TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Rekompensaty dla pasażerów?

Pasażerowie korzystający z usług międzynarodowych przewoźnikówy kolejowych, takich jak Eurostar czy Thalys będą mogli wkrótce liczyć na rekompensaty za spóźnienia pociągów. Europejska komisarz ds. transportu, Loyola de Palacio zparezentowała tzw. trzeci pakiet kolejowy, który w 2010 roku ma objąć otwarte na konkurencję międzynarodowe przewozy pasażerskie. Na perspektywy kolei wpływa także presja ze strony tanich linii lotniczych oraz połączenie sieci kolejowych wysokich szybkości.


Pasażerowie będą mieli prawo do rekompensat równych 50% ceny biletu w przypadku opóźnień od 0,5 do 1 godz. W przypadku połączeń dłuższych niż 2 godziny takie opóźnienie da im prawo do zwrotu pełnej kwoty. Klienci kolei będą mieli prawdopodobnie także zapewnione posiłki, dostęp do instalacji sanitarnych, hoteli, połączeń telefonicznych lub poczty elektronicznej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rekompensaty za spóźnienia pociągów Eurostar Thalys Loyola de Palacio opóźnienia trzeci pakiet kolejowy odszkodowania cena biletu z w międzynarodowe przewozy pasażerów




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję