
… A morze u nas… - nowa strategia rozwoju powiatu kamieńskiego
2009-03-23W piątek, 20 marca burmistrzowie i wójtowie kamieńskich gmin podpisali się pod strategią rozwoju powiatu kamieńskiego. Jej nadrzędnym celem jest zagospodarowanie przystaniami brzegów Zalewu Kamieńskiego.
r e k l a m a
Beata Łapaj, naczelnik wydziału mienia powiatu oraz skarbu państwa w Starostwie Kamieńskim poinformowała - Wystarczy przepłynąć kajakiem czy statkiem wycieczkowym wzdłuż brzegu zalewu. Do dziś widać miejsca, gdzie rosną młode wierzby, gdzieniegdzie sterczą kołki w wodzie, jakieś gruzy na brzegu. To pozostałości po starych, przedwojennych przystaniach. Chcielibyśmy je odtworzyć. Dlatego opracowaliśmy pakiet zachęt dla inwestorów. To nie są tylko nasze pomysły. Pracowaliśmy nad nimi korzystając z tego, co nam podpowiadali potencjalni inwestorzy, którzy zgłaszali się do urzędów.
Podstawową zachętą ma być wydłużenie czasu dzierżawy. Do tej pory ziemie były oddawane inwestorom na okres od 3 do 5 lat. Natomiast teraz czas ten ma się wydłużyć do 25 lat. Zachęcająca ma być również cena dzierżawy. Dodatkowo powiat zapewnia, że przystanie oraz mariny będzie promował w wydawnictwach drukowanych na własny koszt. Urzędy gminne mają stosować jak najszybsze oraz najprostsze procedury wydawania zezwoleń na budowę.
Łapaj zaznacza - W pakiecie mamy kilkanaście miejsc pod inwestycje na brzegach zalewów: Kamieńskiego i Szczecińskiego. To są miejsca sprawdzone, uzgodnione z konserwatorem przyrody i Urzędem Morskim.
Piotr Nogala, właściciel Mariny Wicko oraz Bunkra - muzeum V-3 w Zalesiu koło Międzyzdrojów uważa - W tym powiecie można zrobić coś z niczego. Oni rzeczywiście pomagają, jeśli tylko ktoś chce tu zainwestować.
Strategia rewitalizacji powiatu obliczona jest na sześć lat.
Wraz z podpisaniem strategii zainaugurowano nowy sezon 2009, który promowany jest hasłem: " ...a morze u nas...:)". Hasło zaprezentowała szefom gmin, lokalnym biznesmen i gościom Anna Popek. Wyznała - To drugi etap kampanii promocyjnej. Najpierw w Polskę poszła informacja, że nad naszym morzem leży powiat kamieński, teraz prezentujemy hasło nie tylko na ten sezon.
Paweł Czapin, starosta kamieński tłumaczył - Dotychczas co rok zmienialiśmy hasło promocyjne. Mój odmłodzony dział promocji przekonał mnie, że to niedobra taktyka. Tym hasłem chcemy zapraszać przez następne lata.
" ...a morze u nas... festiwale" to podstawowa marka promocyjna powiatu. W każdym miesiącu w sezonie ma być ich kilka. Wśród nich będzie muzyka poważna, organowa, ludowa, a także Festiwal sportu w Dziwnowie, Europejski Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach oraz Festiwal Słowian i Wikingów.
"...a morze u nas... atrakcje turystyczne" to następna wariacja hasła promocyjnego. Powiat stawia głownie na walory Wolińskiego Parku Narodowego, klifowe wybrzeże, skanseny wikingów oraz gospodarstwa agroturystyczne.
Witold Jabłoński, wicemarszałek województwa zaznacza - Powiat będzie rozwijał ofertę turystyczną, bo dostaje od nas najwięcej pieniędzy z funduszy europejskich.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Travelplanet.pl i Wakacje.pl
Nowa linia charterowa dla
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych rozpoczyna
Dział centra informacji i promocji:
Travelplanet.pl i Wakacje.pl
Niemiecki region liczy na
Mazowsze przyciągnęło więcej
Yanosik pomaga atrakcjom
Dział przewodnicy i piloci:
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych rozpoczyna
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków
GUS: liczba turystów w Polsce
Ogłoszono datę otwarcia Wielkiego Muzeum
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Starsze aktualności:
Ile Polacy chcą wydać na
Rusza trzecia edycja konkursu Teraz Polska
Jak polskie obiekty szykują się do
McDonald`s przegrał przed Sądem
Czego boją się Polacy na
Jakich wakacji szukano w
Dofinansowania wycieczek dla szkół za 70 mln
Nowe kierunki w ofercie EXIM
Wenecja idzie dalej z
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej
Orlinek kupiony przez sieć ekskluzywnych hoteli
Ceny rosną więc tankujemy za granicą...
Rzeszów: hotel Grand szuka pracowników
Prognoza pogody na najbliższe miesiące
Australia: hotel rozdaje drinki w zamian za pokazanie bielizny
Londyńska zebra uznana za obiekt o wyjątkowym znaczeniu historycznym
Luksusowy wypoczynek dla VIP-a
Francja: Brytyjka pomyliła ratusz z hotelem
MF: nowe projekty rozporządzeń dla biur podróży
Wzrasta liczba połączeń lotniczych z Europy do Peru
"VI Ogólnopolskie Spotkania Podróżników"
Novasol rozszerza ofertę o nowe kraje: Islandię i Finlandię
Paradoksalne prośby gości hotelowych
Można odbierać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego!
Ciekawe badania do pracy mgr!Wyraź swoją opinię.
W południowo-zachodniej Japonii szaleje tajfun. Zamknięto lotniska i odwołano loty!
Wzrost liczby pasażerów easyJet
Jak zminimalizować zakłócenia w lotach spowodowane przez pył?
Problem z rejestracją Oscypka - Słowacy zgłosili sprzeciw
Rektorzy AGH i UJ zachęcają do udziału w akcji poszukiwawczej polskich turystów
Turystyka biznesowa vs uzdrowiskowa