TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co dalej z PKP Przewozami Regionalnymi?

Jak powiedział wiceminister infrastruktury Radosław Stępień, resort nie chce, aby PKP Przewozy Regionalne upadły. Przewoźnik jest potrzebny na rynku, zaś jego obecne kłopoty są spowodowane trudnościami przy przekazywaniu spółki samorządom województw. Zarząd PKP PR realizuje plan restrukturyzacyjny, który potrwa ok. dwóch lat. Z usług spółki korzystają przede wszystkim uczniowie i studenci, a także osoby dojeżdżające do pracy. Połowa z tej grupy kupuje bilety okresowe.


Komornik zajął na początku tego tygodnia konta przewoźnika, aby zabezpieczyć w ten sposób roszczenie PKP Intercity w wysokości 89 mln zł, a to z kolei stało się powodem poważnych kłopotów z prowadzeniem działalności. Dług wzrósł, bowiem samorządowa spółka nie przekazywała swojemu obecnemu wierzycielowi pieniędzy ze sprzedaży biletów. Przewoźnik posiada ponadto zaległości płatnicze jeszcze z okresu, kiedy należał do Grupy PKP. Według danych spółki, dług przekracza 300 mln zł.

Jak powiedział wiceminister, gdyby resort nie wierzył, że PKP Przewozy Regionalne poradzą sobie na rynku, to nie podjąłby decyzji o przekazaniu spółki samorządom. Jego zdaniem, obecne władze PKP Przewozy Regionalne powinny spojrzeć na prowadzoną przez siebie działalność jak na biznes, pilnując przychodów i wydatków.

Wiceminister twierdzi, że jest jeszcze za wcześnie, aby przesądzać o przyszłości PKP Przewozy Regionalne. Jak powiedział, to marszałkowie województw wiedzą najlepiej, jakie są potrzeby przewozowe na terenie ich regionów. Oni właśnie mogą w najlepszy sposób zorganizować trasy pociągów, aby mieszkańcy byli zadowoleni.

Rzecznik PKP Przewozy Regionalne Piotr Olszewski powiedział, że spółka musi przejść restrukturyzację. Program naprawczy jest już w trakcie realizacji. Zarząd przygląda się kosztom, szukając jednocześnie oszczędności. Trwają prace, nad przypisaniem kosztów przewozów do każdego województwa, tak, aby marszałkowie wiedzieli, co ile kosztuje.

Na mocy porozumienia przyjętego w grudniu zeszłego roku przez samorządy województw, przejęły one udziały w spółce. Rząd zobowiązał się jednocześnie m.in. do wyłożenia środków finansowych na zakup, modernizację oraz naprawy kolejowych pojazdów szynowych przewozów pasażerskich w latach 2009-2020. Każdego dnia, z połączeń PKP Przewozy Regionalne korzysta ponad 200 tys. pasażerów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Radosław Stępień PKP Przewozy Regionalne wiceminister infrastruktury PKP Intercity Grupa PKP Piotr Olszewski program naprawczy w PKP PR kolej w Polsce przewoźnik kolejowy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję