TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Rok bankructw biur turystycznych?

Orbis Travel to nie pierwsze i nie ostatnie biuro, które upadło w tym sezonie. Blisko 40% polskich biur podróży jest w bardzo złej kondycji finansowej - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".


Rośnie liczba zadłużonych biur. W czerwcu w Krajowym Rejestrze Długów było ich 94. Obecnie ta liczba wzrosła do 134. W KRD jest znane biuro Almatur i śląski Śląsku Opolanin. 39% firm jest w bardzo złej kondycji finansowej, a kolejne 28% w złej - wg danych Dun&Bradstreet Poland.

To nie koniec bankructw w tym roku - twierdzą specjaliści branży. Co więcej w tym roku może paść rekord. Ten rok był bowiem kryzysowy dla biur - najpierw pył islandzki, potem katastrofa smoleńska i powodzie. Wszystko to spowoduje, że większość biur zamknie rok stratami.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
upadek upadłość bankructwo biura bankructw biur turystycznych podróży złej kondycji finansowej zadłużenie długi KRD


Komentarze:

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 10:33 78.131.149.*]

      No cóż... rząd robi oszczędności, więc raczej nie pochyli się nad tym, że polscy touroperatorzy mają chyba najgorsze otoczenie biznesowe w Europie: najwyższy VAT od usług turystycznych, drakońskie opłaty lotniskowe, praktyczna blokada na pozyskiwanie dotacji unijnych. Szeroka publiczność postrzega nasze biura jako krezusów, którzy robią niesamowity biznes, nie sądzę, żeby komuś przyszło do głowy, że organizator imprezy ma realną marżę rzędu 5-7%. To w ogóle cud, że polskie biura funkcjonują przy takim poziomie zysku - jak to się ma do innych branż gospodarki? Nie dziwi zatem, że każde zawirowanie typu wulkan, powódź, żałoba narodowa - powodują, że po prpostu nie ma z czego pokryć strat. Polskie firmy turystyczne nie mają "zapasowego" kapitału, bo nie ma możliwości go wypracować. Żyje się z dnia na dzień - oby tylko wystarczyło na wypłaty dla pracowników. Uważam, że jeśli turystyka wyjazdowa w Polsce ma przeżyć - nieodzowne jest działanie rządu - tej branży po prostu trzeba ulżyć, chociażby niższym podatkiem. To właśnie turystyka jest najmocniej doświadczoną przez kryzys branżą w tym roku, mimo dużej operatywności podmiotów i naprawdę wyżyłowanej do granic wydajności pracy.   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-09-30 10:50 83.22.250.*]

        Bardzo słuszne spostrzeżenia. Jesień i zima każdego roku to dramat. Wszystko co się zarobi w sezonie letnim - trzeba dziurę załatać jesienia i zimą, a i to nie zawsze wystarczy.   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-09-30 11:10 87.205.12.*]

        Prawie się popłakałem nad smutnym losem organizatorów. Sami sobie zgotowali ten los. Czy potrzebne są w Polsce na 4 000 biur podróży prawie 3000 organizatorów?? Dlaczego nie rozróżnia się organizatora od agenta-sprzedawcy?. Biuro podróży sprzedaje podróże a organizator jest ich producentem. Kilku lub kilkunastu dobrych producentów wystarczyło by dla całej branży. To co wyprawiają nasi organizatorzy, prosi się o pomstę do nieba. Szafowanie zniżkami, ofertami specjalnymi, oszukiwanie klientów i łapanie ich na super ceny, sprzedaż poniżej kosztów, to podstawowe grzechy w turystyce. Pamiętajcie, że wszyscy gotują na wodzie i nikt cudów nie wymyśli. Można charterować jeszcze bardziej egzotyczne linie lotnicze (bo tanie) lub wyszukiwać coraz podlejsze (tańsze) hotele. Ale do czego to doprowadzi. Skończy się na tym, że duże zagraniczne koncerny opanują nasz rynek i wtedy może będzie łatwiej się sprzedawało, klienci będą mieli lepszą ofertę a polscy organizatorzy będą musieli od nich się uczyć jak prowadzić interes. Życzę wszystkim wyczyszczenia rynku z niepewnych organizatorów i spokoju przy oferowaniu usług turystycznych, bez obawy czy klienci mnie nie zlinczują, bo sprzedałem im (z dobrej woli) jakieś badziewie naszych garażowych firemek.   odpowiedz »

        • Będą kolejne upadki biur? 

          [2010-10-05 16:53 83.19.133.*]

          Przypominam że Microsoft powstał w garażu!
          Kolejne koncesjonowanie, dzielenie na lepszych i lepsiejszych prowadzi do monopolu. Dlaczego kilku czy kilkunastu? Ja uważam że tyle na ile pozwoli rynek. Wszelkie ograniczenia i nadmierne koncesjonowanie prowadzi do zachwiania demokracji lub ktoś z kolesi w ten sposób widzi zarobek. A jak kupujesz jogurt czy kiełbasę to koniecznie musi być od dużego?
          Rozróżnia się Agenta od Tour Operatora ale nie wszyscy zwracają na to uwagę. Zdarzają się klienci, którzy nie wiedzą z jakiego biura byli na wczasach liczy się tylko cena!!! Troszkę już tego widziałem i przeżyłem - 20 lat w turystyce. Pisze trochę skrótowo ale muszę wziąć się też do pracy bo nikt mi nie da nic za darmo i musze myśleć o konkurencji jest ich przecież ze 4 tyś. Pozdrawiam   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-09-30 15:15 79.191.48.*]

        Zgadzam się... jak pomyślę że podatek od marzy to min 19% plus do tego 22% VAT plus do tego ZUS, koszty utrzymania pracowników, koszty utrzymania biura to aż mi się włosy na glowie jeżą... kto na to zarobi???
        A krzyczą że szefostwo się dorobiło...
        A rząd zamiast pomagać to nam jeszcze podnosi podatki, VAT, wymyśl nowe podatki ... i do czego to doprowadzi???   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 10:57 83.12.162.*]

      aż boję się pomyśleć, które biuro będzie następne.....   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 11:32 83.0.175.*]

      Biura bankrutuja to prawda jezeli ze wszystkiego muszą
      się dokladnie rozliczyć zapłacic fiskusowi i nie wystarcza
      Panowie prezesi muszą napełnic portfel - jest to prawdą że Polak przy kasie i na stanowisku traci pamięć i oriętacje jest głupii głupii głupii jak trep. Uwaga TRIADA , TRIADA TRIADA tam też nie przyjemnie pachnie bankructwem, zrobili szybko sprzedaż lato 2011
      chcą utrzymąc sie zimą brak kasy UWAGA , UWAGA   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-09-30 11:41 83.15.32.*]

        Też tak myślę, ale życze im jak najlepiej. Chą pełnych wpłat od klientów w zamian dając 5% zniżki, to nie wróży dobrze, po prostu nie mają kasy.....   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-01 07:31 95.48.230.*]

        jak wyglada kodycja triady-mam zamiar kupic wycieczke na 2011r   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 11:44 79.187.136.*]

      Słyszałem, ze viva tez jest w zlej kondycji finansowej   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 11:47 83.23.207.*]

      Witam wszystkich !
      TEz pracuje w branży turystycznej i tak obserwuje poczynania organizatorow
      Trzeba uwazac jakiego touroperatora sie poleca klientom.Z moich obserwacji to ITAKA może mieć duże problemy,przy cenach w jakich sprzedawali imprezy.Ja jestem ostrożny w sprzedazy ich imprez.
      Mam nadzieje ze to sie uspokoi bo dziennikarze tylko szukają sensacji ,zeby bylo o czym pisac i czym sie podniecac
      Damy rade bo nie mamy innego wyjscia
      Pozdrawiam całą branżę.   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-03 16:27 83.16.73.*]

        Ale że za Tanio? Czyżby nie zadowolony kontrachent ? Może za małą prowizję dali.   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 11:47 178.42.251.*]

      Może w dobie kryzysu ktoś z decydentów pomyśli, że turystyka generuje znaczące wpływy do budżetu i w związku z tym warto nie zamordować tej branży.
      Nigdy nie było ministerstwa turystyki. Zawsze gdzieś "doklejano" turystykę i traktowano jak "piąte koło u wozu". Trudno o profesjonalne podejście do tematu, brak doświadczonych ludzi, raczej na zasadach "kolesiostwa" i partyjniactwa dobieranie kadr.
      Wszelkiego rodzaju POTY, ROTY,LOTY,PITY zamiast solidnego promowania branży i lobbowania na rzecz turystyki nie spełniają swojej roli i stają się symbolem dobrze ustawionego stołka, na którym od wyborów do wyborów za solidne pieniądze da się przesiedzieć.   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 11:59 83.0.175.*]

      Najlepiej organizować dla szkół , rozmawiałam z nauczycielka, nigdy przez biuro nie zorganizuje zielonej
      szkoły. Jesteście drodzy na wszystko musicie miec faktury. Ja daje rade za małe pieniądze to jest 460 zł os. zorganizować zieloną szkołe pobyt 6 dni. Jak to robisz noclegi nie biorę rachunku mam znajomych w Zakopanym , transport nie wystawia faktury,parking bez rachunku, przewonik bez rachunku 8 godz 180 zł
      Tak można żyć itak się da. Szkoły i kościoły faktury VAT ZW.powinny posiadać odrazu więcej jest kasy w budżecie. Wszyscy się bogacą bokiem ukraśc i nie zapłacić VATU. Dobry interes robią na szkolach biznes kwitnie. Nauczyciele nauczyli się płakać z rodziców i dzieci robić biedaków aby tylko kwitła szara strefa.   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-05 13:46 81.168.255.*]

        To takie nauczycielki trzeba zgłaszać do Izby Skarbowej.   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 12:46 62.111.170.*]

      Oswiadczenie Almaturu w sprawie artykułu w Dzienniku Gazecie Prawnej jest na ich stronie internetowej: http://www.almatur.pl/oswiadczeniegp.php   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 15:08 79.191.48.*]

      Ciekawe kto jeszcze upadnie w tym roku...
      Viva Club (tak się nazywa to biuro) nie podobało mi sie od dawna. Jak powiedzieli ze nie podadzą zadnego kontaktu do przedstawiciela to wycofałam się z podpisania z nimi umowy.
      Oasis rzeczywiście nie ma nic na listopada, a to dziwne bo oni mają nawet swoje hotele w Tunezji, nie tylko dobre kontrakty, ale Tunezja u nich w tym roku w lato była droga.
      GTI nie ma juz ofert na zaden inny kierunek niż Turcja, nie ma Egiptu, Tunezji... też dziwne...
      Orbis mając problemy nie chciał podpisac umowy z nowym agentem, bardzo dziwna polityka.
      Co do Alfa Star to od nowych agentów żądają opłaty wpisowej w wysokości 1200zł. Może też upadnie...
      Itaka nie chce podpisywać wogóle umów z nowymi agentami, tak samo jak Rainbow Tours.
      Z Triadą się nie pracuje bo słaba obsługa...
      Cóż to za wariactwo na rynku.... ???   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-01 16:50 79.190.205.*]

        Ale GTI nigdy nie mialo TUNEZJI czy Egiptu jak tu piszesz...   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-02 11:43 79.184.167.*]

        A co się dzieje z touroperatorem Swiecki Travel, niby firma funkcjonuje, a w tym roku w ogóle nie mieli ofert.
        Dziwna sytuacja, dzwoniłam do nich w tym roku parę razy, ciągle mówili, że oferta jest w przygotowaniu,a lato się skończyło, ofert żadnych nie było.   odpowiedz »

        • Będą kolejne upadki biur? 

          [2010-10-04 19:21 83.7.207.*]

          Witam . Święcki z powodu kryzysu w Grecji w tym roku rzeczywiście długo przygotowywał ofertę ale ostatecznie w czerwcu na początku powiedzieli że nie wprowadzając produktu na lato 2010 . Po prostu każdy kto ma hotele w Grecji wie że w tym roku była ona o 30 % średnio droższa i nie opłacało się jej sprzedawać. Więc może w przyszłym roku jak już Grecja załata dziurę budżetową coś spuszczą z cen.   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-05 15:04 83.13.225.*]

        Masz takie pojecie o branży że strach się bać !!!!!Nie dziwię się że nie chciano podpisać umowy z takim "agentem"   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 15:12 79.191.48.*]

      Byłabym ostrożna z publicznymi informacjami kto upadnie...
      Dziennikarze mają swoją pracę, ale tez trzeba tochę myśleć i ruszać głową a nie tylko mysleć o zyskach....   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 15:18 79.191.48.*]

      Taaak a jeszcze całe mnóstwo osób indywidualnych, firm nie zwiazanych z turystyką sami sobie organizuje imprezy, wyjazdy itd... Nie płacąc od tego podatków, nie wystawiając faktur, nie biorac odpowiedzialności... Dogadując sie na prowizję z hotelami, transportowcami, przewodnikami itd bez podatków i jakoś nikt tego nie sprawdza, nie szuak, nie gani... Jak to jest????   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 16:12 79.187.132.*]

      Sami w branzy sobie szkodzimy, szkodzą nam nielegalni organizatorzy ( szara strefa- OGROMNA), prześciganie się ofertami last, ect. Należy zapanować na tym i wytłumaczyć klientom dlaczego tak się dzieje! Oddawanie częściowe swoich wynagrodzeń, norma!
      Należy w końcu przyjrzeć się sobie i poczytać o uczciwości kupieckiej, etyce handlowca, poziomie usług ...gdzie w Europie po wejściu do biura klient pyta : a ile dolicza pani prowizji, a ile może mi pani opuścić cenę... to wszystko składa się na UPADEK !
      Drogo kliencie wymuszjąc na nas rabaty te z pod stołu- zabierasz cześć naszej pensji! pracownik b.p.   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-09-30 16:41 79.191.48.*]

        Dokładnie!!! Brawo!!!
        Robiąc ofertę incentive klient prosi o wyznaczenie poszczególnych kosztów i prowizji biura też. Jak im pokażesz ze masz na tym 10% to krzyczy dlaczego tak dużo i chce byś mu dał rabat... a gdzie koszty, obsługa, biuro, telefony itd itd ... A potem są upadki.... i tych dużych i tych małych...   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-09-30 19:17 89.25.242.*]

        Ok. Rozumiem, że zabieram Pani pensję. Nie będę tego robić. Skorzystam z usług konkurencji   odpowiedz »

        • Będą kolejne upadki biur? 

          [2010-09-30 20:15 87.105.24.*]

          Jestem ciekaw ilu z WAS kochani klienci targuje się w sklepie spożywczym gdzie marża jest co najmniej 25%..... albo w sklepie RTV o telewizor plazmowy....

          Jakoś nie widzę cwaniaków, którzy zanim kupią wycieczkę wrzeszczą od progu ile dostaną rabatu.....

          Ludzie opanujcie się!!!! wiadomo, że każdy chce kupić jak najtaniej, ale nie róbcie z siebie bezczelnych chamów. nie na każdym produkcie jest 10% prowizji - zdarza się, że jest i mniej. Nie wspomnę o płatnościach drodzy klienci - Agent zaraz po założeniu rezerwacji jest zobowiązany wpłacić całość środków za rezerwację do organizatora, więc bierzcie pod uwagę także dobro pracownika i nie zachowujcie się jak w sklepie z ciuchami. (założonej rezerwacji nie da się wycofać bez KONSEKWENCJI!)

          Na pracownikach biur podróży spoczywa ogromna odpowiedzialność a wdzięczność klientów za polecenie dobrych hoteli często jest znikoma.

          Życzę wszystkim super tanich wczasów!!! najlepiej w promocji za 1zł   odpowiedz »

          • Będą kolejne upadki biur? 

            [2010-10-01 14:00 79.191.55.*]

            Bardzo dobra wypowiedź. Popieram.   odpowiedz »

          • Będą kolejne upadki biur? 

            [2010-10-01 17:16 89.25.242.*]

            "nie róbcie z siebie bezczelnych chamów"
            Chciałam zaznaczyć, że ja Pana/i nie obrażam, ani nie używam w stosunku do Pana/i określeń pejoratywnych, bądź też takich, które miałyby przynieść Panu/i jakąkolwiek ujmę
            "bierzcie pod uwagę także dobro pracownika"
            Zatrudnijcie mnie na stanowisku specjalisty HR w Waszej firmie (i dobrze zapłaćcie) to wówczas będę dbać o "dobro pracownika". W tej chwili nie znajduje się to w zakresie moich obowiązków.
            Życzę miłego popołudnia
            Tina   odpowiedz »

        • Będą kolejne upadki biur? 

          [2010-09-30 20:18 87.105.24.*]

          cyt. "Ok. Rozumiem, że zabieram Pani pensję. Nie będę tego robić. Skorzystam z usług konkurencji"

          co do tej wypowiedzi to zabierze Pan/Pani pensję każdemu pracownikowi od którego wyłudzi Pan/Pani rabat....

          odgrażanie się, że skorzysta się z oferty konkurencji niczego tutaj nie zmienia.

          pozdrawiam
          SW   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-01 15:37 178.215.205.*]

        dlaczego biura pracy organizując kursy dla bezrobotnych w zakresie branży turystycznej ludziom bez kompetencji dofinansowuja nowy podmiot gospodarczy kwotą kilkudziesięciu tysięcyzłotych bezzwrotną pożyczką -wystarczy przez okres 1 roku pseudodziałalności i kasa pozostaje w kieszeni to powoduje zamieszanie na rynku turystycznym brak wiary w uczciwość urzędników ....proszę to sprawdzić
        wieloletni właściciel biura podróży   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-09-30 16:13 79.187.132.*]

        odpowiedz »

    • Rok bankructw biur turystycznych? 

      [2010-09-30 19:11 89.25.242.*]

      Wiem, że osoby indywidualne i firmy spoza turystyki bardzo Was bolą. Sama bardzo sobie cenię wyjazdy takowe organizowane przez niektórych moich znajomych.
      Nie sądzę, abym kiedykolwiek skorzystała z oferty biura podróży.
      Pozdrawiam
      Tina   odpowiedz »

      • Rok bankructw biur turystycznych? 

        [2010-10-01 16:27 79.185.227.*]

        Brawo i w ten sposób kwitnie tzw. "szara strefa". Czytałam gdzieś że w turystyce to nawet 70%. Wycieczki szkolne-organizowane przez nauczycieli, pielgrzymki. Tylko pytam, dlaczego taka wycieczka zorganizowana przez panią nauczycielkę z programem identycznym jak w biurze podróży, kosztuje również jak w biurze podróży. Taka nauczycielka nie odprowadza podatku, nie ubezpiecza swojej firmy i "nie dolicza pensji". nie potrzebuje faktur.To co jest z różnicą pomiędzy wpłatą od ucznia a faktycznie opłaconymi świadczeniami? Zapytałam kiedyś Rodzica , czy nauczyciel przedstawił jakieś dowody, rozliczenie ile faktycznie kosztowała taka wycieczka, odpowiedż była jednoznaczna "a kto by śmiał podważać wiarygodność nauczyciela". Podobnie jest z pielgrzymkami organizowanymi przez księży. Kto śmie podważyć autorytet księdza, szczególnie w małych miejscowościach, gdzie się prawie wszyscy znają. Sądzę, że tu przepływają potężne pieniądze omijając Budżet Państwowy. Biura prowadzące legalną działalność są prześwietlone dokładnie.Jakoś nasi decydenci o tym nie chcą słyszeć, albo udają że nic o tym nie wiedzą   odpowiedz »

        • Rok bankructw biur turystycznych? 

          [2010-10-05 21:09 78.88.196.*]

          każdy nauczyciel musi rozliczyc wycieczkę przed dyrekcją, uczniami (szkoła ponadgimnazjalna) lub rodzicami (szkoły podst. i gimnazja) - nie da się oszukać!!!   odpowiedz »

    • Rok bankructw biur turystycznych? 

