TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






1,5 mld zł na drogi krajowe w Małopolsce

W tym roku krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dysponuje budżetem w wysokości około 1,5 mld zł. Środki jakie zostały przewidziane na rok 2009 są na podobnym poziomie jak w 2008 r. - wówczas na inwestycje oraz utrzymanie dróg wydano 1,4 mld zł.


W czwartek, dyrektor oddziału Jacek Gryga poinformował dziennikarzy, że w tym roku zakończy się kilka bardzo istotnych inwestycji na drogach Małopolski, a także rozpoczną się kolejne. Za najważniejsze zadanie w regionie uważa się budowę nowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Krakowem oraz Tarnowem.

Zapowiedziano na sierpień 2009 oddanie do użytku pierwszego 20-kilometrowego odcinka autostrady pomiędzy Krakowem a Szarowem razem z węzłem autostradowym "Szarówń". Budowa, która trwa od roku 2007 roku, będzie kosztowała 839,3 mln zł. W tym rok zaplanowano ponadto zakończenie budowy ekspresowej obwodnicy Lubnia na "zakopiance", której koszt wyniesie 166 mln zł, a także modernizację: obwodnicy Tarnowa na drodze krajowej nr 4, lewej jezdni dwupasmowej "zakopianki" między Krakowem i Myślenicami oraz drogi krajowej nr 7 prowadzącej od Rabki do granicy państwa ze Słowacją w Chyżnem.

Najważniejszą rozpoczynaną w tym roku inwestycją jest budowa 57- kilometrowego odcinka autostrady A4 Kraków-Tarnów między Szarowem oraz Tarnowem. Został już ogłoszony przez GDDKiA przetarg na wykonawców tej inwestycji. Według planów, roboty budowlane rozpoczną się w drugiej połowie tego roku. Na stworzenie autostrady wykonawcy będą mieli od momentu podpisania umowy, dwa lata. Wartość inwestycji zostanie poznana, kiedy oferenci złożą wiążące oferty.

W przeciągu najbliższych miesięcy ma się rozpocząć budowa nowego 2,4-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 94, który bezpośrednio połączy autostradę A4 z drogą Kraków - Olkusz. Trasa, której budowa będzie kosztować 150 mln zł, zostanie oddana na początku 2011 roku.

Jeszcze w tym roku planowane jest ponadto rozpoczęcie budowy kolejnego, 4,4-kilometrowego odcinka drogi S-7 w Krakowie, pomiędzy węzłem "Rybitwy" a węzłem "Igołomska", który jest równocześnie częścią wschodniej obwodnicy miasta. Trasa będzie prowadzić 700-metrowym mostem wantowym przez Wisłę.

Drogowcy mają w planach w roku 2009 rozpoczęcie 12 zadań związanych z przebudową istniejących już dróg oraz opracowanie dokumentacji dla przyszłych zadań, pośród których znalazły się m.in. budowa bezpośredniego dojazdu z autostrady A4 do portu lotniczego Kraków-Balice, budowa odcinka ekspresowego "zakopianki" od Lubnia do Rabki z najdłuższym w Polsce tunelem mierzącym 2,1 kilometra, a także obwodnic Łapczycy, Zatora, Limanowej, Nowego Sącza, Dąbrowy Tarnowskiej, Chrzanowa oraz Zabierzowa.

Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA zaznaczył, że wszystko to oczywiście plany, natomiast ich realizacja będzie zależała od wielu czynników.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad GDDKiA budżet Małopolski autostrada pomiędzy Krakowem a Szarowem obwodnica Tarnowa budowa ekspresowej obwodnicy Lubnia na zakopiance między Krakowem i Myślenicami inwestycje na drogach w Małopolsce Kraków-Olkusz Rybitwy Igołomska Łapczyca Limanowa Nowy Sącz Dąbrowa Tarnowska Chrzanów Zabierzów trasy dwujezdniowe A4 Jacek Gryga




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję