Już niedługo słynne przewodniki Michelin po polsku!
W kwietniu i maju 2006 roku na rynku pojawią się doceniane na całym świecie przewodniki Michelin w polskiej wersji językowej. Przewodniki zostaną wydane dzięki współpracy firmy Michelin i wydawnictwa Bezdroża.
Jako pierwsze ukażą się przewodniki z serii "Udany Weekend" po najchętniej odwiedzanych miastach Europy, a więc opisujące takie miasta jak: Paryż, Rzym, Londyn, Dublin i Barcelona. Kolejnym przedsięwzięciem będzie adaptacja i promocja ukazującego się po raz pierwszy "Zielonego Przewodnika po Polsce" - w ramach flagowej serii wydawnictw Michelin.
Michelin jest znany na świecie nie tylko jako producent doskonałych opon, ale również jako wydawca opiniotwórczych przewodników turystycznych i kulinarnych oraz map
i atlasów. Zaangażowanie w działalność wydawniczą wynika z misji Michelin, którą jest ułatwianie mobilności, a tym samym sposobu podróżowania. Roczna sprzedaż sięga 20 milionów przewodników i map w ponad 90 krajach świata. Wydawnictwa Michelin są bardzo popularne w krajach francuskojęzycznych, Europie Zachodniej, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Bezdroża to dynamicznie rozwijające się, polskie wydawnictwo reprezentujące kulturę podróżniczą. Wydawane przez nich przewodniki wyróżniają się na rynku nie tylko oryginalnością, ale również pasją, jaką autorzy przewodników chcą zarazić czytelnika.
Michelin zdecydował, iż właśnie wydawnictwo Bezdroża będzie wprowadzało na polski rynek przewodniki tej marki. Zadaniem Bezdroży będzie więc przystosowanie przewodników do wymagań polskiego odbiorcy, druk, dystrybucja i marketing. Przewodniki będą się ukazywać w oryginalnej szacie graficznej pod marką Michelin.
Dzięki współpracy Michelin i Bezdroży polski turysta otrzyma najwyższej jakości wydawnictwa zaadaptowane do jego specyficznych oczekiwań i potrzeb. - Dlatego jesteśmy przekonani, że w ciągu najbliższych pięciu lat przewodniki Michelin zajmą czołową pozycję w sektorze przewodników premium w Polsce - wyjaśnił Tomasz Ostrowski, dyrektor Wydawnictwa Bezdroża.
Umowa pomiędzy Michelin i Bezdrożami została zawarta na okres 10 lat. Przewiduje się, że w 2007 roku ukaże się kolejnych 10 tytułów w języku polskim, a w przyszłych latach ta liczba będzie systematycznie wzrastać. Obok przewodników, już wkrótce Polsce pojawi się szeroka oferta map i atlasów Michelin.
Więcej o przewodnikach Michelin
Pierwszy przewodnik Michelin ukazał się ponad sto lat temu - w 1900 roku. Doradzał on podróżującym którędy jechać, co warto odwiedzić, gdzie jeść i gdzie przenocować.
Obecnie, co roku, w ponad 90 krajach sprzedawanych jest 14 milionów map, planów i atlasów oraz 5 milionów przewodników; we Francji udział map Michelin w rynku wynosi aż 75%.
Najbardziej popularne przewodniki Michelin to:
- Le Guide Vert - (Zielony Przewodnik) flagowa seria wydawnicza z ponad 70 tytułami przedstawiającymi poszczególne kraje, regiony i miasta;
- mini przewodniki (30 różnych) - z tej serii pochodzą przewodniki, które w Polsce ukażą się pod tytułem "Udany Weekend";
- 19 praktycznych informatorów z serii Voyager Pratique (Podróże praktyczne);
- Must sees - seria 12 przewodników po najciekawszych miastach Stanów Zjednoczonych.
- Le Guide Michelin - (Przewodnik Michelin) słynny, corocznie aktualizowany ranking hoteli i restauracji (Francja, Paryż, Wielka Brytania/Irlandia, kraje Beneluksu, Niemcy, Hiszpania/Portugalia, Portugalia, Europa, Włochy, Austria, Szwajcaria, Nowy Jork);
- Les Guides Gourmands - przewodnik dla smakoszy po regionach Francji;
- przewodniki po Francji, Niemczech i Włoszech z serii "Urokliwe Miejsca";
- Eating out in pubs - bestseller w Wielkiej Brytanii;
- przewodnik po kempingach we Francji.
Wszystkie publikowane w przewodnikach informacje - turystyczne, kulturalne i kulinarne są sprawdzane i aktualizowane nie rzadziej niż raz na 18 miesięcy. Autorzy przewodników penetrują świat w poszukiwaniu informacji i ciekawostek. Około stu inspektorów Michelin, profesjonalistów w dziedzinie hotelarstwa i gastronomii, odwiedza corocznie lokale, nie zdradzając swojej tożsamości. Wszyscy posługują się jednolitym systemem ocen i przestrzegają kodeksu etycznego. Gwiazdki przyznawane hotelom i restauracjom spełniającym wyśrubowane kryteria jakości stały się na świecie synonimem wiarygodności. Trzy gwiazdki są obecnie obiektem marzeń większości francuskich i światowych restauratorów i hotelarzy, w tym roku otrzymało je tylko 26 restauracji.
Przewodniki Michelin są obecnie dostępne m.in. w języku francuskim, angielskim, hiszpańskim, niemieckim, włoskim, holenderskim, hebrajskim i chińskim.
Od tego roku po raz pierwszy polscy turyści będą mogli skorzystać z bogactwa informacji Michelin w języku polskim. Jako pierwsze zostaną wydane przewodniki po miastach europejskich - Paryż, Rzym, Dublin, Barcelona i Londyn. W 2006 roku po raz pierwszy ukaże się również Zielony Przewodnik po Polsce, który będzie wydany po francusku, angielsku, niemiecku, holendersku, hebrajsku i po polsku.
O Michelin
Michelin jest liderem światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności - są to opony do samolotów, samochodów, rowerów, sprzętu budowlanego i rolniczego, samochodów ciężarowych, motocykli i promów kosmicznych, a także przewodniki, mapy, atlasy (blisko 20 milionów sprzedanych egzemplarzy rocznie) i usługi internetowe (viamichelin.com). Siedzibą koncernu jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma jest obecna w 170 krajach, zatrudnia 127 tysięcy osób i posiada 74 zakłady produkcyjne w 19 różnych krajach.
O Wydawnictwie Bezdroża
Bezdroża to jeden z najbardziej dynamicznych wydawców przewodników w Polsce. Wydawnictwo powstało z inicjatywy dwojga młodych globtroterów, którzy za cel postawili sobie prezentację wartych odkrycia miejsc Europy Środkowo-Wschodniej i Azji szerszej grupie odbiorców. Bezdroża zostały założone w 1999 roku i po sześciu latach działalności zostały uznane przez czytelników za najlepszą markę wśród polskich przewodników turystycznych (Złoty Laur Konsumenta w konkursie Przeglądu Gospodarczego Gazety Prawnej, 2005 r.).
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział wydawnictwa:
MROT zachęca mieszkańców Mazowsza do poznawania własnych
Powstanie katalog ofert incentive z
Spragnieni Podróży - fragment
ETC publikuje wskazówki jak uczynić turystykę bardziej
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Będzie nowy zarząd portu lotniczego Kraków-Balice
Ponad 700 mln zł mogły stracić Polskie Linie Lotnicze LOT
Nowe przepisy kontroli na lotniskach!
UEFA: Euro 2012 odbędzie się w Polsce i na Ukrainie
Tunezja prowadzi restrykcyjną politykę w dziedzinie hotelarstwa
Polacy nie chcą już pić dobrego piwa?
Zakończony kolejny etap realizacji Via Baltica
Rainbow Tours - nowe biuro obsługi w Kaliszu
Carpooling - nowa moda na przejazdy świąteczne?
Muzea Watykańskie można zwiedzać w piątkowe wieczory
Śląsk - powstała pierwsza w Polsce oberża muzealna
Tajlandia: tragiczna śmierć turystów w jaskini
Warszawa - 5 mln zł, Kraków - 3,1 mln
wyjazd do Kenii- hotel Bahari Beach Club