TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

SkyExpress konkurencją dla Eurolotu?

Za kilka tygodni będzie można latać między polskimi portami regionalnymi z nowym przewoźnikiem SkyExpress. Firma będzie proponować swoje usługi nie pod swoją, ale zupełnie nową marką, która ma być znana w najbliższych dniach.


Jan Szczepkowski, prezes SkyExpress wyjaśnia - Właśnie dopinamy ostatnie szczegóły siatki połączeń. Natomiast Sebastian Stępak, rzecznik nowego projektu zapewnia - Pierwsze regularne loty ruszą w połowie kwietnia.

Wśród nowych połączeń znajdzie się sześć polskich portów lotniczych, miedzy innymi: Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz i Łódź. Jednocześnie mają zostać uruchomione loty do Kijowa i Lwowa, a także Wiednia i Kopenhagi. W sumie przewoźnik zaoferuje 12 nowych tras. W dalszych planach są jeszcze loty do Paryża i Brukseli.

SkyExpress będzie konkurencją dla krajowych lotów, które obecnie wykonywane są przez Eurolot dla LOT. Narodowy przewoźnik nie będzie dalej rozwijać siatki połączeń, ale zajmie się dowożeniem pasażerów z portów regionalnych do Warszawy.

Bilety na przeloty zagraniczne z SkyExpress będą kosztować około 100 EUR, a połączenia krajowe będą znacznie tańsze.

Sebastian Stępak przyznaje - 90% rejsów to będą operacje regularne, pozostałe to czartery. Firma będzie latała samolotami Saab 340, zabierającymi 34 osoby. Już 52-procentowe zapełnienie siedzeń pozwoli na osiągnięcie progu rentowności projektu.

Na początku firma będzie prowadziła sprzedaż biletów tylko przez internet i call center. Dopiero po jakimś czasie również uruchomi sprzedaż na lotniskach.

Obecnie SkyExpress zatrudnia 70 osób i oferuje przewozy cargo. Do końca roku firma planuje zwiększyć zatrudnienie do 112 pracowników. Właścicielami spółki są członkowie zarządu Jan Szczepkowski i Adam Moczulski oraz dwa fundusze: Ilski Capital Limited oraz Grove Holding.

W 2005 roku spółka wykazała obroty w wysokości 19,5 mln zł, z czego 93% pochodziło z obsługi kontraktów cargo. Natomiast zysk netto wyniósł 1,84 mln zł i został przeznaczony na rozszerzenie działalności.

Mimo obecności wielu tanich przewoźników w Polsce, żadnemu nie udało się z sukcesem uruchomić regularnych lotów krajowych. Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny w Ryanair za sprzedaż i marketing w Europie Środkowej poinformował - Na latanie po Polsce jest jeszcze o wiele za wcześnie. Ryanair prowadzi takie operacje w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Latamy samolotami zabierającymi 189 pasażerów, widać więc, jak znaczny musiałby to być ruch.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
SkyExpress loty krajowe konkurencja Eurolot Jan Szczepkowski Sebastian Stępak połączenia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję