Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Zepsute samoloty latają z pasażerami, bo muszą zarabiać?
W czwartek, 10 kwietnia na warszawskim Okęciu awaryjnie lądował Boeing 737, należący do Centralwings. Pracownik firmy, która obsługuje przewoźnika zaznacza, że usterki samolotów są bardzo powszechne, ale często tuszowane lub bagatelizowane.
Piloci przewoźników niskokosztowych przyznają, że w samolotach którymi latają, usterki zdarzają się bardzo często. Zaznaczają, że tani przewoźnicy w walce o niższe ceny oszczędzają na wszystkim. Pilot, który od trzech lat lata u tanich przewoźników wyznał - W każdej taniej linii obowiązuje jedna zasada: samolot na ziemi nie zarabia. Dlatego w powietrze wysyła się maszyny z niesprawnymi w pełni systemami. Jeśli któryś z kapitanów nie chce lecieć, zostaje zwolniony.
Piloci czasami muszą ryzykować, gdyż w tanich liniach zarabiają średnio o 30% więcej niż u przewoźników tradycyjnych. Jeden z pilotów podkreśla - Jednak nigdy pilot nie poderwie maszyny z ziemi, gdy wie, że może się to skończyć śmiercią. Nie jesteśmy samobójcami.
Pracownik firmy Warsaw Airport Services, która obsługuje tanie linie na Okęcie potwierdza, że usterki zdarzają się bardzo często - Nie ma tygodnia, żeby coś się nie stało. Głównie są to niegroźne awarie, które nie wymagają odwoływania lotów. Przede wszystkim uszkodzenia kontrolek i źle działająca klimatyzacja. Dodał też, że o poważnych awariach raczej się w ogóle nie mówi. Jednak zaznacza - Kilka miesięcy temu kapitan jednego z samolotów odmówił lotu, twierdząc, że maszyna ma niesprawny jeden silnik. Zamiast podstawić drugi samolot, przewoźnik wymienił załogę i maszyna poleciała z ponad setką pasażerów.
Koszt biletów na tanie przeloty ustalane są na granicy opłacalności. Pracownik techniczny lotniska tłumaczy -Jeśli samolot ma awarię np. na lotnisku w Warszawie, gdzie przewoźnik nie ma podpisanej umowy z serwisem, naprawa może kosztować krocie. Dlatego reperuje się tylko niezbędne do lotu podzespoły, by maszyna mogła wrócić na macierzyste lotnisko. Leci z pasażerami. Pusty samolot nie zarabia.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Połączenie Bydgoszcz-Warszawa bez zmian
12 bezobsługowych wypożyczalni rowerów w Krakowie
Kujawy: udana weekendowa promocja dla rowerzystów
Konkurs PPH rozstrzygnięty. "Perła Hoteli" dla Warszawianki
Walentynkowa promocja Wizz Air
W wypadkach autokarowych, w ciągu kilku lat, zginęło kilkudziesięciu turystów
Konkurs na najlepszy produkt turystyczny rozstrzygnięty!
RDA w Krakowie nie informuje podróżnych o opóźnionych autobusach
Fuzja, przejęcie, wejście w alians, czyli sposoby linii lotniczych na podniesienie zysków
Po co hotelarzom czarna lista?
Okęcie: nie będzie wstrzymania lotów do USA
SkyExpress konkurencją dla Eurolotu?