Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


6 milionów złotych na promocję Dolnego Śląska!
2006-03-06Samorząd województwa dolnośląskiego przeznaczy ponad 6 mln zł na promocję Dolnego Śląska w 2006 roku. Jest to piętnaście razy więcej niż w roku poprzednim.
r e k l a m a
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Andrzej Pawluszek, uważa, że obecnie o turystycznych walorach regionu wiedzą tylko Polacy i niewielu obcokrajowców. Pawluszek przyznaje - Przecież Dolny Śląsk ma najwięcej w kraju zabytków, uzdrowisk, bogatą bazę dla narciarzy i najpiękniejszą przyrodę. Karkonosze są dla każdego. Zdobyć Śnieżkę może nawet 80-letni emeryt.
Aby o wszystkich walorach Dolnego Śląska dowiedziała się cała Europa potrzebna jest promocja regionu. W 2006 roku samorząd postanowił przeznaczyć na nią aż 6 mln zł. W roku 2005 na ten sam cel przeznaczono około 400 tys. zł. W województwie mazowieckim na promocję przeznaczono 3,1 mln zł, w wielkopolskim i śląskim po około 1,1 mln zł, małopolskim niecałe 850 tys. zł, a w pomorskim tylko 680 tys. zł.
Urząd przeznaczył 150 tys. zł na stworzenie marki "Dolny Śląsk". Pawluszek poinformował - Żyjemy w czasach coca-coli, gdy sprzedaje się znak, emocje i krótkie, łatwe do zapamiętania hasło. Markę regionu, jego logo i hasło promujące stworzy firma, która wygra przetarg. Zostanie on ogłoszony w przyszłym tygodniu.
Wykorzystując powstałą markę, samorząd wraz z Dolnośląską Organizacją Turystyczną będą promować województwo na ponad 30 targach turystycznych, między innymi na ITB w Berlinie, na Światowym Salonie Turystycznym w Paryżu, na WTM w Londynie oraz na SITC w Barcelonie.
Prawie 80% przeznaczonych na promocję środków będzie kosztować reklama Dolnego Śląska w zachodnioeuropejskich mediach. Nadawane będą 30-sekundowe spoty w komercyjnych stacjach.
Dodatkowo od maja w największych miastach Niemiec, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Węgier, Rosji, Ukrainy, w krajach Beneluksu i w Skandynawii będą wisiały billboardy i citylighty. Zostaną wykonane przez firmy, które wygrają przetargi.
Pawluszek przyznaje - Nadal będziemy zapraszać zagranicznych dziennikarzy. Wojciech Fedyk, dyrektor DOT-u, uważa, że jest to jedna z najbardziej efektywnych i jednocześnie najtańszych form promocji. Fedyk poinformował - W poprzednim roku Dolny Śląsk odwiedziło ponad 60 reporterów, m.in. z "Boston Globe", "Los Angeles Times, "Chicago Tribune", TV Katalonia, "Süddeutsche Zeitung". W tym ma ich być jeszcze więcej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
2 miesiące po wejściu Ryanair do Wrocławia
Promocyjne bilety Baltic Pass na podróże po krajach bałtyckich
Lotnisko w Delhi: problemy z nieproszonym gościem
W Google Maps zobaczymy także ceny hoteli
Z Wrocławia teraz również do Londynu Luton i Doncaster/Sheffield
Nowa marka Lufthansy - Lufthansa Italia
Płać przelewem za lot z Centralwings!
Rzeczpospolita: w 2007 roku rekordowy wzrost obrotów biur podróży
Lufthansa: ruszyła skierowana do Polaków akcja "Warto przeżyć taką chwilę"
Ponad 530 wystawców na targach TT Warsaw
Z dworca w Poznaniu wyjechał Blues Express!
Imprezy sylwestrowe w hotelach Sheraton i Le Meridien Bristol
likwidacja ITD z pozytkiem dla wszystkich