Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Rozpoczęła się kampania reklamowa województwa śląskiego
W środę, 2 kwietnia 2008 rozpoczęła się kampania, która ma na celu wypromowanie optymistycznego wizerunku województwa śląskiego. W jej ramach będą wykorzystywane różne nośniki reklamowe, a także zostaną przeprowadzone liczne akcje z zakresu PR-u i marketingu bezpośredniego. Właśnie z tej okazji zorganizowano konferencję prasową z udziałem marszałka Bogusława Śmigielskiego.
W minionym roku województwo śląskie jako pierwszy region w Polsce przyjęło dwie strategie komunikacji marketingowej: w zakresie atrakcyjności turystycznej i inwestycyjnej. Oba dokumenty zaczęły planowe oraz długoterminowe działania na rzecz zbudowania marki regionalnej.
Marka "Śląskie" definiowana w nich była na tzw. kluczowym przesłaniu "Śląskie. Pozytywna Energia". Energia może być rozumiana dosłownie jako źródło światła, ciepła i bezpieczeństwa lub też metaforycznie jako wartość cechująca mieszkańców regionu, wypływająca z jego tradycji, różnorodności, kreatywności, dynamiki, efektywności oraz optymizmu.
Bogusław Śmigielski zaznaczył - Kampania skierowana jest do mieszkańców naszego regionu - do nas wszystkich, z przesłaniem, abyśmy docenili walory naszego województwa i polubili to co posiadamy.
Według obu strategii pierwszym etapem ich wdrażania w roku 2008 powinna być komunikacja wewnętrzna w województwie. Odpowiedzią na ten postulat jest kampania "Śląskie. Pozytywna energia", która rozpoczęła się 2 kwietnia. Łączy ona "energetyczne" przesłanie z nastawieniem na odbiorców lokalnych, którzy według przeprowadzonych badań często ulegają negatywnym stereotypom na temat miejsca, w którym mieszkają. Celem kampanii jest pokazanie oraz wypromowanie optymistycznego wizerunku Śląskiego, a także przekonanie mieszkańców w lekki i dowcipny sposób do pozytywnej identyfikacji z województwem. Koncepcja kreatywna polega na ukazaniu wybranych miast województwa, które w dowcipny sposób uosabiają śląskie dumy oraz radości.
Województwo śląskie pokazane w reklamach jest miejscem pełnym pozytywnych emocji i różnych atrakcji, które zamieszkują ludzie z poczuciem humoru i potrafiący spojrzeć na siebie z dystansem.
Kampania opierać się będzie na siedmiu projektach graficznych, które pokazane zostaną na 200 billboardach, 160 citylightach, 25 autobusach komunikacji miejskiej oraz na łamach kilku tytułów prasowych. W reklamach wystąpili członkowie kabaretu Łowcy.B pochodzący z Cieszyna.
Projekty pokazują siedem miast regionu: Będzin, Częstochowę, Katowice, Zabrze, Cieszyn, Rybnik i Wisłę. W ten sposób podkreślają różnorodność województwa i pozwalają zaistnieć w kampanii wszystkim tworzącym go subregionom. Nazwy miast użyte w niekonwencjonalny sposób ukazują wyjątkowy charakter całego województwa.
Kampania swoją skuteczność będzie opierać na komunikacji związanej z danym miejscem, wiarygodnej dla odbiorców dzięki odwołaniu do poczucia ich "lokalności".
W ramach kampanii emitowane będą też spoty radiowe, oparte na grze słów, która wykorzystuje nazwy wybranych miast. Dodatkowo w internecie na stronie www.gosilesia.pl zamieszczono nawiązujący do tej koncepcji konkurs dla mieszkańców. Emitowany będzie również 8-sekundowy telewizyjny baner sponsorski w TVP Katowice. Natomiast na najczęściej odwiedzanych portalach internetowych milion razy wyświetlona będzie reklama Śląskiego.
Kampania obejmie też wiele działań z zakresu marketingu bezpośredniego. Przeprowadzone zostaną akcje "Fotoboard", "Autostopowicze" oraz "Naklejka". Pierwsza odbywać się będzie w galeriach handlowych i umożliwi zainteresowanym otrzymanie zabawnej spersonalizowanej pocztówki. Natomiast w drugiej udział wezmą animatorzy - "autostopowicze", którzy będą trzymać w rękach zamiast tabliczek z nazwami miast ich zabawne rozwinięcia znane z layoutów reklamowych. Trzecia akcja zostanie przeprowadzona na terenie wybranych stacji benzynowych i będzie polegać na dystrybucji naklejek dla kierowców z tekstem "Ten samochód napędza Śląskie. Pozytywna Energia" wraz z napojami energetycznymi SLS (Silesian Life Style). Dodatkowo 26 kwietnia w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie odbędzie się rowerowy event, podczas którego pojawi się czteroosobowy tandem, który będzie symbolem czterech subregionów województwa, natomiast mieszkańcy Śląskiego utworzą pełen pozytywnej energii peleton.
Kampania potrwa do 11 maja. Realizuje ją agencja reklamowa Grupa Eskadra na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Śląsk rozpoczyna kampanię reklamową
[2008-04-12 10:27 83.12.5.*]
brzmi naprawdę fajnie, szczególnie skoncentrownie się na początku na mieszkańcach, oby się rzeczywiście udało odpowiedz »
Śląsk rozpoczyna kampanię reklamową
[2008-09-17 16:53 79.189.63.*]
reklama reklamom , ale spróbuj dojechać autobusem z Koniecpola do Katowic .Jeśli Ci sie uda to gratulacje.
Koniecpol to też śląsk . odpowiedz »Śląsk rozpoczyna kampanię reklamową
[2008-10-13 13:05 83.25.138.*]
wczoraj przejechałem trase Będzin -Katowice-Wisła i z powrotem.Żadnych billboardów czy plakatów.Nic.Żenada a pisząś że zaczęli promocję Śląska.Dajcie spokój sobie odpowiedz »
Śląsk rozpoczyna kampanię reklamową
[2008-10-13 13:06 83.25.138.*]
Śląsk rozpoczyna kampanię reklamową
[2008-10-13 13:06 83.25.138.*]
Hemryk Jankowski odpowiedz »
Śląsk rozpoczyna kampanię reklamową
[2010-02-11 00:32 83.19.54.*]
www.ikoniecpol.pl odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział centra informacji i promocji:
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Turyści kontra biuro podróży Alfa Star
Na Ukrainie powstało pierwsze muzeum UPA
Nowe menu i nowa kampania promocyjna w Pizza Hut
Mega Travel - oferta letnia już dostępna dla turystów
Opieka nad dzieckiem w czasie lotu drożeje
Warszawa - językowe problemy obcokrajowców na Dworcu Centralnym
Warszawa: II Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel
Na Dunajcu powstała kładka dla rowerzystów
Ruszył sezon wodniacki na Mazurach
Trakt królewsko-cesarski w Poznaniu?