Co dalej z PKP Przewozami Regionalnymi?
Jak powiedział wiceminister infrastruktury Radosław Stępień, resort nie chce, aby PKP Przewozy Regionalne upadły. Przewoźnik jest potrzebny na rynku, zaś jego obecne kłopoty są spowodowane trudnościami przy przekazywaniu spółki samorządom województw. Zarząd PKP PR realizuje plan restrukturyzacyjny, który potrwa ok. dwóch lat. Z usług spółki korzystają przede wszystkim uczniowie i studenci, a także osoby dojeżdżające do pracy. Połowa z tej grupy kupuje bilety okresowe.
Komornik zajął na początku tego tygodnia konta przewoźnika, aby zabezpieczyć w ten sposób roszczenie PKP Intercity w wysokości 89 mln zł, a to z kolei stało się powodem poważnych kłopotów z prowadzeniem działalności. Dług wzrósł, bowiem samorządowa spółka nie przekazywała swojemu obecnemu wierzycielowi pieniędzy ze sprzedaży biletów. Przewoźnik posiada ponadto zaległości płatnicze jeszcze z okresu, kiedy należał do Grupy PKP. Według danych spółki, dług przekracza 300 mln zł.
Jak powiedział wiceminister, gdyby resort nie wierzył, że PKP Przewozy Regionalne poradzą sobie na rynku, to nie podjąłby decyzji o przekazaniu spółki samorządom. Jego zdaniem, obecne władze PKP Przewozy Regionalne powinny spojrzeć na prowadzoną przez siebie działalność jak na biznes, pilnując przychodów i wydatków.
Wiceminister twierdzi, że jest jeszcze za wcześnie, aby przesądzać o przyszłości PKP Przewozy Regionalne. Jak powiedział, to marszałkowie województw wiedzą najlepiej, jakie są potrzeby przewozowe na terenie ich regionów. Oni właśnie mogą w najlepszy sposób zorganizować trasy pociągów, aby mieszkańcy byli zadowoleni.
Rzecznik PKP Przewozy Regionalne Piotr Olszewski powiedział, że spółka musi przejść restrukturyzację. Program naprawczy jest już w trakcie realizacji. Zarząd przygląda się kosztom, szukając jednocześnie oszczędności. Trwają prace, nad przypisaniem kosztów przewozów do każdego województwa, tak, aby marszałkowie wiedzieli, co ile kosztuje.
Na mocy porozumienia przyjętego w grudniu zeszłego roku przez samorządy województw, przejęły one udziały w spółce. Rząd zobowiązał się jednocześnie m.in. do wyłożenia środków finansowych na zakup, modernizację oraz naprawy kolejowych pojazdów szynowych przewozów pasażerskich w latach 2009-2020. Każdego dnia, z połączeń PKP Przewozy Regionalne korzysta ponad 200 tys. pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Trudne warunki w Beskidach. Weekend pogodny i mroźny
Lokale gastronomiczne wprowadzają zakaz palenia
Kolejka na Kasprowy Wierch - może dojść do międzynarodowego skandalu!
Irena Eris inwestuje na Mazurach
PART opracuje strategię rozwoju turystyki Przemyśla
Zapytanie o Wczasy w Grecji Hotel Akti Musson
Touroperator nie może z góry ustalać wysokości potrąceń w przypadku rezygnacji z imprezy!
Nowy dyrektor Lufthansy w Polsce
Taksówkarze sparaliżowali Dublin!
Wycieczka do Czarnobyla - szalony pomysł?
Podróże do Iraku na pewno podniosą adrenalinę
Już kursuje superszybki pociąg na trasie Paryż - Monachium
Serwis internetowy dla podróżujących
Turyści porwani przez lawinę w Tatrach nie odnieśli obrażeń
Direct Fly zawiesił zagraniczne połączenia!
Konkurs turystyczny "Wędrówki Podkarpackie"
Dawne więzienia zamieniane w luksusowe hotele?
Szkolenia w zakresie informacji turystycznej
Sfinks: emisja publiczna max. 29,8 mln akcji
Właściciel Firmy a kierownik biura
Pilnie szukam pracy. Jestem osobą poważną
Otwieram pierwszą na Węgrzech kawiarnię polską nad Balatonem