Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Kolejna inicjatywa PIT!
PIT podjął kolejne działania w celu ochrony krajowego rynku. Od 18 lipca zbiera on informacje o stosowaniu cen dumpingowych w sprzedaży imprez turystycznych.
Zebrane informacje zostaną przeanalizowane, a następnie przekazane Urzędowi Ochrony Konsumentów i Konkurencji, który jest właściwym organem ochrony konkurencji w Polsce.
Jest to ciekawa inicjatywa, jednak fakt zaniżania cen imprez będzie trudno udowodnić, gdyż wiele czynników wpływa na cenę, a do wyparcia firm wystarczy nieznaczna obniżka ceny redukująca marże do poziomu przy którym firma ponosi straty w ogólnym rozliczeniu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
dymping
[2005-07-26 12:33 999.999.999.*]
z uwagi na specyfikę imprez turystycznych będzie trudno; ciężko będzie wskazać, kiedy biuro podróży korzysta wprowadzanie last minute, a kiedy wynika to z przemyślanej polityki odpowiedz »
P I T O B R O Ń C A
[2005-07-26 12:37 999.999.999.*]
Następny obrońca biednych i uciśninych. To Ci Pitowcy nie mają już pewnie nic do roboty skoro próbują zastąpić i tak już rozbudowane do niebotycznych rozmiarów urzędy? Niech żyje Polska Zjednoczona Izba Turystyki!!! Niech żyje Socjalizm!!! ... Hihi ...
A może ujawni się pomysłodawca tej akcji?
Daje głowę że będzie to stary komuszek.
Pozdrowienia odpowiedz »dumping był obcy socjalizmowi
[2005-07-26 14:59 999.999.999.*]
żaden socjalizm, komuniści dumpingu nie wymyślili; to "normalna" rzecz w wolnych gospodarkach i rzeczą normalną jest zaangażowanie samorządu gospodarczego do likwidowania tego rodzaju anomalii odpowiedz »
PITOBROŃCA
[2005-07-26 16:15 999.999.999.*]
Największym zagrożeniem dla wolnej gospodarki rynkowej są pseudo obrońcy, regulatorzy, zwrotnicowi i temu podobni urzędnicy wymyślający sztuczne problemy i oczywiście cała masa chętnych do ich rozwiązywania. I co najważniejsze nikt ich o to nie prosi. odpowiedz »
dumping
[2005-07-27 10:19 999.999.999.*]
Bardzo proszę aby Panowie z PIT-u kablowali jedynie na swoich członków, a od biur które nie płacą haraczu, przepraszam składki członkowskiej, niech łaskiewie się od........................ odpowiedz »
klient gra na własne ryzyko
[2005-07-26 21:36 999.999.999.*]
Dampingowe ceny to rychła droga do bankructwa. Klient wybierając tańszą imprezę, powinien wkalkulować własne ryzyko - moze np. nie wrócić z imprezy, bo biuro stosując dampingowe ceny zbankrutowało i nie moze opłacić drogi powrotnej. Towarzystwa ubezpieczeniowe (OC biur turystycznych) broniąc zwojego interesu, powinny sledzić takie biura i przywidując rychłe bankructwo szybko reagować stosujac odpowiednie zabezpieczenia lub rozwiazujac umowę ubezpieczenia. odpowiedz »
klient gra na własne ryzyko
[2006-09-30 09:59 195.182.20.*]
ciekawa teoria - tylko jak wrócą turyści jeśli nie będą wypłacane odszkodowania przeznaczane na organizację powrotu ????? odpowiedz »
Powrót komuny
[2005-07-26 13:57 999.999.999.*]
Czy w PIT nikomu do głowy nie przyjdzie, że rynek sam w końcu zweryfikuje biura, które nie grają czysto. Kontrole, szpiclowanie, donosy... czy jesteśmy na Białorusi?? Jest wiele innych spraw, którymi powinien się zająć PIT odpowiedz »
ATAK
[2005-07-26 14:10 999.999.999.*]
To kolejny atak na triade!!!!!!!Ci w PIT maja chyba nie po kolei odpowiedz »
jest to rzeczywisty problem
[2005-07-26 15:02 999.999.999.*]
nie należy tego traktować podmiototo tylko przedmiotowo - należy spojrzeć na problem, zastanowić się czy rzeczywiście występuje i jakie działania można ewentualnie podjąć (właściwe dla gospodarki rynkowej) odpowiedz »
dumping
[2005-07-28 09:18 999.999.999.*]
Jeżeli na omiawiany problem mają spoglądać ostatni sprawiedliwi w tym kraju bezprawia - czyli Panowie z PIT-u, to ja proszę aby dobrowolnie włupić mi oczy, żebym tego wszystkiego nie widział. Problem polega na tym, że PIT reprezentuje ułamek procenta wysztkich zarejestrowanych w Polsce biur podroży (a biorąc pod uwagę także agentów - to ułamek promila) natomiast wypowiada się rzekomo w imieniu całej branży. Przypomina to czasy PRL: PZPR przodującą siłą narodu, teraz zaś PIT przodującą siłą turystyki. odpowiedz »
nikłu procent członkostwa to efekt poprzedniego ustroju społeczno-gospodarczego
[2005-07-28 12:50 999.999.999.*]
dokładnie 16%; tak mała ilość osób zainteresowanych to właśnie spadek po komunie, Kowalski widzi tylko rodzinę i państwo i długo długo nic; czas się wziąć to pracy odpowiedz »
gadu gadu
[2005-07-28 13:26 999.999.999.*]
A to tak a propos czego, konia??? odpowiedz »
Klewki
[2005-07-28 12:51 999.999.999.*]
a w Klewkach czeka Bin Laden odpowiedz »
[2010-08-02 11:11 87.205.12.*]
O jakim Dumpingu tu jest mowa?. Organizatorzy robią następującą kalkulację: kupują np. 50 miejsc i kalkulują ceny na sprzedaż 40, czyli po sprzedaniu 40 miejsc są na czysto i każde następne sprzedane miejsce jest ich czystym dochodem. Mogą je też sprzedać za 1 PLN i na tym nie stracą. Naganne jest, że wtedy organizatorzy jak np. Itaka, obniżają cenę o np 45 % i zachwalają to jako swoje najlepsze ceny. Głupi naród to kupuje a oni śmieją się w kułab, bo robią sobie reklamę taniego biura a zarabiają jak wszyscy. Może pojawią się oferty za 1 PLN i nikt na tym nie straci. Wystarczy obserwować cenniki tanich linii lotniczych. Pracują tą samą metodą. 60 % pasażerów płaci za 40 % szczęśliwców. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Bydgoskie lotnisko negocjuje z zagranicznymi inwestorami
Japonia: wymogi wobec chińskich turystów złagodzone
Oblężenie na wyspie Capri - kilkudziesięciu turystów trafiło do szpitala
Jutro startuje sezon narciarski na Słowacji
Iceland Express uruchomi pierwsze bezpośrednie loty między Polską i Islandią
17 rannych w wypadku autokaru pod Sulęcinem!
Interferie: niższa prognoza zysków za 2006 rok
Spacery po kosmosie w ofercie amerykańskiej firmy
Strategia rozwoju turystyki w Wiśle
Nowe Miejskie Centrum Informacji dla turystów w Częstochowie
Łódź: na lotnisku wprowadzono strefę wolnocłową
Rada Konsultacyjna Izb Turystyki
Jasionka wciąż ma szanse na bazę serwisową Ryanaira
Sieć Qubus Hotel otrzymała tytuł "Solidny Pracodawca 2007"
LOT sprzedaje promocyjne bilety do Stambułu
Będzie mniej wakacyjnych eventów. To kryzys dotarł do branży MICE?
Alitalia i Amadeus przedłużyły umowę
Linie Ryanair zapłacą 54.100 euro za nieuczciwą reklamę
Sopot: Luksusowy hotel, nowoczesne sale konferencyjne i 2000