TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Dobry rok dla trójmiejskiej SKM!

W 2005 roku pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście przewiozły 37,7 mln pasażerów, czyli około 103 tys. pasażerów na dobę. Jest to o 6,5% więcej niż rok wcześniej. O 15% wzrosły również przychody ze sprzedaży biletów. Pasażerowie dziennie kupowali bilety za ponad 175 tys. złotych. Dzięki temu spółka, podobnie jak rok wcześniej, odnotuje zysk w wysokości kilkuset tysięcy złotych.


Paweł Wróblewski, rzecznik SKM wyjaśnia - To głównie zasługa wprowadzania nowych połączeń regionalnych. Każdego roku pociągi SKM wyjeżdżają coraz dalej poza Trójmiasto. W 2005 roku uruchomiono połączenie do Iławy, która jest oddalona od bazy SKM w Gdyni Cisowej o blisko 150 km. Wróblewski dodaje - Do naszych pociągów coraz chętniej przesiadają się ludzie, którzy do tej pory dojeżdżali do pracy własnym autem. Kierowcy wybierają kolej, bo chcą uniknąć spowodowanych licznymi remontami korków, nie bez znaczenia są też rosnące ceny paliw.

Rok 2006 będzie dla kolei miejskiej jeszcze lepszy. SKM już zakupiła w Niemczech sześć spalinowych autobusów szynowych, które umożliwią firmie wyjazd na linie niezelektryfikowane, takie jak na Kaszubach. Wróblewski poinformował - Kolejne cztery składy elektryczne zostaną zmodernizowane. Pasażerowie będą mieli znacznie wyższy komfort podróży, wagony będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych i przewozu rowerów. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie specjalny monitoring.

Prawdopodobnie ten rok będzie ostatnim, kiedy w pociągach SKM i pociągach spółki PKP Przewozy Regionalne będą obowiązywać różne bilety. Było to niedogodne głównie dla pasażerów, którzy korzystając z różnych pociągów, nie mogli mieć jednego biletu miesięcznego. W tym roku obie firmy utworzyły konsorcjum. Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego wyznał - Ujednolicenie systemu biletowego przez SKM i PKP PR od początku 2007 roku jest jednym z naszych podstawowych warunków. Urząd Marszałkowski dopłaca do połączeń kolejowych w województwie kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Dodatkowo rozkład jazdy ma zostać tak ułożony, żeby pociągi obu spółek uzupełniały się, a nie były dla siebie konkurencją.

Prawdopodobne jest połączeniu obu spółek na Pomorzu i utworzenie Kolei Pomorskich jeszcze w tym roku. Spółka Koleje Pomorskie byłaby wynikiem wchłonięcia pomorskiego oddziału PR przez SKM i obsługiwałaby wszystkie połączenia w województwie.

W sumie w tym roku pasażerowie zyskają: brak podwyżek cen biletów SKM, modernizację czterech pociągów SKM, zakup sześciu używanych autobusów szynowych z Niemiec oraz zakup trzech nowych autobusów szynowych, a dodatkowo od początku 2007 roku jeden bilet na pociągi SKM i PKP Przewozy Regionalne.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
SKM Trójmiasto Szybka Kolej Miejska Paweł Wróblewski szynobusy bilety trojmiasto pociągi do w Trójmieście rozkład jazdy PKP autobusy szynowe liczba ilość pasażerów rozklad


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję