Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Internetowe biura turystyczne coraz skuteczniejszymi agentami!
PBI/Gemius we wrześniu br. przeprowadził badania na temat popularności turystycznych portali internetowych. Z badań tych wynika, iż rezerwacja wycieczek przez Internet coraz efektywniej konkuruje z realnymi punktami sprzedaży, a portale sprzedające imprezy wykształciły już sobie lojalnych, stałych klientów.
Zgodnie z wynikami badań, najbardziej popularnym internetowym biurem turystycznym w Polsce jest portal Wakacje.pl, który w Sieci istnieje od 1999, dysponujący obecnie ofertami ponad 100 touroperatorów, w tym dwóch największych - Tui i Neckermanna. Serwis ten nawet poza sezonem turystycznym może pochwalić się wysoką liczbą odwiedzających - tylko w sierpniu b.r. odwiedziło jego strony 310 tys. użytkowników.
Drugie miejsce w rankingu jest zaskoczeniem - zdobył je serwis eholiday.pl, należacy do Grupy Medialnej TMT (251 tys.), koncentrujący się na prezentacji miejsc noclegowych w Polsce i za granica. Trzecią pozycję zajął portal Travelplanet.pl, który w lipcu br. zadebiutował na warszawskiej GPW, a jego głównym udziałowcem jest MCI Management.
Na kolejnych miejscach w rankingu uplasowały się serwisy Spanie.pl (158 tys.), Viamichelin.com (147 tys.), Masmedia.pl (131 tys.), Staypoland.com (111 tys.), Pilot.pl (95 tys.), Ipolska.pl (94 tys.) oraz Vtrip.pl (90 tys.).
Jednocześnie ze wzrostem popularności internetowych biur turystycznych wśród turystów rośnie ich pozycja w oczach touroperatorów, dla których serwisy te stały się istotnym ogniwem w sieci dystrybucji ofert. W tym roku portal Wakacje.pl odebrał najwięcej nagród od zadowolonych z wysokości sprzedaży organizatorów - m.in. Orbis Travel i Rainbow Tours uznały Wakacje.pl za najlepszego agenta 2005 roku.
Pierwsze miejsce w rankingu Gemiusa nie jest więc dla portalu Wakacje.pl zaskoczeniem. Zwłaszcza, iż jego twórcy i pracownicy doskonale wiedzą, iż aby skutecznie konkurować z innymi podmiotami na rynku, nie wystarczy dysponować bogatą bazą imprez, ale trzeba zaoferować klientom coś, czego nie znajda na innych portalach - np. udostępnić im różnorodne źródła informacyjne. - Natomiast troska o satysfakcje i maksymalne doinformowanie klienta przyniosą wymierne efekty - np. w postaci 30 tys. klientów, wśród których są również tacy, którzy dziesięciokrotnie korzystali z naszych usług. - mówi Marzena Kurek, kierownik działu sprzedaży Wakacje.pl
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
30 lat Suwalskiego Parku Krajobrazowego
Legoland zaprasza na legendarną Atlantydę
520 aresztowanych na Euro 2008 w Austrii
Wrocławskie lotnisko sparaliżowane!
Meksyk próbuje podźwignąć turystykę
Włoskie bramy antyterrorystyczne
Linie British Airways uruchomiły videoblog promocyjny
Polscy turyści pokochali Norwegię
Raport FRU.pl - Morze Śródziemne króluje pośród zagranicznych urlopów
Są pieniądze - Kraków będzie remontowany
Pakistan łagodzi politykę wizową
Starogard Gdański: szansa na komunalizację PKS
Best Western Hotels dołączają do programu EuroBonus
Netmedia SA współpracuje z Starwood Hotels & Resorts
Krakowski RDA pod lupą prokuratury?
Lufthansa uruchomiła kampanię promocyjną w Polsce