      [2010-09-30 19:14 89.25.242.*]

      Wiem, że osoby indywidualne i i firmy spoza turystyki są Waszym problemem. Sama cenię sobie takowe wyjazdy organizowane przez moich znajomych.
      Nie sądzę, abym kiedykolwiek skorzystała z oferty biura podróży.
      Pozdrawiam
      Tina   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-10-01 11:25 79.191.44.*]

      Nie chodzi o zabieranie pensji i nie chodzi też o to gdy sami sobie organizujecie wyjazd na własną ręke... Mam na mysli to iż organizują firmy, nauczyciele itd i biorą za to pieniadze pod stołem a to chyba nie jest uczciwe, prawda? Kazdy moze sam sobie z przyjaciółmi wyjechać gdzie chce i jak mu się chce. Jesli jednak organizuje to sam i bierze za to kase pod stołem, nie płacąc podatków to juz nie jest fajnie.
      Do tego jak wchodzi do biura to od razu zachowuje się tak jakby koniecznie chciał nam wydrzec cały nasz zarobek, krzycząc o zniżkach, rabatach i konkurencji to też nie jest fajne.
      Nie mam nic przeciw temu ze zorganizujesz sobie sama wakacje z przyjaciółmi, ale pozwól nam pracować i życ normalnie.
      Czy Ciebie ktoś pyta ile masz na danym prdukcie/usłudze marży? Czy ktos krzyczy ile Ty na tym zarabiasz??? Itd itd itd...   odpowiedz »

      • Będą kolejne upadki biur? 

        [2010-10-01 15:55 89.25.242.*]

        Jeżeli nie odpowiada Pani sposób, w jaki traktują Pana/Panią w pracy tj. krzyczą na Panią, to proponuję sobie ją zmienić.
        Życzę powodzenia w szukaniu branży, w której pracownika klienci/kontrahenci/szefowie noszą na rękach. Może popracuje Pan/i przez rok jako nauczyciel w gimnazjum?
        Pozdrawiam
        Tina   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-10-01 15:44 89.79.153.*]

      Chyba w sprawie Almaturu czytałem sprostowanie, że nie jest zagrożony   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-10-05 16:21 81.219.93.*]

      Czytam te banały i uwierzyć nie mogę własnym oczom. Przecież to wy sami nauczyliście klientów że można dzielić się prowizją, więc do kogo te żale. Pracuję w turystyce 12 lat i nie dzielę się prowizją. Efekt? "cwaniacy" do mnie nie przychodzą tylko idą do konkurencji. Strata niewielka. Policzyć łatwo 100 zł prowizji minus 22% VAT = 78 zł minus 19% dochodowy liniowy 63,18 zł (minus koszty własne) to ile ci zostanie z tych 100 zł? Jak ktoś nie umie liczyć własnych pieniędzy to jego sprawa.   odpowiedz »

    • Będą kolejne upadki biur? 

      [2010-10-06 13:58 80.52.226.*]

      przecież rzad sam zaprasza do uprawiania"szarej strefy"
      Agrotureystyka - teraz przyjmuje cały autokar czyli ok 45 osob.

      Ma miec 5 pokoi zwolnionych z podatku.

      Czy widzieliscie teraz te agroturystyki?
      full wypas na 70 osob!
      Nikt ich nie sprawdza, nie kupują żadnej licencji na alkohol, nie zatrudniają paracowników - wszytsko to "szara strefa". Tylko Gratulować rzadowi za super akcje Urzedu Skarbowego w miejcowosciach letniskowych! no po prostu - "rewelacja"

      normalna firma - to chłopiec lub dziewczynka ( własciciele) do bicia: ZUS, PIP, PIH, Sanepid, Urzad Skarbowy, Stoart, Zaiks, TV, i wiele innych.
      A klient z kasą - to przecież klient inteligentny i wykształcony i liczyć potrafi - jedzie do Grecji, Bułgarii, tunezji i Egiptu - z Internetu, na prywatną kwatere u nich. Tylko czy też do "szarej strefy" - sprawdzcie jak pracują inne rzady.

      w Koncu sami głosowaliście na PO - miastowi i wykształceni na PO a reszta na PIS , ponoć - to o co ta heca?   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję