Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. sprzedaży
- Specjalista ds. turystyki - TUI FR M1 Poznań
- ogólnopolski Touroperator na sprzedaż
- Pilot do Wiednia 02-04.05.2025 z Kozienic
- Praca w Biurze Podróży
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej (incoming)...
- Specjalista ds. Turystyki
- Przewodnik Mediolan 2.05.2025
- Pomoc kuchenna w ośrodku wczasowym


Zobacz także
B&B HOTEL Wrocław Centrum po modernizacji
Rosną przychody greckich hotelarzy
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu biletu
Nowy hotel Radisson Hotel Group w Polsce
Hotel Gołębiewski nie ruszy w terminie
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest niewiele
Hotel jest zawsze odpowiedzialny za bagaż klienta?
2010-01-27O tym, że hotelarze nie mogą wyłączyć swojej odpowiedzialności ani przez umowę z klientem, ani przez jakiekolwiek ogłoszenie (np. tabliczkę w recepcji: "Za wniesiony bagaż nie odpowiadamy") za bagaż gościa hotelowego pisaliśmy na łamach TUR-INFO.PL wielokrotnie. Dziś przypominamy, że sprawę kradzieży walizek gościa hotelowego szczegółowo określa art. 846 - 852 kodeksu cywilnego.
r e k l a m a
Zgodnie z Kodeksem Cywilnym hotele, pensjonaty, motele i gospody odpowiadają za utratę albo uszkodzenie rzeczy wniesionych tam przez osoby korzystające z ich usług. Wyjątkiem jest jednak sytuacja w której szkoda wynika z np. z powodu siły wyższej, z właściwości rzeczy, winy poszkodowanego, winy osoby mu towarzyszącej, zatrudnionej lub odwiedzającej poszkodowanego. Ciekawostką jest fakt, że prawu, traktujące surowo właścicieli hoteli i pensjonatów nie dotyczy np. pokoi gościnnych, kempingów i pól biwakowych.
Zgodnie z kc w przypadku straty albo uszkodzenia rzeczy klient powinien jak najszybciej zawiadomić hotelarza. Jeśli tego nie uczyni, jego roszczenie odszkodowawcze wygaśnie. Sytuacją wyjątkową jest ta, gdy szkodę wyrządził utrzymujący hotel lub gdy przyjął on rzecz na przechowanie.
Terminy przedawnienia roszczeń są krótkie ponieważ wynoszą sześć miesięcy. Co ciekawe w wypadku przedmiotów wartościowych klient nie może liczyć na pełne odszkodowanie. Co więcej odpowiedzialność finansowa hotelarza zależy od tego, ile klient płaci za pobyt. Do jednego gościa odpowiada on za utratę albo uszkodzenie wniesionych rzeczy do wysokości stukrotności należności za pokój obliczanej za jedną dobę. Jednak odpowiedzialność za każdą rzecz nie może przekroczyć 50-krotności tej dziennej stawki.
Natomiast jeśli chodzi o górna granicę odszkodowania to nie występuje ona w kilku przypadkach:
- gdy w hotelu nie przyjęto rzeczy gościa na przechowanie,
- gdy odmówiono ich przyjęcia mimo takiego obowiązku,
- gdy szkodę wyrządził umyślnie personel albo powstała z powodu jego rażącej niedbałości.
Hotelarz jest zoobowiązany do przyjęcia na przechowanie następujących rzeczy: pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności, rzeczy mających wartość naukową albo artystyczną. Hotelarz może odmówić przyjęcia, gdy rzeczy te zagrażają bezpieczeństwu, są wyjątkowo cenne albo za duże.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Odpowiedzialność hotelarzy za rzeczy klienta
[2010-02-02 14:13 80.52.226.*]
Kochani - ja miałam młodego prawnika z Łodzi, najpierw powiedział, ze jest bardzo biedny i dlatego opusciłam mu cene, a potem, okazło sie ze "włamali sie" do jego pokoju i skradli - MAJĄTEK!
Tylko jemu, chociaż był najuboższym klientem, ha, ha, ha.
No ale znał prawo, faktycznie sędzina zapytała tylko jedno pytanie; ile zapłacił pan za pobyt? i zasądziła na szczescie tylko 3Xwynagrodzenie.
W sadzie apelacyjnym - sedzia zapytał mnie czy znam wszystkie odpowiednie w turystyce prawa? - nie, odpowiedziałam,. Odddalam, on na to.
Teraz wiem, że trzeba wybierac klientów, tak jak oni wybierają gestorow - "naiwnych". Trzeba tez nauczyc sie słuchac( co i jak klient mowi), pisac( odpowiednie informacje w hotelu) i czytać( wszystko co dotyczy turystyki, szczególnie TUR-bogactwo informacji). Z powrotem do nauki! a miało być -turystycznie, wieczne wakacje, odpowiedz »r e k l a m a
Dział biura turystyczne:
Uhonorowano nowych Ambasadorów Kongresów
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka budzi się nad
Uhonorowano nowych Ambasadorów Kongresów
Starsze aktualności:
McDonald`s przegrał przed Sądem
Czego boją się Polacy na
Jakich wakacji szukano w
Dofinansowania wycieczek dla szkół za 70 mln
Nowe kierunki w ofercie EXIM
Wenecja idzie dalej z
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej
Grecja próbuje odzyskać marmury z
Duży touroperator
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Dobre dla gastronomii zmiany społeczne
Stare i zapomniane miasto nową atrakcją turystyczną Londynu
Pijany kierowca chciał jechać na wycieczkę do Pragi
Linie Emirates zwiększyły limit darmowego przewozu bagażu
W wakacje czarne i czerwone dni na włoskich drogach
LOT będzie sprzedawać bilety przez telefon komórkowy?
Pzm-Travel oferuje rejsy po Dunaju, Renie, Rodanie i Mozeli
Włochy - Korsyka w sezonie 2007
RMF ostrzega: turyści czytajcie umowy z biurami podróży, bo możecie za wycieczkę słono przepłacić
Sądecczyzna będzie miała własne lotnisko?
Coraz więcej turystów z Polski w Wielkiej Brytanii!
Moherowe berety - popularną pamiątką z Torunia!
Kalendarium imprez wakacyjnych w województwie łódzkim
Zmiany w ustawie o uzdrowiskach
Do 2025 roku samolotami będzie podróżować 9 mld osób rocznie
Osiem polskich plaż uhonorowanych "Błekitną Flagą"
tunezja biuro sun&fun szukam informacji