Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Touroperatorzy wzięci pod lupę
Klienci biur podróży najbardziej boją się niepewnej sytuacji politycznej w miejscach wypoczynku. Wysoko na liście ich obaw jest też przekonanie, że opisy i zdjęcia z katalogów nie odpowiadają rzeczywistości.
Agenci, poza zamieszkami, obawiają się m.in. upadłości touroperatorów - to część wniosków z badania ankietowego ponad 220 agentów przeprowadzonego w lipcu przez Origami System. W badaniu ankietowym właściciele i pracownicy biur podróży wypowiadali się na temat obaw i preferencji swoich oraz klientów. Oceniali też m.in. obsługę agencyjną.
Pod lupę wzięto także jakość obsługi biur podróży przez touroperatorów. Agenci zapytani, który dostawca ma najlepszą obsługę wskazali na pierwszych miejscach:
- Itakę (15%)
- Rainbow Tours (13%)
- Triadę (12%)
- Exim Tours(12%)
- Sun & Fun i Wezyr (po 10%)
65 procent odpowiedzi zwracało uwagę na sprawy związane z komunikacją i przekazywaniem informacji. Na ten wynik złożyły się m.in.: dostępność pracowników infolinii i czas reakcji na zgłaszany problem, profesjonalizm i wiedza na temat produktu oraz obsługa reklamacji.
Agenci zgodnie przyznali, że o wyborze oferty najczęściej decydują: w 18% rekomendacja/opinie znajomych, w 16% standard hotelu. Na szarym końcu znalazły się: programy lojalnościowe oraz gwarancje.
Jak się okazało co piąty kupujący przychodzi do biura podróży wiedząc, że chce produkt określonego organizatora.
Badania, których podjął się Origami System, to część projektu związanego z edukacją i rozpoznawaniem potrzeb na rynku usług turystycznych. Równolegle prowadzone są szkolenia Instytutu Rozwoju Kadr w Turystyce powołanego przez Origami. Pierwsze z zakresu obsługi klienta i sprzedaży odbyły się na przełomie maja i czerwca, skorzystało z nich prawie 90 osób . W tym sezonie dla agentów współpracujących z Origami, szkolenia są bezpłatne.
Jesienią odbędą się kolejne badania i szkolenia.
Inicjatywie patronują: Polska Izba Turystyki, Wiadomości Turystyczne, dr Krzysztof Widawski kierujący Zakładem Geografii Regionalnej i Turystyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-12 08:52 78.28.8.*]
Itaka i Triada to najtańsze i najgorsze badziewie.. odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-12 10:13 62.21.43.*]
Ale bzdury opowiadasz, jak nie masz pojecia o ofercie, to sprzedajesz badziewie. U kazdego TO sa lepsze i gorsze propozycje. Od doswiadczenia sprzedawcy zalezy, czy Klient bedzie zadwolony. Jest to zupelnie niezalezne od Organizatora. :-) odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-12 10:57 79.187.82.*]
masz rację, jak agent dopasuje ofertę do klienta to nie ma reklamacji! Problem jest wtedy gdy nie znam hotelu i pytam się organizatora i na bazie tej informacji sprzedaję ofertę, w ten sposób straciłam klientów, którzy lecieli z Itaką, Jet i Oasis. Nigdy nie miałam reklamacji a organizator problemu jak sama widziałam hotel. odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-12 13:45 77.253.205.*]
Zgadzam się w pełni. Każdy TO ma lepsze i gorsze oferty i trzeba znać dokładnie produkt aby nie wsadzić klienta na minę. Tym się różnią dobrzy agenci od złych. A szczerze mówiąc nie mam pojęcia po co dzwonić do TO i się pytać "jak jest w tym hotelu"? Przecierz wiadomo że nie powie "tego nie sprzedawaj bo jest do kitu". W dobie internetu i portali z opiniami takimi jak zoover, holidaycheck, oceniacz, tripadvisor nie rozumiem jak można wysłać klienta do kiepskiego hotelu (no chyba że klient sam się uprze i mimo naszego ostrzeżenia chce dany hotel ale to już inna sprawa). odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-16 12:29 79.187.82.*]
jak zobaczę hotel to jestem pewna, często czytam opinie i się dziwię jak jakiś hotel może mieć takie super opinie a inny tak koszmarne!!! naprawdę!!! część opinii się potwierdza ale część jest z sufitu!!! odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-12 11:12 79.187.82.*]
Obecnie widać, że Triadzie zależy na agentach, naprawdę zawsze na nich można liczyć, jak miałam jakiś problem , zapytanie zawsze mi pomogli, dodam, że umowę podpisałam po 10 latach prowadzenia działalności,przedtem nie podpisywałam bo tyle negatywów o Nich słyszałam, że się bałam ryzyka wysłania klienta.Ci klienci, których jak dotąd wysłałam nie mieli żadnych problemów i jak na razie bardzo chwalę sobie współpracę z Triadą. Do tego dodam, że na study starają się poznać agentów,problemy, które mieli z hotelami i integrują się ze wszystkimi, nie ma czegoś takiego jak przerobiłam na study na Sri Lance z Itaką gdzie hotelarze zawsze przygotowywali nam wspólny stół z pracownikami Itaki i za każdym razem przedstawiciel Itaki żądał od hotelarza oddzielnego stołu dla pracowników Itaki/ było Ich chyba 8 osób/, nie było wówczas mowy o jakiejkolwiek integracji i gdyby nie to , że sam szef przyjechał do nas / nie oglądaliśmy hoteli, które nam fundowały pobyt na objeździe i hotelarze się wściekli/ i wtedy dzięki temu, że przyjechał było 1 i ostatnie- bo było to dzień przed wylotem - wspólne spotkanie wieczorne tzw beach party. odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-18 15:18 78.8.248.*]
rewelacyjan obsługa, wspanialy kontakt Agent -touroperator a do tego 0% reklamacji jak nigdy tak trzymac odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-13 11:24 77.237.22.*]
amen odpowiedz »
Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-08-12 20:24 87.207.156.*]
Origami syt. bada sobie rynek, przygotowuje sobie informacje dla siebie.
Chcą wejśc na rynek i znac go. Agent mu potrzebny do wyciagnięcia infrimacji, po to robi sie ankietę. A my agenci wiemy najlejiek kto co ?! odpowiedz »Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-08-13 11:28 77.237.22.*]
origami nie ma pojęcia o turystyce, żadnego. Dlatego muszą korzystać z wiedzy i doświadczenia agentów. Wpuściliśmy się niechcący w współprace z nimi - i jak dzwonisz do nich to ręce opadają kto tam pracuje.... dziewczyny pojęcia nie mają o niczym.... Uważałabym na tą firmę.... bo właściwie jaki jest jej cel na rynku? chce zostać multiagencją? chce zacząć sama sprzedawać? chce żerować na innych jednym słowem? odpowiedz »
Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-10-26 19:19 31.174.209.*]
Mało biznesowe podejście do biznesu. Samozatrudnie to jedno. Przychód pasywny to drugie. Wątpie zeby Orgiami badało rynek pod siebie. Raczej chodzi tu jak przedmówca to określił o "zerowanie", aczkolwiek nie jest to trafne okreslenie. Tak myślać zeruja na nas i touroperatorzy i wszelkie systemy rezerwacyjne! Przecież wszycy wiemy ze wysokość prowizji zależy od obrotów. W ten sposób origami proponuje wyższą prowizje agentom i samo też zarabia nie musząc obsługiwać klientów. Jest to model biznesowy nastawiony na wyższe zyski dla obydwu partnetów. Ale kto tu mowił o jakości obsługi? Przecież wiadomo, że oni nie mają pojęcia o turystyce. czy ludzie w merlinie znaja oferty touroperatorów? a ludzie w origami nie muszą znać nawet merlina ! sęk w tym czy wywiązują sie ze swoich zobowiązań - jak np wygląda obsługa płatności przy last minute? odpowiedz »
Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-08-16 12:26 79.187.82.*]
nie wiem jak mogliście podpisać umowę z origami? Do sprzedaży biletów lotniczych biorą dane klientów, które Im są niepotrzebne przy sprzedaży biletów typu data urodzenia i adres, te dane nie są potrzebne bo u różnych agentów IATA kupowałam bilety i nikt nigdy nie chciał takich danych. Data urodzenia była jedynie wymagana gdy było to dziecko i trzeba było naliczyć zniżkę. Dodam jeszcze , że mój mąż był na study gdzie dziewczyna z origami korzystała z komputera chłopaka z grupy a potem okazało się, że zawartość laptopa z danymi które miał na laptopie ściągnęła.Afera była na całe study, dla jasności study Jordania -Syria. Myślę , że bardzo lubią dane - pytanie tylko po co? odpowiedz »
Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-08-17 09:08 195.69.80.*]
Afera była to fakt- ale czy ściągnęła tego nie wiadomo do końca. odpowiedz »
Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-09-14 08:10 83.11.103.*]
No i co się z tymi danymi stało? co? Byłem tam i widziałem zajście - nie chłopak - tylko stary, czerwony z przepicia ochlapus, w dodatku bredzący w delirium,
Skoro został tak bardzo pokrzywdzony to dlaczego nie poszedł z tym do sądu? Jeżeli ukradła dane to juz dawno byłoby po tym Origami... odpowiedz »
Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-08-16 21:29 89.78.195.*]
A co to wogóle za artykuł? To jest profesjonalne badanie? A na jakiej grupie jest ono przeprowadzone? Jacy Agenci brali w nim udział? Czy ci co mają umowę tylko z Itaką skoro jest na pierwszym miejscu ?Ilość 220 nic nikomu nie powie. Profesjonalizm tego artykułu przedstawia wiele do życzenia. Po za tym co to za pytanie który z dostawców ma najlepszą obsługę ? Dotyczy to jakiej obsługi? Na miejscu dla Klientów przez rezydentów? Jeśli tak to aż dziwne że ma ją Itaka. Ten co z nimi współpracuje wie o czym piszę.... A może obsługę Agenta? Jeśli chodzi o obsługę Agenta to na której pozycji w liście jest Origami które miało taką obsługę również zapewniać?
Może warto popracować nad sobą i zrobić badanie Agentów dotyczącą swojej firmy.... odpowiedz »Touroperatorzy wzięci pod lupę
[2011-08-17 09:05 195.69.80.*]
O Origami w zasadzie niewiele dobrego można napisać- poza tym że faktycznie wypłacają dodatkową prowizje - choc to tez sie powoli konczy bo wprowadzaja limity ;)
Profesjonalność tej firmy pozostawia wiele do życzenia, dzięki nim jedni z naszych klientów prawie nie polecieli do Tunezji, oczywiście Origami nie widziało w tym żadnego problemu. Jeśli kupisz bilet lotniczy w piątek o 18.00 Nikt go nie potwierdzi do poniedzialkowego południa z tego względu że w Origami nikt nie pracuje w soboty. Wiedza n/t jakiejkolwiek oferty turystycznej jest żadna.
Turystyke sprzedaje przez nich ostatni miesiąc, bilety póki co będe sprzedawaćć od nich bo nie ma lepszego narzędzia na rynku póki co. odpowiedz »Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-18 08:31 83.22.236.*]
jakie kompetencje ma Origami dokonując takich badań opinii i dodatkowo na ile są one wiarygodne?? odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-08-19 11:31 83.24.99.*]
http://www. ankietka. pl/ankieta/68798/ocena-wizerunku-biura-p odrozy-itaka. html odpowiedz »
Agenci oceniają touroperatorów i oczekiwania klientów
[2011-11-29 13:31 83.16.63.*]
To jest jakaś bzdura!!!! Te opinie nie są wiarygodne, nie wierzę, że większość ankietowanych stawiała na pierwszym miejscu Itakę. Przecież wszyscy wiemy, że najlepiej wypada Neckermann oraz Tui. Podawajcie bardzo proszę bardziej wiarygodne informacje, bo przestanę czytać Wasz serwis!!!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział aktualności dnia:
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Modlin inwestuje i zwiększy
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Best Hotel Award 2011, czyli hotele czekają na Twoje głosy
Excalibur Tours: to nie koniec?
Gdańsk: pijany pasażer zmusił załogę do lądowania
Niebawem powstanie potężny przewoźnik?
Dobry klimant dla agroturystyki
ALFA-STAR - najgorsze biuro turystyczne!!!