Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
6 milionów złotych na promocję Dolnego Śląska!
Samorząd województwa dolnośląskiego przeznaczy ponad 6 mln zł na promocję Dolnego Śląska w 2006 roku. Jest to piętnaście razy więcej niż w roku poprzednim.
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Andrzej Pawluszek, uważa, że obecnie o turystycznych walorach regionu wiedzą tylko Polacy i niewielu obcokrajowców. Pawluszek przyznaje - Przecież Dolny Śląsk ma najwięcej w kraju zabytków, uzdrowisk, bogatą bazę dla narciarzy i najpiękniejszą przyrodę. Karkonosze są dla każdego. Zdobyć Śnieżkę może nawet 80-letni emeryt.
Aby o wszystkich walorach Dolnego Śląska dowiedziała się cała Europa potrzebna jest promocja regionu. W 2006 roku samorząd postanowił przeznaczyć na nią aż 6 mln zł. W roku 2005 na ten sam cel przeznaczono około 400 tys. zł. W województwie mazowieckim na promocję przeznaczono 3,1 mln zł, w wielkopolskim i śląskim po około 1,1 mln zł, małopolskim niecałe 850 tys. zł, a w pomorskim tylko 680 tys. zł.
Urząd przeznaczył 150 tys. zł na stworzenie marki "Dolny Śląsk". Pawluszek poinformował - Żyjemy w czasach coca-coli, gdy sprzedaje się znak, emocje i krótkie, łatwe do zapamiętania hasło. Markę regionu, jego logo i hasło promujące stworzy firma, która wygra przetarg. Zostanie on ogłoszony w przyszłym tygodniu.
Wykorzystując powstałą markę, samorząd wraz z Dolnośląską Organizacją Turystyczną będą promować województwo na ponad 30 targach turystycznych, między innymi na ITB w Berlinie, na Światowym Salonie Turystycznym w Paryżu, na WTM w Londynie oraz na SITC w Barcelonie.
Prawie 80% przeznaczonych na promocję środków będzie kosztować reklama Dolnego Śląska w zachodnioeuropejskich mediach. Nadawane będą 30-sekundowe spoty w komercyjnych stacjach.
Dodatkowo od maja w największych miastach Niemiec, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Węgier, Rosji, Ukrainy, w krajach Beneluksu i w Skandynawii będą wisiały billboardy i citylighty. Zostaną wykonane przez firmy, które wygrają przetargi.
Pawluszek przyznaje - Nadal będziemy zapraszać zagranicznych dziennikarzy. Wojciech Fedyk, dyrektor DOT-u, uważa, że jest to jedna z najbardziej efektywnych i jednocześnie najtańszych form promocji. Fedyk poinformował - W poprzednim roku Dolny Śląsk odwiedziło ponad 60 reporterów, m.in. z "Boston Globe", "Los Angeles Times, "Chicago Tribune", TV Katalonia, "Süddeutsche Zeitung". W tym ma ich być jeszcze więcej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Gdzie chcieliby polecieć
Dział targi, konferencje, workshop:
Polska zyskuje w
Nowe Trendy w Turystyce już za
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
2 miesiące po wejściu Ryanair do Wrocławia
Promocyjne bilety Baltic Pass na podróże po krajach bałtyckich
Lotnisko w Delhi: problemy z nieproszonym gościem
W Google Maps zobaczymy także ceny hoteli
Z Wrocławia teraz również do Londynu Luton i Doncaster/Sheffield
Nowa marka Lufthansy - Lufthansa Italia
Płać przelewem za lot z Centralwings!
Rzeczpospolita: w 2007 roku rekordowy wzrost obrotów biur podróży
Lufthansa: ruszyła skierowana do Polaków akcja "Warto przeżyć taką chwilę"
Ponad 530 wystawców na targach TT Warsaw
Z dworca w Poznaniu wyjechał Blues Express!
Imprezy sylwestrowe w hotelach Sheraton i Le Meridien Bristol
likwidacja ITD z pozytkiem dla wszystkich