Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Koleje Wielkopolskie zamierzają jeździć częściej, szybciej i bardziej punktualnie
2006-10-19Stworzenie samorządowej spółki Koleje Wielkopolskie planowano już od kilku lat. W środę, 11 października Urząd Marszałkowski przedstawił biznesplan dla spółki, do której ma wejść razem z PKP Przewozy Regionalne oraz kilkoma samorządami z województw sąsiednich.
r e k l a m a
Koleje Wielkopolskie będą drugą w Polsce (po Kolejach Mazowieckich), samorządową spółką, która zajmie się obsługą kolejowych przewozów pasażerskich. Marek Woźniak, marszałek województwa zaznacza - To nasza największa przyszłoroczna inwestycja, z wielką korzyścią dla klienta.
Koleje Wielkopolskie chcą kupić nowy tabor. Do 2013 roku zamierzają na ten cel wydać aż 392 mln zł. Natomiast stare elektryczne zespoły trakcyjne oraz lokomotywy spalinowe z wagonami typu Pullman mają zostać zupełnie zlikwidowane. Już niedługo pasażerowie będą mogli jeździć nowoczesnymi pociągami oraz autobusami szynowymi. Według planów Wielkopolsce ma przybyć 46 nowych pociągów elektrycznych i następnych 12 szynobusów. Prawie wszystkie linie kolejowe w Wielkopolsce mają zostać wyremontowane, co pozwoli na skrócenie czasu dojazdu do pracy i szkół. Według urzędników do 2012 roku liczba pasażerów wzrośnie z 20 mln do prawie 26 mln.
Jeszcze na początku roku bilety będą sprzedawane na starych zasadach, czyli w kasach Przewozów Regionalnych. Jednak powoli będzie się to zmieniać. Przemysław Smulski, członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego wyjaśnił - Nie chcemy wprowadzać zmian gwałtownie, bo to może zdezorientować klienta. Smulski za pracę nad stworzeniem spółki został nominowany przez Railway Business Forum do nagrody "Kolejowych Oskarów".
Docelowo Koleje Wielkopolskie będą musiały posiadać własne kasy fiskalne. Pasażerowie, którzy zaplanują podróż pociągami nowej spółki, będą musieli kupować bilet w kasach Kolei Wielkopolskich. Spółka zamierza wprowadzić także sprzedaż biletów u konduktorów, w samoobsługowych automatach, znajdujących się w pociągach i na stacjach. Ceny biletów przez pierwszy rok istnienia spółki nie zostaną zmienione, nawet gdy wzrosną stawki dostępu do torów, których właścicielem są PKP Polskie Linie Kolejowe.
Urząd Marszałkowski w Poznaniu będzie współpracował z urzędami w województwach sąsiednich, dlatego pasażerowie nie będą musieli obawiać się, że zostaną wyproszeni z pociągu po przekroczeniu granicy województwa. Sąsiednie Urzędy Marszałkowskie będą finansować przejazdy pociągów na swoim terenie. Zostały już nawet ustalone stacje węzłowe dla pociągów osobowych, gdzie będzie można się przesiadać. Na terenie Wielkopolski są to: Rawicz, Krzyż, Gołańcz i Krotoszyn. Pociągi Kolei Wielkopolskich bez problemów będą jeździć do: Szczecinka, Chojnic, Bydgoszczy, Inowrocławia, Kutna, Sieradza, Kluczborka, Głogowa, Zbąszynka i Wałcza. Bezpośrednio będzie można też pojechać do Wrocławia.
Planuje się rozwój systemu dojazdów na dworce, tzw. park & ride. Mają zostać wybudowane parkingi przy stacjach i dworcach, gdzie bezpiecznie będzie można pozostawić samochód lub rower, a także przesiąść się do innego pociągu.
Dzięki powstaniu spółki łatwiej i szybciej będzie można dostosować rozkład jazdy do potrzeb pasażerów. Dodatkowo wszystkie zmiany będą przeprowadzane w Poznaniu, a nie jak dotychczas na szczeblu władz PKP w Warszawie. Smulski zapewnia - Koleje Wielkopolskie to będzie silny organizm, który na wszelkie potrzeby będzie reagował natychmiast.
Do Kolei Wielkopolskich przejdą pracownicy z PKP Przewozy Regionalne. Spółka będzie dysponować własną kadrą maszynistów, dyżurnych ruchu, drużyny manewrowych, remontowych i nastawniczych. Wraz ze wzrostem ilości połączeń ma wzrosnąć do ponad 1,5 tys. liczba kolejarzy, którzy zatrudnieni są w spółce.
Do rozwiązania pozostał jeszcze jeden z niewielu problemów przyszłej spółki. Obecnie w Wielkopolsce nie ma żadnego punktu remontu, przeglądu i modernizacji pociągów. Samorządowcy rozważają podjęcie rozmów w tym celu z poznańskim ZNTK.
Marek Woźniak, marszałek Wielkopolski wyznał - Tak z dnia na dzień nie wsiądziemy do pociągów pomalowanych w barwy Kolei Wielkopolskich, ale zmiany będą odczuwalne już po pierwszych dwóch kwartałach przyszłego roku.
Od 1 stycznia przywrócone zostaną połączenia z Piły do Wałcza. Piła będzie miała też regularne połączenie kolejowe szynobusami z Trójmiastem. Do tej pory na tej trasie jeździły tylko autobusy PKS. Więcej będzie też połączeń z Frankfurtem nad Odrą, które będą obsługiwać zmodernizowane pociągi elektryczne.
W nowym rozkładzie jazdy, który wchodzi w życie 11 grudnia, będzie też więcej połączeń z Poznania do Warszawy (aż 21) oraz całoroczne połączenie do Szklarskiej Poręby.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Będzie nowa spółka - Koleje Wielopolskie
[2007-01-08 14:40 217.97.146.*]
No i gdzie jest ten szynobus z Piły do trójmiasta?! W rozkąłdzie go niema!!:((( odpowiedz »
Będzie nowa spółka - Koleje Wielopolskie
[2008-02-14 11:34 77.45.27.*]
Wańkowicz wynalazł określenie na takie pomysły - CHCIEJSTWO! odpowiedz »
r e k l a m a
Będzie nowa spółka - Koleje Wielopolskie
[2009-10-30 20:30 188.33.73.*]
Niestety od pięciu lat słyszę stale że będzie lepiej, wygodniej i milej ..... i nic stale to samo jedzie jeden skład, tłok a pociągi mają na tabliczce rok 1960 niedługo Zambezi i Czad będą miały lepsze pociągi odpowiedz »
Będzie nowa spółka - Koleje Wielopolskie
[2011-11-08 13:41 94.40.32.*]
Myślę,że załozenia sa piękne ale nie do realizacji,teraz KW nie ma czym jeździc,szynobusy psują się są niedogrzane,spóźnione często w trasie podróżni przesiadają się na następny szynobus ,nie ma połączeń do Wrocławia (szynobus wjężdża na peron a do Wrocławia pociąg odjeżdża-chociaż są sprzedawane bilety na dalszą trasę)Ponadto kolejarzy pozbawiono w trakcie roku ulg przejazdowych.Lista jest długa i wiem że nie będzie ani lepiej ani wygodniej.ZA to KW rewizorów ma prężnych. odpowiedz »
Dział dla turystów:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Nowa siatka połączeń z Katowice
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Dział transport:
Nowa siatka połączeń z Katowice
Nowości w letniej siatce połączeń z Lotniska
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Frankfurt: strajk personelu kabinowego Lufthansy
Wypadek samolotu pasażerskiego w Niemczech. Liczba ofiar nieznana
Z Warszawy do Beskidzkiej Piątki można dojechać codziennie
Ceny hoteli najbardziej wzrosły w Krakowie
Poszukujemy dwóch osób na stanowiska moderatura serwisu inte
Wiza do USA tylko po sprawdzeniu odcisków palców
Beskidy: koleje linowe już wożą turystów
Sosnowiec: w 2012 roku będzie więcej luksusowych hoteli
Parking podziemny pod rynkiem?
Białystok ma nową trasą turystyczno-kulturową
Modernizacja torów receptą na wlokące się pociągi
Ranking najruchliwszych lotnisk świata