Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Biuro podróży wypłaci rekompensatę za starty niematerialne
Według uchwały Sądu Najwyższego, biura podróży będą musiały wypłacać turystom zadośćuczynienie za tzw. starty niematerialne.
Często organizator wczasów nie wywiązuje się z umowy: np. zamiast noclegu w luksusowym hotelu jest to podrzędny motel, jakość jedzenia jest zła.
Uchwała z ostatniego piątku reguluje, jak w takiej sytuacji powinno zachować się biuro podróży. Sąd Najwyższy oznajmił, że organizator imprezy nie tylko będzie musiał zwrócić koszt nieudanej wycieczki, ale też odpowie za niemajątkową szkodę klienta. Podstawą prawną jest art. 11a ustawy z 1997 r. o usługach turystycznych.
Dzięki nowym przepisom turyści będą mogli walczyć na drodze sądowej z biurami. Jednak zadośćuczynienie nie będzie przyznawane od razu. Będzie ono bowiem zależne od rzeczywistej winy organizatora, która w każdej sprawie jest inna.
Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Stanisław Piśko powiedział, że uchwała zmusi biura turystyczne do większej ostrożności w oferowaniu usług i do troski o klienta.
W podobnych sprawach można się uciekać się też do wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 2002 r. Uznał on, że pojęcie szkody obejmuje także szkodę niemajątkową. Dlatego, ustawodawcy krajowi powinni umożliwić konsumentom dochodzenie roszczeń w przypadku szkód niemajątkowych powstałych na skutek wykonania umowy.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 10:21 83.8.112.*]
najwyzsza pora zrezygnowac z uzycia przymiotnikow w opisach hoteli - koniec z luksusowy hotel, bajeczny osrodek, spokojna okolica, szeroka plaza etc. Sam konkret; hotel kat. lokalnej 5*, plaza szerokosci 50 m - i nie bedzie problemow z zadoscuczynieniem. odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 10:54 87.205.12.*]
To wszystko przez chęć pokazania w katalogu byle jakich hoteli, jako piękne, nowoczesne, luksusowe itp. Inaczej klient tego nie kupi. Teraz organizatorzy mają problem, bo gusta są różne i klienci będą skarżyć każdy drobiazg. Zamiast wymyślać cuda twórcy katalogów powinni oprzeć się na stylu opisów w katalogach niemieckich. Tam oczywiście trzeba czytać między wierszami i tak np. "hotel w spokojnej okolicy" oznacza ostatnie zadupie. "hotel przyjazny dla rodzin z dziećmi" oznacza hałas i krzyki dzieciaków od samego rana. "Plaża naturalna" to syf na plaży i brak jakichkolwiek dogodności. I tak jest we wszystkich katalogach. Sprzedawca, który nie zna hotelu i okolic, potrafi na tej podstawie odpowiednio doradzić klientom, czytając jak pisałem "między wierszami"
Z drugiej strony, co jeszcze wymyślą nasze władze aby wejść w tyłek wyborcy. odpowiedz »Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 11:30 83.6.160.*]
może ktos mi podpowie czy analogicznie i w jakim zakresie odpowiadaja linie lotnicze ? czy odpowiedzialność linii za opóźnienia, odwołania i błędy w "tiketingu" ? odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 12:07 77.113.10.*]
Racja - skoro założeniem jest, że firma ma w ten sposób odpowiadać za niezadowolenie klienta to nie bardzo rozumiem dlaczego tylko biura mają odpowiadać za "straty moralne" swoich turystów. Linie lotnicze to bardzo dobry przykład... sama nie raz i nie dwa miałam straty (i to nie tylko moralne, ale materialne) z powodu opóźnionych czy przesuniętych lotów (z powodów wcale niezależnych od pogody). Ale myślę, że warto zerknąć jeszcze bardziej "globalnie". Dlaczego tylko branża turystyczna ma płacić niezadowolonemu klientowi po tym jak skorzystał już z zakupionego produktu i firma poniosła wszystkie związane z tym koszty? Dlaczego nie można tak łatwo żądać/dostać zwrotu pieniędzy za kolację w ekskluzywnej restauracji, która była... niesmaczna, za użytkowanie mobilnego Internetu, który... często gubi zasięg, jest przeładowany, zawiesza się (a to jak wiemy może powodować straty nie tylko moralne), za obuwie, które może i wyglądało ładnie ale nie było aż tak wygodne jak reklamował producent, bo mnie przysporzyło "odgniatów" po miesiącu użytkowania... odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 11:51 193.33.125.*]
Dopiero Uchwała!?! - już dawno BT winny zweryfikować swoje oferty i katalogi, już dawno panienki oferujące wyjazdy powinny znać z autopsji (study tour) hotele i regiony (a nie szefy biur czy zaprzyjaźnieni ze sklepów), a może jest potrzeba wykluczyć z rynku 50% BT i niech zostaną rzetelni !!! (KH) odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 12:58 83.19.133.*]
To bardzo dobry pomysł, aby wysłać tysiące pracowników biur podróży przed każdym sezonem, aby "Panienki" zobaczyły na własne oczy wszystkie hotele na całym świecie jakie ośmielają się potem oferować klientom!!! Tylko kto za to zapłaci. To jakaś paranoja człowieku. Jak zwykle typowo polskie dopieprzanie innym. PAN KLIENT pokazuje swoją wyższość nad turystycznym motłochem, który pozwala sobie na nim zarabiać. Co to za sformułowanie "panienki". Czy chciałbyś/ chciałabyś, żeby tak o tobie się ktoś wypowiadał. Jak przychodzi klient do biura to oczekuje najwyższych hołdów , bo przyszedł zakupić ofertę. A ta wypowiedz to co ? rynsztok . dno. dokopać anonimowo to fajna rzecz. Jak w każdym zawodzie są ludzie i ludziska, ale jakim prawem obrażasz wszystkich. To jest problem dzisiejszych czasów. Klientowi wolno wszystko, obrażać, dogadywać, wykorzystywać i oczywiście wyczekiwać na najtańszą ofertę. Tylko pamiętajmy, że każdy z nas pracuje i wówczas chce zarabiać. A jako klient - chce kupować najtaniej. Mamy kapitalizm kochani i w tej ekonomii z pustego w próżne się nie przeleje jak w socjalizmie. Mamy potem bankructwa, katastrofy samolotów itd. - no bo wszystko sprzedajemy za bezcen, poniżej kosztów robiąc przy tym super PR jak to jest świetnie.
Kończąc - co to znaczy wykosić 50% biur podróży? człowieku już i tak jest ich bardzo mało. jak tak dalej pójdzie to bedziesz skazany jak obecnie w supermarketach na papkę - standardy jakie sobie monopoliści wymyślą i niczego innego nie znajdziesz na rynku. Będziesz jak małpa w zoo pił siki zamiast wina, jadł plastikowe żarcie, chemie , pił z zasyfionych plastikowych kubeczków , leżał przy basenie czy na plaży jak śledź,bo tak będzie pasowało tym największym biurom. I będziesz miał gówno ( przepraszam do powiedzenia) - o ile w ogóle masz cos rozsądnego do powiedzenia.
Piszesz o study tourach - jeżeli jesteś z branży to wiesz doskonale, że zdarza się że organizatorzy nie mogą zebrać chętnych jeżeli trzeba choć trochę za siebie zapłacić. A jak wszystko sprzedaje się w Polsce za bezcen i tylko w wysokim sezonie i to najlepiej kiedy kierunek jest subwencjonowany - to chętnych na pokrywanie masowych study tourów nie będzie.
Najlepiej wypowiadać się merytorycznie, a obrzucanie błotem praktykować na sobie samym. odpowiedz »Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 13:08 79.190.210.*]
Święta racja ! Jako pracownica agencji turystycznej czuję się głęboko dotknięta nazwaniem mnie " panienką".Proszę wziąć pod uwagę, że pracownik biura może pozwolić sobie na stady tour 1-2 razy w roku. Kierunków mamy kilkanaście razy tyle, podobnie jak biur, które oferują hotele. Nie ma takiej możliwości, aby nawet będąc na konkretnej destynacji zobaczyć wszystkie hotele, wszędzie spróbować jedzenia, jakoś obsługi, szerokość plaży i stopnia płycizny! To nie realne. Wszystko o swoim produkcie to może wiedzieć sprzedawca butów czy skarpetek! odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 19:31 193.33.125.*]
Proszę się nie obrażać za "panienkę" - to zwrot używany często przez klientów do nazwania pracownika (płci pięknej) za biurkiem w BT. Jeżeli wykształcona i rozumna to OK, a jak "lala" bez wyobraźni sprzedająca towar z katalogu to szef ma pecha i ew. straty. (KH) odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-25 00:23 178.235.220.*]
Zgadzam się. Baza hotelowa jest tak duża, że jeśli klient pyta była Pani w Egipcie - to 3/4 z nas odpowie "tak". Tylko co z tego jeśli w ciągu każdego dnia w ciąg 7 dni study touru zwiedzamy tych hoteli po 8. Potem można opowiedzieć, jak takowy zwiedzany hotel z wierchu wygląda - tylko co z tego. Skąd mamy wiedzieć, że obsługa jest nie miła skoro tam nie mieszkamy. Skąd mamy wiedzieć, że jedzenie niesmaczne skoro w danym hotelu nie mamy żadnego posiłku, a i właśnie... że obsługa nie miła, że pokoje nie ładne(menager zawsze pokaże takiej grupie najładniejszy pokój - dlaczego? bo chce to sprzedać). Po takiej trwającej od 20 do 40 min wizytacji (jeśli jest 40 to już dobrze), i kolejnych 10 obejrzanych, co taka "panienka" może powiedzieć? No właściwie oprócz kilku spostrzeżeń niewiele. Ale tak wyglądają właśnie study toury - nie mówię o vipach na które jeżdżą szefowie. Niestety. Do tego dodam, że każdy organizator ma nieco inną bazę hotelową - trzeba by na danym kierunku spędzić miesiąc - a i to nie wiem czy by starczyło, żeby poznać bazę hotelową lepiej. To może nie wymagajmy od tych tzw. "panienek" w biurze, żeby znały każdą destynację i każdy hotel. Od tego w końcu jest po część katalog biura odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 14:53 188.124.172.*]
Dziękuję za tę wypowidz! Sama też pracuję w turystyce i zaczyna powoli brakować mi cierpliwości i słów na to co się dzieje. Nie do końca rozumię o co w tym wszystkim chodzi bo jak już nie raz mówiono, że jak Klient chce to do wszystkiego sie przyczepi.
Pan Wiceprezes jak mniemam nigdy nie poznał naszej pracy z tej drugiej strony... cóż, czego możemy się w takim razie spodziewać... odpowiedz »Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 19:24 193.33.125.*]
Zebrania PIT na księżycu!?! (KH) odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 17:31 93.157.75.*]
Świetny tekst! W turystyce dzieje dokladnie to co działo się w handlu. Po wejściu do Polski zachodniego dużego kapitału , wprowadzeniu hipermarketów padło większość hurtowni z małym polskim kapitałem i tysiące prywatnych sklepów. Wielkie zachodnie korporacje turystyczne mają za sobą dziesiatki lat doświadczenia, kapitał, doświadczonych prawników, często wsparcie państwa , a w Polsce chyba przychylność mediów. A co mają polskie biura podróży? Ciagle zmieniające się przepisy , brak poważnego zainteresowania się i zrozumienia problemów turystyki przez struktury rządowe, ciągła nagonka mediów. Brak jest również mocnej reprezentacji branży wobec administracji państwowej. Dobrze , że powstała Izba Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej i złamała monopol Polskiej Izby Turystyki, bo biorąc pod uwagę ostatnie postulaty i projekty PIT nie wróżyło to nic dobrego dla branży. odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 19:23 193.33.125.*]
BARDZO DOBRZE ŻE POWSTAŁA IZBA RZECZPOSPOLITEJ - mniejsza reprezentacja branży ale stawia na rzetelność a nie na zebrania w Petersburgu czy na Hawajach (KH). odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 19:40 193.33.125.*]
SZANOWNY PRZEDMÓWCO!!! - tysiące??? jakie ??? - biur jest około 4 tys. z tego 90% 1-2-3 osobowe. Czy wszyscy są za biurkiem, czy wszyscy są referentami od sprzedaży, czy wszędzie wysyłają - a może w określone rejony, a może pracownicy winni mieć "zielone " pojęcie o branży i tym co robią. Ostatnio szefowa jednego z BT Śląska mówiła mi iż u niej pracuje od 3-ch lat pracownica (mgr turystyki) i dopiero teraz "już się orientuje w pracy" już może być samodzielnym pracownikiem. (KH) odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2011-01-19 14:31 83.14.208.*]
ale klient to nasz pan odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 12:22 95.49.126.*]
ponawiam pytanie i w przypadku braku odpowiedzi proponuje biurom abyśmy zaskarżyli uchwałę. Czy są przepisy (uchwała) nakazujące wypłacać odszkodowanie za: opóźnione, odwołane loty ? za nieoczekiwane zmiany cen biletów przez linie lotnicze (np. dodatkowe taxy), co na to UOKiK ? odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 13:53 79.184.194.*]
Dlaczego w turystyce używa się z uporem okropnego słowa "destynacja"? Jest nie tylko językowym chwastem, ale i brzmi fatalnie. odpowiedz »
Destynacja
[2010-11-23 19:52 193.33.125.*]
(ang. destination - cel, przeznaczenie) - docelowe miejsce podróży.My lubimy , i goście z PIT lubią chwalić się zaczerpniętymi z języków obcych słowami czy zwrotami. A Rej zresztą Mikołaj pisał ....A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają. (KH) odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 15:01 62.87.227.*]
bardzo zażarta dyskusja:) i słusznie. Za przygotowana ofertę odpowiada organizator! Każda oferta jest swoistą obietnicą dawaną klientowi, więc obietnic należy dotrzymywać. W innym przypadku moga nasąpić roszczenia niezadowolonych. Taka jest proszta relacja. Czym bardziej rzetelnie przygotowana opis programu i swiadczeń tym mniejsze ryzyko. Na klientów możemy narzekać ale również ich wychowujemy:) A idioci są po każdej stronie. odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 15:22 83.142.222.*]
przeciez tak do konca nikt nie jest w stanie wszystkiego zagwarantowac, nie wszystko jest zalezne od organizatora,ale tez od lolanych partnerow, sily wyzszej itp.i co to znaczy dokladnie strata moralna, przebiegnie komus karaluch w egipcie przez recepcje i 40osob uzna,ze o malo nie dostalo zawalu i sa zniesmaczeni, wyborna strata morlana,jak ja przeliczyc...beznadzieja odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 19:44 193.33.125.*]
Nie ilość - lecz jakość i jesteśmy w stanie czuwać i objąć wszystko. Wtedy jesteśmy w stanie obiecać i dotrzymać. (KH) odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-24 10:05 83.29.41.*]
bredzisz człowieku odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-23 16:04 83.6.61.*]
Szczerze powiedziawszy to wolę miło spędzić urlop niż później dochodzić w sądzie dlaczego mi się nie podobało... mam jedno zaufane biuro, jeżdżę z alfa starem na wczasy od dwóch lat i nie przyszło mi nigdy do głowy żeby żądać jakiś pieniędzy za "straty moralne". Rezydenci zawsze byli na miejscu i jeżeli czegoś mi było potrzeba to mogłem w każdej chwili poprosić o pomoc. Obsługa hotelu też zawsze dbała by turystom niczego nie brakowało. Oby jak najwięcej takich bezstresowych wakacji! odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-27 12:24 83.10.118.*]
koledzy z Alfy dajcie już spokój z tymi wpisami odpowiedz »
Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-24 10:35 83.9.96.*]
czas najwyższy zacząć pozytywnie myśleć i nastawiać się na wypoczynek a nie dochodzenie spraw w sądzie. chociaż pieniactwo to jedna z naszych narodowych cech. ja jeżdżę z Biurem MARTIN z Piły i jestem bardzo zadowolony. odpowiedz »
Biuro podróży wypłaci rekompensatę za starty niematerialne
[2010-11-25 21:41 85.221.146.*]
Witam wszystkich.Z ciekawoscia przeczytalam wypowiedzi i mam mieszane uczucia.Ja naprawde chcialabym otrzymac rekompensate za straty niematerialne,bo tegoroczna wycieczka do Turcji z biurem BEE FREE nie nalezala do udanych.NA samym poczatku dostalam bilet powrotny na samolot z bledna data.Kiedy zglosilam to organizatorowi jeszcze przed wylotem do Turcji,kazano mi sie zglosic do pilota na miejscu.Tam owszem dostalam swistek papieru wypisamy recznie i przu odprawie zaczely sie schody.Potraktowano mnie jak falszerza a kiedy chcialam,aby wezwano kogos z biura podrozy do wyjasnienia sprawy-niestety nie doczekalam sie.Mimo wielu wezwan przez megafony,na lotnisku w Antalii nikt sie nie pojawil i mi nie pomogl.W sumie jakos przekonalam obslugujacych lotnisko,ze to nie moja wina i jakos wylecialam.Ale przedtem jeszcze kierowca wiozacy z hotelu na lotnisko pomylil terminale.Jemu nie udali sie wytlumaczyc,ze ma pojechac dalej.Byl przy tym wrecz brutalny i chcial na sile wuciagnac mnie z busa.Dopiero przechodzaca pracownica biura Ecco Holiday pomogla mi i przekonala go do zawiezienia na wlasciwy terminal.
Pomijam juz inne niedociagniecia organizacyjne BEE FREE i zachowanie pilotki.Mimo sugestii o slabym wyzywieniu,stwierdzila,ze i tak za duzo jemy i musimy sie ograniczyc ,zeby wystarczylo dla kolejnej grupy.To sa tylko wyjatki,jest takich rodzynkow wiecej.
Oczywiscie napisalam reklamacje do biura i otrzymalam bardzo lakoniczna odpowiedz nieakceptujaca moich roszczen.
W zwiazku z tym bede szukac mozliwosci zeby wszystkim potencjalym klientom BEE FREE wybic z glowy jakikolwiek wyjazd z tym biurem.Sa nierzetelni i nieuczciwi.
I mam prosbe do internautow.Prosze o pomoc-jesli ktos wie gdzie i w jaki sposob mozna sie zwrocic w tej sprawie-bede wdzieczna.
Pozdrawiam wszystkich odpowiedz »Odszkodowanie za tzw. zmarnowany urlop
[2010-11-26 21:18 81.219.189.*]
Pozytywne nastawienie to nie wszystko, ale fakt jest taki, że nie trzeba się wszystkim przejmować i o wszystko czepiać. Czasami lepiej normalnie pogadać z rezydentem niż robić wielkie halo z niczego. Na jednych wczasach miałam taką sytuacje, że mieliśmy mieszkać w pokoju z widokiem na morze, a dostaliśmy z widokiem na ulicę. Jak się później okazało omyłkowo. Spokojnie powiedzieliśmy rezydentowi z alfa staru jaka jest sytuacja i za chwilę już cieszyliśmy się ze zmiany pokoju. Jakbym się zdenerwowała to może i cały urlop by nie wyszedł, a tak było naprawdę super. Niektórzy ludzie naprawdę o byle co robią tyle hałasu... odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Kontrola policji - zaplombowane automaty do gier!
Lotnisko Wrocław: ponad 21% wzrost w 2010 roku
Na pokładach samolotów będą pisuary?
Nowe kulturalne centrum Krakowa?
Modernizacja torów receptą na wlokące się pociągi
Ranking najruchliwszych lotnisk świata
Rosja: takich upałów nie było od 93 lat
Austriackie hotele przeżywają szturm rosyjskich turystów
Madera stała się turystycznym przebojem sezonu dzięki serialowi TVN?
Kraków: V Festiwal Kuchni Greckiej
Czechy zapraszają zakochanych na romantyczny weekend w Pradze lub w czeskim zamku