Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Śląsk: Będą plany rozwoju transportu publicznego!
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) zamierza zbadać stan komunikacji publicznej na Śląsku oraz stworzyć długofalowy plan rozwoju transportu zbiorowego.
Opracowanie, które zlecono firmie Ernst&Young, ma pomóc w staraniu się o fundusze unijne. Przedstawiciele KZK GOP i Ernst&Young poinformowali podczas konferencji prasowej, 4 stycznia 2007 roku, że w drugiej połowie stycznia do wybranych śląskich mieszkańców przyjdą ankieterzy PBS DGA. Będą oni prosić o ocenę komunikacji w regionie, preferowane środki transportu oraz informacje, jak dużo czasu zabierają im podróże.
Na obszarze, który zamieszkuje 2,5 mln osób, zostanie zbadanych 5 tysięcy gospodarstw domowych. Wyniki mają zostać przedstawione w połowie bieżącego roku. Jan Friedberg z Ernst&Young przyznał, że tego typu ankiet, na tak dużą skalę, na Śląsku jeszcze nie przeprowadzano. Dodał też, że pozwolą one zaproponować sposoby rozwijania komunikacji. Badania wskażą również, ile jest samochodów w poszczególnych gminach. Freidberg zaznaczył - Chcemy wiedzieć, gdzie jest nasz rynek i kogo obsługujemy.
Ankieta ma również pomóc odpowiedzieć na pytanie, jaka jest faktyczna rentowność transportu publicznego i konkurencyjność przewoźników.
W pierwszym etapie prac ma zostać oszacowane zapotrzebowanie na transport publiczny obecnie i w przyszłości. KZK GOP chce dowiedzieć się również, jakiej jakości usług oczekują Ślązacy. Następnie zostanie przygotowany materiał informacyjny, dzięki któremu ustalone zostanie optymalne rozwiązanie techniczne i organizacyjne na najbliższe 20- 25 lat.
Otrzymane wyniki mają także zostać wykorzystane w staraniach o fundusze unijne w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Przedstawiciele KZK GOP podkreślali, że beneficjentem pomocy będą mogły zostać również gminy i przedsiębiorstwa transportowe.
Ernst&Young przeprowadzi także konsultacje z innymi firmami, które zajmują się transportem na Górnym Śląsku, np.: PKP, aby uzyskać jak najlepszą integrację komunikacji autobusowej, tramwajowej i kolejowej. Specjaliści zbadają również stan infrastruktury technicznej oraz lokalizację dworców i przystanków. W opracowaniu brane pod uwagę będzie również zarządzanie transportem w aglomeracji i uwzględniona zostanie między innymi komunikacja z najbliższymi portami lotniczymi.
Koszt projektu wyniesie 600 tys. zł.
Przedstawiciele KZK GOP mają nadzieję, że w przyszłości odwróci się tendencja zmniejszania roli transportu publicznego w GOP na korzyść transportu szynowego. Według przedstawionych na konferencji informacji, ponad połowa Ślązaków nie ma możliwości codziennego używania samochodu.
Według KZK GOP, same drogi nie rozwiążą problemów transportowych w aglomeracji, głównie w centrach miast. Jednak komunikacja tramwajowa wymaga bardzo dużych nakładów inwestycyjnych.
Pomimo obietnic rząd nie przekazał jeszcze śląskim samorządom spółki Tramwaje Śląskie. Roman Urbańczyk, szef KZK GOP wyraził na konferencji rozczarowanie z tego powodu. Projekt zakłada przejęcie od Skarbu Państwa 100% akcji spółki przez KZK GOP, co miało nastąpić jeszcze w 2006 roku. Następnie akcje miały zostać rozdzielone pomiędzy zainteresowane gminy. Górnośląskie samorządy starają się o przejęcie TŚ już od dwóch lat.
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego jest największym organizatorem komunikacji miejskiej w Polsce. Obecnie zrzesza 23 gminy aglomeracji śląskiej i obsługuje teren zamieszkany przez około 2 mln ludzi.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
plany rozwoju transportu publicznego
[2007-01-09 16:16 83.15.101.*]
a może by tak odkopać plany jeszcze z lat 80-tych...? średnicowa linia kolejowa z wahadłowymi pociągami od Zawiercia/Sosnowca do Gliwic, od Tychów do Bytomia/Tarnowskicj Gór i Gliwice-Bytom? jeden bilet? skomunikowanie wszystkiego w węzłowych miejscach? a średnicową miał też jeździć tramwaj... jak cudnie jet po raz kolejny wydawać cudzą kasę na sprawy dawno już wymyślone... odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Podsumowanie Wiosennej Giełdy Turystycznej
Konsul może pomóc w powrocie do kraju
Dużo lepszy rok gdańskiego lotniska
Czy Boeing i Airbus przyjmą wyzwanie Chińczyków?
LOT sprzedał galerię hotelu Mariott
Specjalizacja kluczem do sukcesu biur turystycznych?
W Bieszczadach panują trudne warunki dla turystów
Od listopada zniesienie wiz dla obywateli Czech
Choice Hotels przeciwko Expedii. Systemy rezerwacyjne chcą mieć władze nad hotelami?
Wysokie ceny biletów na podróż do Polski przed świętami
W Polsce powstaną sejneńskie sukiennice - drugie po krakowskich
Powstaje nowy dwugwiazdkowy hotel Campanile w Łodzi!
Radisson czy Hilton? - kto będzie operatorem hotelu w Toruniu
Tuurystyka wędkarska szansą dla Polski?
Rozwój polskiej turystyki hamuje biurokracja i wysoki VAT
Białystok: Chętnych do kupna placu w centrum miasta brak
ZAKOPANE-KTO BYŁ NA PROMOCJI ALP?