TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Podsumowanie Tour Salon 2008

W tegorocznej, dziewiętnastej edycji Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu wzięło udział 750 wystawców z 41 krajów. Odbywały się one od 16 do 18 października. W tym roku poznańskie targi odwiedziło prawie 20000 osób, w tym 11000 profesjonalistów.


Magdalena Halicka - Gołębiowska, dyrektor targów Tour Salon wyznała - Tour Salon to przede wszystkim targi dla branży, dlatego ogromnie cieszy nas fakt stale rosnącej liczby profesjonalnych zwiedzających. Ale co najważniejsze, otrzymujemy także sygnały, że wzrasta "jakość" odwiedzających i odbywanych przez wystawców spotkań biznesowych. To dla nas bardzo dobra informacja i dowód na to, że targi Tour Salon po pierwsze są potrzebne, po drugie doceniane jako miejsce faktycznego nawiązywania nowych kontaktów handlowych.

W bieżącym roku ekspozycja targów zlokalizowana była w 3 pawilonach o łącznej powierzchni 26000 metrów kwadratowych. Stoiska wystawców zajmowały 8000 metrów kwadratowych netto. O 10% wzrosła liczba zwiedzających i wystawców z zagranicy, których było w tym roku 218. Podczas targów zaprezentowano ponad 40 nowych produktów i usług turystycznych, które były wyeksponowane w specjalny sposób.

Na stoiskach spróbować można było tradycyjnych przysmaków, obejrzeć występy, sfotografować się z kolorowymi postaciami, a także wygrać atrakcyjne nagrody. Pośród wystawców obecne były wszystkie polskie regiony, narodowe ośrodki promocji turystycznej, biura podróży oraz touroperatorzy, a także gestorzy bazy noclegowej, przewoźnicy i firmy świadczące usługi dla turystyki. Dużym zainteresowaniem cieszyły się stoiska wystawców na przestrzeniach "WySPA Zdrowia", czyli uzdrowiska, sanatoria, hotele i obiekty z ofertą SPA oraz wellness, Extreme - Turystyka Aktywna, gdzie można było znaleźć propozycje wyjazdów z odrobiną adrenaliny, a także Turystyka Biznesowa, czyli obiekty konferencyjne, kongresowe i hotele dostosowane do organizacji szkoleń, konferencji i wyjazdów motywacyjnych.

Nowością podczas tegorocznych targów był Port Lotniczy Tour Salon, gdzie zaprezentowało się lotnisko Poznań Ławica z ofertą przewozową związaną z rosnącą liczbą podróżnych i nowymi połączeniami lotniczymi.

Norwegia, jako kraj partnerski Tour Salon 2008 przygotowała Norweskie Warsztaty Turystyczne, prezentację Elżbiety Dzikowskiej, pokazy kulinarne mistrza kuchni Roberta Sowy oraz konkursy z nagrodami. Na stoisku narodowym Norwegii pojawiło się 20 wystawców, którzy zaprezentowali norweską, polską oraz duńską branżę turystyczną. W Warsztatach wzięli udział przedstawiciele organizacji turystycznych, sieci hotelowych, ośrodków narciarskich, a także linii promowych i lotniczych. Konrad Konieczny, Market Manager for Tourism w Ambasadzie Norwegii przyznał - Sukces Norweskich Warsztatów Turystycznych cieszy nas szczególnie, ponieważ dla przedstawicieli branży były one okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów z norweskimi partnerami.

Bardzo dobrze zaprezentował się Region Partnerski targów - Łódzkie. Na komiksowym stoisku regionu obecny był Kapitan Kultura, goście mogli pograć na flipperach i wygrać atrakcyjne nagrody. Łódzkim akcentem była też karczma regionalna, która serwowała dania czterech kultur. Sylwester Pawłowski, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego podkreślił - Duże, estetyczne stoisko, liczni podwystawcy z całego regionu, bogate materiały promocyjne, prezentacje, konferencja prasowa - to wszystko sprawiło, że byliśmy na tych targach widoczni i bardzo pozytywnie odbierani.

Podczas Tour Salonu po raz trzeci zorganizowano workshop turystyki przyjazdowej Buy Poland. W tym roku uczestnicy pochodzili z 28 krajów. Byli wśród nich kupcy zagraniczni, touroperatorzy oraz biura podróży, którzy specjalizują się w organizowaniu turystyki przyjazdowej do Polski. Przez dwa dni spotykali się na wcześniej zaaranżowanych spotkaniach matchmakingowych z polskimi firmami: biurami podróży, touroperatorami, hotelami, ośrodkami SPA i wellness, sanatoriami oraz innymi ośrodkami wypoczynkowymi i przewoźnikami. W sumie podczas Buy Poland odbyło się ponad 1500 spotkań biznesowych. Natomiast po zakończeniu workshopu zagranicznych gości zaproszono na wizyty studyjne do Wrocławia i na Dolny Śląsk, na Warmię i Mazury, do Gdańska, Warszawy, Łodzi oraz po Poznaniu i okolicy. Ewa Bartkowiak, koordynator BUY POLAND wyznała - Tegoroczna edycja workshopu była dla uczestników szczególnie ważna. Polskie firmy przed EURO 2012 mają świadomość gwałtownego wzrostu i unowocześniania polskiej bazy turystycznej i szczególnie cenią sobie nawiązane w tym roku kontakty.

Na stronie internetowej targów obecny był program Business Planner, który umożliwiał wcześniejsze umawianie się z wybranymi wystawcami na ich stoiskach.

Po raz trzeci Poznań Convention Bureau, Polska Organizacja Turystyczna i Międzynarodowe Targi Poznańskie przygotowały Seminarium Turystyki Biznesowej, które w tym roku poświęcone było zagadnieniom "zielonych" rozwiązań w branży MICE, w tym konieczności wprowadzania elementów polityki proekologicznej i społecznej, a także potrzeby dbałości o środowisko naturalne. Prelegenci, którzy od lat zajmują się kwestią ekologii w przemyśle spotkań: Dale Hudson (IMEX project manager), Fiona Pelham (dyrektor Organise This) i Graham Keene (współtwórca i prezes WorldEvents)w prezentacjach odpowiedzieli między innymi na pytania: czy równowaga środowiskowa jest ważna dla branży spotkań, jak zorganizować event zgodnie z proekologicznymi zachowaniami oraz społeczną odpowiedzialnością biznesu, a także jakie korzyści przynosi wprowadzanie ekologicznych rozwiązań do branży turystyki biznesowej. O polskich doświadczeniach związanych z Eco Mice opowiadały: Monika Krusiewicz (właścicielka PRimavera PR&Events) i Katarzyna Parysek (Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania, Szef Miejskiego Zespołu ds. Organizacji Konferencji Klimatycznej). Podczas targów odbyła się również organizowana przez Event Managers Club i Międzynarodowe Targi Poznańskie konferencja "Przyszłość w eventach".

Po raz jedenasty podczas uroczystej Gali Finałowej nagrodzono najpiękniejsze filmy w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych Tour Film 2008. Jury przyznało nagrody w 4 kategoriach:
1.Film służący promocji kraju, regionu lub miasta
I nagroda - Promocja Zdzisław Cozac za film "Bydgoszcz"
II nagroda - Centrum Kultury 105 w Koszalinie za film "Nakręcony Koszalin"

2. Film i spot reklamowy
I nagroda - AMC Communications za filmy “Wild Beauty of Montenegro" I “Wilderness Hiking
& Biking"
II nagroda - Ambasada RPA za film “South Africa. It’s possible"
Wyróżnienie - Urząd Miejski w Ostródzie za film "Ostróda - Mazury Zachodnie"

3. Film turystyczny zrealizowany i zgłoszony przez telewizję
Wyróżnienie - Telewizja Polska TVP Katowice za film "Śladami gwarków"

4. Prezentacja multimedialna
Wyróżnienie - Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie za prezentację "Mazovia Virtual Tour"

Grand Prix Tour Film 2008 przyznano Tourist Organization of Belgrade za filmy “Plug and Play" i “Belgrade - City of Culture".

Nagrodę Specjalną Prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich otrzymał Urząd Miasta Świnoujścia za film "Świnoujście - kraina 44 wysp".

Natomiast nagrodę Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej i Nagrodę TV Biznes dostały Media Promocja Zdzisław Cozac za film "Bydgoszcz"

W konkursie Acanthus Aureus wyróżniono wystawcy, których stoiska najbardziej sprzyjały realizacji strategii marketingowej firmy. W bieżącym roku przyznano 9 nagród:
allewakacje.pl, Poznań - Pawilon 3 a, stoisko 149
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie - Pawilon 5, stoisko 1
Urząd Marszałkowski WojewództwaA Podlaskiego, Białystok - Pawilon 5, stoisko 7
Śląska Organizacja Turystyczna, Katowice - Pawilon 5, stoisko 12
Urząd Miasta Poznania, Poznań - Pawilon 5, stoisko 26 a
Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Poznań - Pawilon 5, stoisko 26
Wielkopolska A Organizacja Turystyczna, Poznań - Pawilon 5, stoisko 27
Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, Toruń - Pawilon 5, stoisko 58
Czech Tourist Authority - Czechtourism, Praga - Pawilon 5, stoisko 212

W II Mistrzostwach Polski Kierowców Autobusów, które organizowała redakcja dwumiesięcznika Polski Traker Bus wraz z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi wzięło udział 52 kierowców. Konkurowali ze sobą w dwóch kategoriach: transport miejski oraz transport turystyczny.

Wśród kierowców z transportu miejskiego najlepszymi byli:
1.Grzegorz Nowak - MPK Poznań,
2.Waldemar Król - MPK Poznań,
3.Ireneusz Tausz - MPK Piła.

Natomiast w kategorii transport turystyczny zwyciężyli:
1.Marcin Szczepiński - PKS Mrągowo, najlepszy kierowca w konkursie jubileuszowym OZPTS,
2.Wojciech Sadowski - PKS Białystok,
3.Lech Król - PKS Elbląg.

Marcin Szczepiński został najlepszym kierowcą II Mistrzostw Polski Kierowców Autobusów.

Nagrodzono również wydawców najlepszych książek o tematyce krajoznawczej i turystycznej. XVII Ogólnopolski Przegląd Książki Krajoznawczej i Turystycznej zorganizował PTTK Zarząd Główny, na zlecenie którego działa Wielkopolski Klub Publicystów Krajoznawczych oraz Urząd Marszałkowski w Poznaniu i Międzynarodowe Targi Poznańskie.

W konkursie wyróżniono:
kategoria: albumy krajoznawcze
1. Piotr Maluśkiewicz, fot. Karol Budziński, Małgorzata Fijałkowska, Piotr Maluśkiewicz, Jerzy Miecznikowski, Zbigniew Szmidt, "Gotyckie kościoły w Wielkopolsce", Wydawnictwo Wielkopolskiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury,
2. Józef Partyka, fot. Christian Parma, "Orle Gniazda", Wydawnictwo PARMA PRESS,
3. Renata i Andrzej Drozd, fot. Renata i Andrzej Drozd, Andrzej Czapiewski, Krzysztof Dymek, Wojciech Ostapowicz, Robert Puciata, Jarosław Ramucki, Maciej Romański, Leszek Skwara, Krzysztof Sokal, "Rurzyca", Oficyna Reklamowo-Edytorska DRACO ART.

Kategoria: przewodniki
1. Marek Barszcz, Judyta Kurowska-Ciechańska, Ariel Ciechański, "Technika", Carta Blanca,
2. Piotr Maluśkiewicz, "Wielkopolska",
3. Paweł Zalewski (red.) "Polska z dziećmi", Carta Blanca.

Kategoria: monografie i inne opracowania krajoznawcze
1. Józef Partyka, "Dolina Prądnika na starej widokówce i pocztówce", Wydawnictwo DIKAPPA,
2. Wiesław A. Wójcik, "W kręgu Tatr", Tatrzański Park Narodowy,
3. Michał Zielkiewicz (red.), "Tatry". Album-Atlas-Przewodnik, Wydawnictwo ExpressMap.

Kategoria: mapy i atlasy
1. "Międzyrzecki Rejon Umocniony. Pojezierze Łagowskie", Wydawnictwo Turystyczne PLAN,
2. "Wielkopolska. Polska niezwykła", Demart SA,
3. "Puszcza Kampinoska", Wydawnictwo ExpressMap.

Kategoria: Informatory krajoznawcze i foldery
1. Paweł Zalewski (red.) "Parki narodowe i krajobrazowe w Polsce", Carta Blanca,
2. Zbigniew Rudziński, Piotr Chara, "Chronione obszary powiatu gorzowskiego", Oddział PTTK Ziemi Gorzowskiej,
3. Krzysztof Fronczak "Leśne kompleksy promocyjne. Las w dziewiętnastu odsłonach", Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.

W tegorocznej edycji targów można było wziąć udział w Otwartym Turnieju Speedmintona, obejrzeć mecz mistrzów, pokazy akrobacji rowerowej w wykonaniu wicemistrza świata Marcina Bugajewskiego, Makietę Stadionu Miejskiego w Poznaniu na EURO 2012, a także wysłać bezpłatnie pocztówkę z pozdrowieniami z targów na stoisku Allewakacje.pl, wziąć udział w bezpłatnych wycieczkach objazdowych po Poznaniu zabytkowym autobusem oraz wygrać nagrody ufundowane przez Wizz Air, Jet Air, Trade&Travel Company Konsorcjum Polskich Biur Podróży i wydawnictwo Pascal w Wielkim Konkursie Międzynarodowych Targów Poznańskich "Hasło na Jubileusz 20 - lecia Tour Salon".

Na teren targów wszystkich gości bezpłatnie woził "Wesoły tramwaj Tour Salon".

W dniach 21 - 24 października przyszłego roku odbędzie się 20- ta edycja tych poznańskich targów turystycznych. Tour Salon pojawi się w nowej szacie graficznej z jeszcze większą ilością wydarzeń oraz atrakcji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Tour SalonN Poznań targi targi turystyczne Magdalena Halicka - Gołębiowska wystawcy stoisko konkurs nagroda laureat zwycięzca SPA turystyka biznesowa Extreme port lotniczy Ławica Norwegia Elżbieta Dzikowska Robert Sowa Konrad Konieczny Kapitan Kultura Sylwester Pawłowski workshop BUY POLAND spotkanie Ewa Bartkowiak Business Planner Seminarium Turystyki Biznesowej MICE film zdzisław cozac album krajoznawczy rurzyca drozd krusiewicz piła gdańsk marcin salon 2008 podsumowanie wojciech sadowski białystok na elbląg




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję