Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


PMR: w 2009 roku niska dynamika wzrostu rynku restauracyjnego w Polsce
PMR opublikowała właśnie raport pt. "Rynek HoReCa w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2009-2010". Według zebranych danych w 2009 roku w Polsce nastąpi spowolnienie rynku gastronomicznego.
W 2008 roku rynek restauracji, fast food, kawiarni oraz barów alkoholowych zanotował wartość 19,4 mld zł, co oznaczało wzrost o 6,6% w porównaniu do roku 2007. PMR przewiduje, że w latach 2009-2010 rynek ten będzie rósł wolniej, bo ok. 3-4% rocznie.
Powodem słabej kondycji będzie oczywiście kryzys gospodarczy, który skłania konsumentów do szukania oszczędności. Ponadto sieci restauracyjne nie będą się szybko rozwijać, bo zaostrzyły się kryteriów udzielania kredytów.
Kryzys może jednak pozytywnie wpłynąć na obroty fast foodów. Konsumenci o bardziej utrwalonych przyzwyczajeniach będą raczej wybierać tańszą ofertę niż zupełnie rezygnować z usług gastronomicznych.
Dlatego zainteresowaniem mogą się cieszyć również lokale segmentu fast casual (format przejściowy między fast food a restauracją). Z raportu wynika, że na kryzysie mniej mogą ucierpieć również pizzerie. Wydaje się, że najbardziej zagrożonym segmentem są typowe restauracje.
PMR zapytał respondentów o czynniki jakie mogłyby pomóc w rozwoju przedsiębiorstw obecnych na rynku gastronomicznym w przyszłości. Okazuje się, że firmy najbardziej liczą na wzrost zamożności społeczeństwa. Jedna na pięć firm liczy na własne działania marketingowe, a jedna na sześć - na lojalność wobec ich marki. Stosunkowo wysoki odsetek firm (14%) oczekuje, że fuzja z inną firma lub inwestor przyczyni się do rozwoju ich sieci.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Meksyk: zabójstwo w kurorcie turystycznym
Jesienią pierwszych gości przyjmie Hotel Best Western Premier Kraków
Łódź: będzie przewóz osób z lotniska do centrum miasta
Germanwings sprzedaje bilety od 9 euro
Miasteczko westernowe zamiast słowiańskich wojów
Fałszywy alarm na krakowskich Balicach
Hotele.Oceniacz.pl uruchomił nową opcję: znajdź znajomego w hotelu
Rosjanie postanowili przywitać Nowy Rok na zagranicznych wojażach
Incentive na żaglowcu "Fryderyk Chopin"
Travelplanet.pl liczy na wzrost przychodów
Tatry - ogłoszono lawinową trójkę
Jesienią PKP Intercity zlikwiduje nierentowne połączenia
Norwegia: 40 sekund od katastrofy lotniczej!
EasyJet zaprasza na święto wina we Francji