdów do Grecji, biura nie chcą zwracać pieniędzy
Magda Gessler krytykowana przez sanepid
Lublin: Biuro Promocji Miasta straszy zamiast zachęcać
Pierwszy rok portu lotniczego w Bydgoszczy
Tour Salon 2008 będzie krótszy o jeden dzień
Wielkopolskie: przedszkole przeszkodą w budowie hotelu w Kole
Międzynarodowe seminarium w Ostrawie