TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Linie lotnicze - strzeżcie się!

Już niedługo, wszyscy niezadowoleni klienci linii lotniczych otrzymają fachową pomoc w sporach z przewoźnikami. Z projektu nowelizacji prawa lotnicze wynika bowiem, że rząd chce powołać stałą komisję do rozpatrywania skarg pasażerów.


Nie tak dawno w życie weszło unijne rozporządzenie nr 261/2004 pozwalające pasażerom na dochodzenie odszkodowań głównie za odwołany lub opóźniony lot, albo za odmowę przyjęcia na pokład samolotu. Do tej pory skargi wpływały bezpośrednio do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Teraz jednak rząd chce, aby skargami pasażerów zajmowała się specjalna komórka - Komisja Ochrony Praw Pasażerów, która będzie działać przy ULC.

komisja ta będzie miała nie tylko za zadanie rozwiązywanie sporów pomiędzy pasażerami i przewoźnikami, ale także będzie informować pasażerów o ich prawach i nadzorować przewoźników w tym zakresie. Będzie ona także miała prawo nakładać kary finansowe na linie lotnicze.

Szczegółowe zasady działania Komisji ma określić planowana nowelizacja ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz.U. nr 130, poz. 1112 z późn. zm.).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
linie lotnicze prawo konsumenckie odszkodowanie odszkodowania urząd lotnictwa cywilnego ulc Komisja Ochrony Praw Pasażerów fisher odwołany odszkodowanie za opóźniony lot ULC prawo lotnicze prawa lotniczego




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję