Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
W Gdańsku odbył się Kongres Stowarzyszenia Dziennikarzy Turystycznych AJT
W dniach 22 - 25 października w Gdańsku, odbył się 12. Kongres Stowarzyszenia Dziennikarzy Turystycznych AJT (Assotiation des Journalistes de Tourisme z Francji. Jest to pierwszy kongres tego stowarzyszenia, który odbył się w Europie Centralnej.
Prawie 80 dziennikarzy, przedstawicieli wydawnictw rynku francuskiego spędziło w Gdańsku i na Pomorzu trzy dni, w czasie których zapoznali się z potencjałem turystycznym miasta i regionu.
Kongres zorganizowali Urząd Miasta Gdańska oraz Przedstawicielstwo Polskiej Organizacji Turystycznej w Paryżu, przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, Pomorskiej regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Urzędu Miasta Sopotu. Partnerami projektu były Polskie Linie Lotnicze LOT, Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku oraz Hotel Scandic.
Wśród uczestników kongresu znaleźli się dziennikarze takich wydawnictw jak: Le Figaro, Le Monde, Gala, Femme Actuelle, L’Express, Le Point,
La Tribune, Nouvel Observateu, czy magazynów branżowych jak Tour Mag i Quotidien du Tourisme.
Pierwszego dnia, w zabytkowym budynku Rady Miasta Gdańska odbyły się walne obrady stowarzyszenia i konferencja prasowa dla prasy regionalnej i krajowej. Oficjalnego otwarcia obrad Stowarzyszenia AJT dokonał Przewodniczący Rady Miasta Gdańska - Bogdan Oleszek. Wieczór dziennikarze spędzili w Sopocie, gdzie zostali podjęci kolacją w Hotelu Grand, a wcześniej obejrzeli centrum kurortu i molo.
Drugi dzień przeznaczony został na promocję najcenniejszych zabytków Gdańska i Pomorza - dziennikarze zostali podzieleni na grupy, z których jedna udała się do zamków w Malborku i Gniewie, gdzie uczestnicy obejrzeli pogoń za lisem i pokazy ujeżdżenia z okazji Dnia św. Huberta. Druga grupa podążyła gdańskim szlakiem Bursztynu, zwiedzając Muzeum Bursztynu, bursztynowy ołtarz w Kościele św. Brygidy, pokaz obróbki bursztynu, koncert szant i poławianie bursztynu na plaży. Trzecia grupa zwiedzała Gdańsk śladami gotyckiej przeszłości miasta odwiedzając, min. zabytki i kościoły starego miasta i uczestnicząc w koncercie organowym w Katedrze oliwskiej.
Trzeci dzień przeznaczony został na prezentację oferty turystycznej Gdańska, kandydata na Europejską Stolicę Kultury w 2016 r. - jego dziedzictwa kulturowego, bazy hotelowej i gastronomicznej oraz elementów symbolicznych dla miasta, w tym stoczni i legendy Solidarności.
Pomysł zorganizowania Kongresu AJT w Polsce wypłynął z inicjatywy Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu, który od wielu lat utrzymuje kontakt z AJT i promuje wśród jego członków Polskę oraz namawia do popularyzowania naszego kraju na francuskim rynku czytelniczym.
Decyzja o zorganizowaniu Kongresu w Gdańsku podjęta została przez Zarząd AJT 19 marca 2009 r. Realizacja tej inicjatywy możliwa była dzięki Miastu Gdańsk, które wyraziło gotowość przyjęcia dziennikarzy. Ważnym elementem było także wsparcie Polskich Linii Lotniczych LOT, których czarterem dziennikarze podróżowali z Paryża. Partnerami projektu są także Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz Miasto Sopot. Konkurentem Gdańska, ubiegającym się o przyjęcie dziennikarzy w 2009 roku była Barcelona. W tej perspektywie wybór Gdańska na miejsce kongresu jest wyrazem zainteresowania dziennikarzy francuskich Polską jako krajem wartym odkrycia i popularyzacji wśród publiczności francuskiej, a jednocześnie wyrazem zaufania dla polskich partnerów. Dla Gdańska, kongres jest okazją efektywnej promocji za granicą, dającą szansę na pozyskanie publikacji, a w perspektywie kandydatury do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury - skutecznym sposobem na kształtowanie opinii publicznej, tak w kraju, jak i zagranicą.
Kongresy AJT organizowane są rokrocznie, naprzemiennie za granicą i na terenie Francji. Ich celem jest przybliżenie dziennikarzom najciekawszych pod względem turystycznym regionów, a poprzez to, wzrost zainteresowania czytelników rynku francuskiego daną destynacją.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Za rok turyści zobaczą odmieniony Grunwald
W górnych partiach Bieszczad II stopień zagrożenia lawinowego
Kłopoty turystyki przyjazdowej do Irlandii
Londyn bez czerwonych piętrusów!
Latarnia w Niechorzu zaświeci nowymi kolorami
Marriott na liście najlepszych pracodawców
Allegrowe perełki: Katalogi Turystyczne na sprzedaż
Mazowsze: Nie będzie lotniska na Sadkowie?
10 urodziny "Polish Prestige Hotels & Resorts"