TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Dobre dla gastronomii zmiany społeczne

Polacy coraz częściej jadają w biurze i na mieście. Tak jest i szybciej, i czasami taniej. A właściciele lokali gastronomicznych liczą zyski.


Jeszcze kilka lat temu jedzenie na mieście było traktowane jako rozrzutność. Teraz, coraz częściej jest konieczność, czasem łączona z przyjemnością. Według GUS od 1995 roku udział usług gastronomicznych w wydatkach Polaków wzrósł trzykrotnie, z 1,7% do 5,3%.

Na pytanie GfK Polonia "Jak często chodzimy do restauracji lub baru" 59% Polaków odpowiedziało prawie nigdy, 5% - raz do roku, 17% - kilka razy do roku, 13% - raz lub kilka razy w miesiącu, a 6% - przynajmniej raz w tygodniu.

Wzrosła również kwota, wydawana przez przeciętnego Polaka na jedzenie poza domem. Obecnie:

  • 29% Polaków deklaruje, iż wydaje w lokalach gastronomicznych do 20 PLN miesięcznie,
  • 26% 21-30 PLN/miesiąc,
  • 23% wydaje 31-50 PLN/miesiąc,
  • 11% wydaje 51-70 PLN/miesiąc,
  • 5% wydaje 71-110 PLN/miesiąc.

Pozostałe 6% Polaków miesięcznie zostawia w restauracjach i barach ponad 110 PLN.

Szacuje się, że jeżeli polski rynek gastronomiczny będzie rozwijał się tak jak zachodnie, to czeka go siedmiokrotny wzrost.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
polski rynek gastronomiczny zmiany prognozy statystyki Polacy jedzenie poza domem rozwój rynku gastronomicznego Polski w Polsce społeczne w gastronomii gastronomia usług gastronomicznych Polaków gus gastronomiczne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję