TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






6 milionów złotych na promocję Dolnego Śląska!

Samorząd województwa dolnośląskiego przeznaczy ponad 6 mln zł na promocję Dolnego Śląska w 2006 roku. Jest to piętnaście razy więcej niż w roku poprzednim.


Wicemarszałek województwa dolnośląskiego, Andrzej Pawluszek, uważa, że obecnie o turystycznych walorach regionu wiedzą tylko Polacy i niewielu obcokrajowców. Pawluszek przyznaje - Przecież Dolny Śląsk ma najwięcej w kraju zabytków, uzdrowisk, bogatą bazę dla narciarzy i najpiękniejszą przyrodę. Karkonosze są dla każdego. Zdobyć Śnieżkę może nawet 80-letni emeryt.

Aby o wszystkich walorach Dolnego Śląska dowiedziała się cała Europa potrzebna jest promocja regionu. W 2006 roku samorząd postanowił przeznaczyć na nią aż 6 mln zł. W roku 2005 na ten sam cel przeznaczono około 400 tys. zł. W województwie mazowieckim na promocję przeznaczono 3,1 mln zł, w wielkopolskim i śląskim po około 1,1 mln zł, małopolskim niecałe 850 tys. zł, a w pomorskim tylko 680 tys. zł.

Urząd przeznaczył 150 tys. zł na stworzenie marki "Dolny Śląsk". Pawluszek poinformował - Żyjemy w czasach coca-coli, gdy sprzedaje się znak, emocje i krótkie, łatwe do zapamiętania hasło. Markę regionu, jego logo i hasło promujące stworzy firma, która wygra przetarg. Zostanie on ogłoszony w przyszłym tygodniu.

Wykorzystując powstałą markę, samorząd wraz z Dolnośląską Organizacją Turystyczną będą promować województwo na ponad 30 targach turystycznych, między innymi na ITB w Berlinie, na Światowym Salonie Turystycznym w Paryżu, na WTM w Londynie oraz na SITC w Barcelonie.

Prawie 80% przeznaczonych na promocję środków będzie kosztować reklama Dolnego Śląska w zachodnioeuropejskich mediach. Nadawane będą 30-sekundowe spoty w komercyjnych stacjach.

Dodatkowo od maja w największych miastach Niemiec, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Węgier, Rosji, Ukrainy, w krajach Beneluksu i w Skandynawii będą wisiały billboardy i citylighty. Zostaną wykonane przez firmy, które wygrają przetargi.

Pawluszek przyznaje - Nadal będziemy zapraszać zagranicznych dziennikarzy. Wojciech Fedyk, dyrektor DOT-u, uważa, że jest to jedna z najbardziej efektywnych i jednocześnie najtańszych form promocji. Fedyk poinformował - W poprzednim roku Dolny Śląsk odwiedziło ponad 60 reporterów, m.in. z "Boston Globe", "Los Angeles Times, "Chicago Tribune", TV Katalonia, "Süddeutsche Zeitung". W tym ma ich być jeszcze więcej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
promocja Dolny Śląsk Andrzej Pawluszek marka Dolnośląska Organizacja Turystyczna reklama Wojciech Fedyk promowanie dolnego śląska walory turystyka na dolnym śląsku targi turystyczne ITB w Berlinie przetargi slask slaska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję